006.jpg

З 01.05.2015 призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів - заяви та декларації, скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб.

При цьому запроваджуються спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією.

Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником.

При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься управлінням соціального захисту населення Сумської міської ради вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.

Калькулятор субсидії

Кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв у квітні та жовтні 2015 року отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії.

Підприємства, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення мають забезпечити виготовлення бланків Заяви та Декларації і доставку їх до споживачів разом з рахунками на оплату послуг.

 Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій, крім здійснення одноразової дороговартісної покупки (на суму понад 50 тис. гривень).

Тобто, право на субсидію набувають сім’ї, які:

  • володіють двома і більше житловими приміщеннями;
  • володіють двома і більше транспортними засобами;
  • у складі домогосподарства мають осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку у службі зайнятості, як безробітні;
  • здають в найм житлового приміщення;
  • здійснили покупку товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.

Поновлюється право непрацездатних осіб, які проживають самі, щодо призначення субсидії на понаднормову площу житла за рішеннями Комісії по розгляду заяв громадян, утвореної виконавчим комітетом Сумської міської ради, виходячи з конкретних обставин.

Надано право на оформлення субсидій особам, які орендують житло і оплачують вартість житлово-комунальних послуг на підставі письмового договору найму (оренди) житла і відкриття на них особових рахунків із сплати житлово-комунальних послуг.

Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не опалювальний період, як раніше.

Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до управління соціального захисту населення Сумської міської ради для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін у сім’ї).

Порядок звернення за житловою субсидією.

1. Кому призначається субсидія

Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово-комунальних послуг.

Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства,у яких витрати на оплату житлово-комунальних послуг виходячи із соціальної норми житла та соціальних нормативів користування послугами перевищують розмір визначеного обов’язкового платежу.

 

2. Куди і як подаються документи

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління соціального захисту населення Сумської міської ради в понеділок - четвер з 8-00 до 18-00 та у п’ятницю з 8-00 до 17-00 (без перерви на обід):

  • вул. Харківська, б.35, каб. № 135 (т. 36-41-86);
  • за місцем проживання громадян:
  • вул. Охтирська, б. 11 (т. 79-31-62);
  • вул. Інтернаціоналістів, б. 21 (т. 32-31-24);
  • вул. 40 р. Жовтня, б.49 А (т. 79-31-52)

та щосуботи з 8-00 до 13-00 громадській приймальні за адресою: вул. Харківська, б.35, каб. № 135.

Телефон «гарячої» лінії: 36-41-86, інформатора: 36-22-45, 63-54-97.

Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані поштою до управління соціального захисту населення Сумської міської ради за адресою: 40035, вул. Харківська, буд. 35, або подані до громадської приймальні членом домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації, особисто.

 

Врахування доходів громадян

Для призначення субсидії сукупний дохід буде обчислюватись виходячи з отриманих особами доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб, інформацію про які зазначено у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Для призначення житлової субсидії застосовуватимуться доходи за попередній календарний рік (за бажанням субсидія може бути призначена на основі доходу за 6 попередніх місяців за умови надання заявником довідки про доходи).

 

Перелік документів для призначення субсидії

  • спрощена заява (за встановленою формою на 1 арк.);
  • спрощена декларація про доходи і витрати осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (за встановленою формою на 1 арк).

 

Всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій (про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами) надають організації, які надають ці послуги, на запит органів соціального захисту населення.

Інформацію про доходи для призначення житлової субсидії управління соціального захисту населення Сумської міської ради буде отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служи та органів Пенсійного фонду України.

Орієнтовний розрахунок розміру субсидії можливо визначити самостійно, скориставшись калькулятором, який розміщений на сайті Міністерства соціальної політики України.

 

Терміни призначення житлової субсидії.

Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не опалювальний період, як раніше.

Після закінчення терміну отримання субсидії управління соціального захисту населення Сумської міської ради буде здійснювати розрахунок субсидії на наступний період автоматично.

Для цього вони збиратимуть необхідну інформацію без звернення громадянина і протягом двох місяців з початку нового періоду прийматимуть рішення щодо призначення (непризначення) субсидії цим домогосподарствам та письмово інформують про прийняте рішення громадян, які зверталися.

Увага! Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014-2015 років, субсидія на наступний період буде призначена на підставі раніше поданих документів.

У разі відсутності змін у складі зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, їх соціального статусу, у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг та якщо членами домогосподарства не було здійснено купівлю товарів або оплату послуг на суму понад 50 тис. грн. – комплект документів для призначення субсидії подавати не потрібно.

 

Посилення відповідальності заявника за надані відомості для призначення субсидії.

Всі члени домогосподарства дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.

У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити орган соціального захисту населення.

Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.

Увага! Особам, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період буде призначена на підставі раніше поданих документів.

Звертаємо увагу мешканців міста, що до набуття з 01.05.2015 змін до Положення управлінням соціального захисту населення Сумської міської ради проводиться прийом документів для призначення субсидії відповідно до норм діючого законодавства з урахуванням обмежень непрацюючим працездатним особам та майнового стану членів сім’ї.