002.jpg

Департаментом соціального захисту населення Сумської міської ради (надалі - департамент) у територіальних межах м. Суми забезпечується реалізація державної політики у сфері соціального захисту внутрішньо переміщених осіб відповідно до умов, які обумовлені вимогами чинного законодавства.

Так, на обліку в департаменті перебуває 6188 осіб, зареєстрованих в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб, в той же час отримувачами щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (надалі – щомісячна адресна допомога) є 1266 сімей. Вже з початку 2017 року проведено 5 засідань комісії по розгляду заяв громадян з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

У зв’язку із складною ситуацією, в якій опинилися постраждалі та внутрішньо переміщені особи, з метою надання їм підтримки, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 535 «Про затвердження Порядку використання коштів, що надійшли від фізичних та юридичних осіб для надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам та внутрішньо переміщеним особам», відкрито рахунки для зарахування коштів від фізичних і юридичних осіб для надання одноразової допомоги особам вищезазначених категорій.

1. Для зарахування коштів у національній валюті (гривні):

Міністерство соціальної політики України

ЄДРПОУ – 37567866

рах. 31252301178737 в Державній казначейській службі України, м. Київ

МФО 820172.

2. Для зарахування коштів у євро та доларах США:

Міністерство соціальної політики України

ЄДРПОУ – 37567866

рах. 25302020054709 в АТ «Укрексімбанк» м. Києва

МФО 322313.

Зважаючи на складну соціально-економічну ситуацію, в якій опинилися громадяни зазначених категорій, надання такої допомоги є вкрай важливим для забезпечення їхньої життєдіяльності.

В Україні працює масштабний спільний проект, який спрямований на правовий захист громадян, які були вимушені залишити окуповані та небезпечні території.

Проект впроваджений Данською радою у справах біженців (Drc-Danish Refugee Council), Всеукраїнською благодійною фундацією «Право на захист» у партнерстві з НІАS, за фінансової підтримки Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (УВКБ ООН) в 20 областях нашої держави, в тому числі й на Сумщині. Партнером проекту в Сумській області є Чернігівський громадський комітет захисту прав людини.

В рамках проекту для вимушених переселенців з окупованих територій та зони проведення АТО, безкоштовно працюють кваліфіковані юристи, які захищають законні права таких осіб, використовуючи всі необхідні засоби та інструментарії правового захисту із гарантованою безкоштовною доступністю юридичних послуг. Правозахисники надають всебічну безоплатну юридичну та консультаційну підтримку і допомогу, в тому числі в національних й міжнародних судових інстанціях, з правових питань щодо набуття статусу внутрішньо переміщених осіб, отримання соціальних гарантій та пільг, відновлення знищених або втрачених документів, оформлення права власності, стягнення аліментів, отримання компенсацій за пошкоджене або втрачене внаслідок бойових дій майно, а також з будь-яких інших питань.

Урядом України внесено зміни до Порядку надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (надалі – грошова допомога), якими визначене публічне акціонерне товариство «Державний ощадний банк України» уповноваженим банком, який відкриває та обслуговує поточні рахунки, на які зараховується грошова допомога, а також який приймає документи, необхідні для призначення грошової допомоги у разі відкриття поточного рахунка (у тому числі у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо виплата грошової допомоги раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку). Відповідні зміни набрали чинності з 10.07.2015.

Для отримання грошової уповноважений представник сім’ї звертається за фактичним місцем проживання (перебування) сім’ї до установи уповноваженого банку для відкриття в установленому порядку поточного рахунка, пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та подає на адресу уповноваженого органу відповідну заяву про надання грошової допомоги (для призначення грошової допомоги вперше) або заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги (у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк), а також пред’являє довідки всіх членів сім’ї про взяття на облік осіб, які переміщуються, строк дії яких продовжено на наступний період.

04 березня 2015 року Урядом ухвалено постанову № 79 «Про деякі питання оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції», якою визнано за доцільне здійснити перевірку та уточнення даних, наданих підрозділам соціального захисту переселенцями щодо їх фактичного місця проживання. Організацію такої роботи покладено на Державну міграційну службу України. З метою уникнення черг при наданні адміністративних послуг, Урядом прийнято рішення щодо залучення до здійснення перевірок працівників підрозділів МВС, представників інших органів виконавчої влади, а також органів місцевого самоврядування.

Протягом 10 денного строку з моменту видачі довідки органом соціального захисту, переселенці мають звернутися до підрозділу міграційної служби за місцем фактичного проживання та повідомити адресу. Після перевірки даних, до довідки протягом трьох днів буде проставлено відповідний штамп про реєстрацію місця проживання. У разі зміни адреси фактичного місця проживання, переселенці протягом 10 днів мають повідомити міграційну службу про такі зміни

Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи без внесення до неї підрозділом державної Міграційної служби відмітки про реєстрацію місця проживання/перебування не буде дійсною.

1422260432 in2 1

5 листопада 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №637 «Про здійснення соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції» (далі - Постанова).

Постановою передбачено, що призначення та продовження виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, здійснюються за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується довідкою, виданою згідно з Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року №509. «Про запровадження обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції»

Зазначені виплати, що призначені або продовжені відповідним особам до набрання чинності цією постановою, здійснюються за фактичним місцем їх проживання (перебування) у разі видачі їм до 31 грудня 2014 року такої довідки.

Сумське міське управління юстиції продовжує інформувати населення з питань, що стосуються Конституційних прав та свобод громадян переміщених з тимчасово окупованої території та території проведення АТО.

Як повідомлялося раніше, постановою № 505 від 01 жовтня 2014 року Кабінету Міністрів України запроваджено щомісячну грошову допомогу особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. Цією ж постановою затверджено Порядок надання такої допомоги зазначеним категоріям осіб.

В продовження урядових ініціатив, 05 листопада 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 637 «Про здійснення соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції».

7 листопада 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» (далі - Постанова №595).

Постановою передбачено, що прийняття заяв про переведення пенсійних справ, призначення пенсій, виплату допомоги на поховання, недоотриманої пенсії від осіб, місце проживання яких зареєстровано на територіях проведення антитерористичної операції, здійснюється лише на підставі довідки про взяття на облік як тимчасово переміщеної особи, яка видається органами соціального захисту відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року №509 «Про запровадження обліку осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції»

Пенсіонер має особисто звернутися до управління Пенсійного фонду України, подати заяву про запит пенсійної справи і вищезазначену довідку. У випадках, коли довідка видана не тим територіальним органом, на території якого розташовано управління Фонду, до якого звернулася особа із заявою, необхідно буде звернутися за видачею нової довідки.

Пенсіонери із числа переселенців, які на момент прийняття Постанови №595 уже перебували на обліку в Пенсійному фонді, будуть отримувати пенсію без перерв, у визначені законом строки в разі реєстрації в управліннях соціального захисту.