003.jpg

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЕЛЕКТРОННИХ ПЕТИЦІЙ ДО ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

Додаток 5 до Статуту Сумської міської територіальної громади (затверджено рішенням СМР № 5124-МР від 30 жовтня 2024 року)

1. Загальні положення

1.1. Це Положення розроблено відповідно до Конституції України, законів України «Про звернення громадян», «Про місцеве самоврядування в Україні», інших нормативних актів та визначає механізми роботи з електронними петиціями в органах місцевого самоврядування Сумської міської територіальної громади.

1.2. Електронна петиція – це особлива форма колективного звернення громадян до Сумської міської ради, її виконавчого комітету та інших виконавчих органів Сумської міської ради щодо вирішення питань, які належать до їх повноважень, яке, за умови набрання необхідної кількості голосів, обов’язкове для розгляду органами місцевого самоврядування Сумської міської територіальної громади у визначеному цим Положенням порядку.

1.3. Спрямування, координацію та контроль роботи з електронними петиціями, які надійшли до органів місцевого самоврядування Сумської міської територіальної громади, здійснює перший заступник міського голови, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради або керуючий справами Виконавчого комітету, згідно з розподілом обов’язків (далі по тексту Положення у відповідних відмінках – Координатор).

2. Вимоги до змісту електронної петиції

2.1. Електронна петиція має стосуватись питань, розгляд та вирішення яких відноситься виключно до компетенції Сумської міської ради, її виконавчого комітету та інших виконавчих органів Сумської міської ради.

2.2. Електронна петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини, права і законні інтереси громадян, матеріали та заклики, які містять передвиборну агітацію, рекламу робіт та/або послуг, конфіденційну інформацію щодо третіх осіб, а також інформацію, яка містить ненормативну лексику.

2.3. Якщо подана петиція ідентична/подібна до вже розміщених, або якщо питання, порушене в петиції, вже вирішено, оприлюднення такої петиції не здійснюється.

2.4. Відповідальність за зміст електронної петиції несе автор (ініціатор) електронної петиції.

2.5. У разі невідповідності електронної петиції встановленим вимогам, оприлюднення такої петиції не здійснюється, про що повідомляється її автору (ініціатору).

3. Створення електронної петиції

3.1. Для створення електронної петиції її автору (ініціатору) необхідно пройти реєстрацію на офіційному вебсайті Сумської міської ради у розділі «Єдина система місцевих петицій» або на вебсайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції, надати згоду на обробку своїх персональних даних, заповнити спеціальну форму та розмістити текст електронної петиції.

3.2. Під час створення петиції автор (ініціатор) заповнює спеціальну форму, яка розміщена на офіційному вебсайті, у якій зазначає назву петиції, категорію та суть петиції, викладає свої пропозиції щодо вирішення порушеного питання та зазначає про очікуваний результат від реалізації електронної петиції, надає фото або відео, яке ілюструватиме петицію (за бажанням) та відправляє петицію на перевірку (модерацію).

3.3. Прізвище, ім’я та по батькові автора петиції буде опубліковане в системі разом з назвою та змістом петиції. Неправдиві відомості, подані автором (ініціатором) петиції, є підставою для відмови або для зняття з оприлюднення.

4. Адміністрування електронних петицій

4.1. Електронна петиція впродовж двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором) проходить модерацію виконавчим органом Сумської міської ради, до повноважень якого віднесено забезпечення реалізації завдань щодо організації роботи з електронними петиціями (далі по тексту Положення у відповідних відмінках – Модератор).

За потреби, до модерації можуть залучатись посадові особи виконавчих органів Сумської міської ради.

4.2. За наслідками модерації електронної петиції Модератор за погодженням з Координатором:

  • оприлюднює електронну петицію на офіційному вебсайті Сумської міської ради у розділі «Єдина система місцевих петицій» для збору електронних підписів;
  • відхиляє петицію, з обов’язковим зазначенням підстав прийняття такого рішення.

4.3 Автор (ініціатор) електронної петиції, щодо оприлюднення якої отримано відмову, може виправити петицію і надіслати її повторно.

4.4. Після опублікування електронної петиції вона не може бути відкликана та змінена.

5. Збір підписів

5.1. Дата оприлюднення електронної петиції на офіційному вебсайті Сумської міської ради, громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів, є датою початку збору підписів на її підтримку.

5.2. Органи місцевого самоврядування Сумської міської територіальної громади під час збору підписів на підтримку електронної петиції забезпечують:

  • безоплатність доступу та користування інформаційно-телекомунікаційною системою, за допомогою якої здійснюється збір підписів;
  • електронну реєстрацію громадян для підписання петиції;
  • недопущення автоматичного введення інформації, у тому числі підписання електронної петиції, без участі громадянина;
  • фіксацію дати і часу оприлюднення електронної петиції та підписання її громадянином.

5.3. На офіційному вебсайті Сумської міської ради обов’язково зазначаються дата початку збору підписів та інформація щодо загальної кількості та переліку осіб, які підписали електронну петицію, із зазначенням дати і часу підписання петиції кожним громадянином.

5.4. Електронна петиція розглядається відповідно до Розділу 6 цього Положення за умови збору на її підтримку не менше 250 (двохсот п’ятдесяти) підписів громадян протягом 45 (сорока п’яти) днів з дня оприлюднення петиції.

Збір підписів здійснюється на офіційному вебсайті Сумської міської ради у розділі «Єдина система місцевих петицій» або на вебсайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції. Для участі у зборі підписів громадянин проходить електронну реєстрацію, зазначивши своє прізвище, ім’я, по батькові, адресу електронної пошти. Будь-який громадянин може підписати будь-яку електронну петицію лише один раз.

5.5. Електронна петиція, яка набрала необхідну кількість підписів, впродовж двох робочих днів проходить перевірку Модератором на доброчесність.

У випадку виявлення Модератором недоброчесних підписів, що містять ознаки повторюваності/подібності або інші ознаки порушень, які б свідчили про можливість недотримання при підписанні вимог пункту 5.4. Розділу 5 цього Положення – такі підписи не враховуються.

При виявлені підписів з ознаками недоброчесності, які суттєво можуть вплинути або вплинули на підтримку петиції, Модератор повідомляє про це Національного модератора платформи «Єдина система місцевих петицій», який приймає рішення щодо видалення підписів з ознаками порушень. Після видалення недоброчесних підписів Модератор повідомляє автора (ініціатора) петиції про виявлені порушення, а петиція:

  • продовжує збір підписів, якщо не завершено термін їх збору;
  • визнається непідтриманою та розглядається відповідно до п. 5.6. Розділу 5 цього Положення, якщо порушення виявлені після завершення строку збору підписів.

5.6. Електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості підписів, розглядається як колективне звернення громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян», про що Модератор повідомляє автора (ініціатора) петиції.

5.7. Електронна петиція, збір підписів на підтримку якої здійснювався через вебсайт громадського об’єднання і яка впродовж установленого строку набрала необхідну кількість підписів на її підтримку, не пізніше наступного дня надсилається громадським об’єднанням Сумській міській раді із зазначенням інформації про дату початку збору підписів, дату направлення електронної петиції, загальну кількість та перелік осіб, які підписали електронну петицію (чи посилання на джерело такої інформації в мережі інтернет), строк збору підписів, назву, адресу електронної пошти та поштову адресу громадського об’єднання для надсилання відповіді.

6. Розгляд електронної петиції

6.1. Після перевірки електронної петиції на доброчесність Модератор інформує Сумського міського голову про електронну петицію, яка набрала необхідну кількість підписів.

6.2. Сумський міський голова не пізніше одного робочого дня після отримання інформації надає доручення/вказівку відповідним виконавчим органам Сумської міської ради опрацювати петицію та, за результатами опрацювання, підготувати проєкт рішення Сумської міської ради чи Виконавчого комітету або, у виняткових випадках, надати відповідь автору (ініціатору) петиції без підготовки проєкту рішення.

6.3. Інформація про початок розгляду електронної петиції, яка підтримана, оприлюднюється на офіційному вебсайті Сумської міської ради не пізніш як через три робочі дні після набрання необхідної кількості підписів на підтримку петиції, а в разі отримання електронної петиції від громадського об’єднання – не пізніш як через два робочі дні після отримання такої петиції.

6.4. Виконавчий орган Сумської міської ради, який отримав доручення/вказівку, протягом десяти робочих днів опрацьовує петицію та готує проєкт рішення у двох редакціях:

  • про підтримку електронної петиції та вжиття відповідних заходів (плану заходів з реалізації електронної петиції), з метою вирішення питань порушених у ній;
  • про не підтримку електронної петиції із обов’язковим обґрунтуванням підстав.

При підготовці проєкту рішення виконавець проводить консультації з автором (ініціатором) петиції.

У випадку неможливості передбачити вичерпний перелік заходів з реалізації електронної петиції при підготовці проєкту рішення про її підтримку, відповідний виконавчий орган Сумської міської ради, визначений у рішенні, здійснює розробку плану заходів відповідно до Розділу 7 цього Положення.

У виняткових випадках, коли питання, порушене в електронній петиції потребує надання роз’яснень, вже врегульовано або кошти на його вирішення передбачено на поточний або наступний рік – допускається надання відповіді автору (ініціатору) петиції із відповідним обґрунтуванням без винесення її на розгляд Сумської міської ради або її Виконавчого комітету.

Керівники виконавчих органів Сумської міської ради несуть персональну дисциплінарну відповідальність за невиконання чи неналежне виконання службових обов’язків щодо опрацювання електронних петицій.

6.5. Не пізніше наступного дня після завершення строку опрацювання виконавчими органами Сумської міської ради петиції, Модератор повідомляє автора (ініціатора) електронної петиції про результати шляхом надсилання повідомлення на електронну пошту автора (ініціатора) петиції та оприлюднення на офіційному вебсайті Сумської міської ради.

У випадку опрацювання петиції, яка надійшла від громадського об’єднання, яке здійснювало збір підписів на підтримку електронної петиції, відповідь надсилається громадському об’єднанню у письмовому та електронному вигляді у встановлені цим пунктом строки.

6.6. У випадку невдоволення автора (ініціатора) петиції змістом або повнотою отриманої відповіді (без прийняття рішення), за його письмовим зверненням, вказане питання підлягає обов’язковому розгляду Сумською міською радою або її Виконавчим комітетом шляхом розгляду проєкту рішення у двох редакціях, передбачених пунктом 6.4. Розділу 6 цього Положення.

6.7. При внесенні проєкту рішення на розгляд Сумської міської ради або її Виконавчого комітету строк розгляду петиції продовжується на строк, необхідний для підготовки та розгляду проєкту рішення згідно з вимогами чинного законодавства та регламентів роботи Сумської міської ради та виконавчих органів Сумської міської ради.

6.8. Якщо електронна петиція містить клопотання про її розгляд на громадських слуханнях у Сумській міській територіальній громаді, автор (ініціатор) електронної петиції має право представити її на слуханнях. У такому разі строк розгляду петиції продовжується на строк, необхідний для організації та проведення слухань.

6.9. Розгляд проєкту рішення про підтримку чи не підтримку електронної петиції здійснюється на наступній черговій сесії Сумської міської ради чи засіданні виконавчого комітету Сумської міської ради.

На сесію Сумської міської ради чи засідання виконавчого комітету Сумської міської ради запрошується автор петиції, який має право для співдоповіді.

6.10. Інформація про підтримку або не підтримку електронної петиції Сумською міською радою або її Виконавчим комітетом не пізніше наступного робочого дня після закінчення її розгляду оприлюднюється на офіційному вебсайті Сумської міської ради, надсилається автору (ініціатору) електронної петиції на електронну пошту, вказану під час реєстрації, а також надсилається у письмовому та електронному вигляді громадському об’єднанню, яке здійснювало збір підписів на підтримку електронної петиції.

6.11. Інформація про кількість підписів, одержаних на підтримку електронної петиції, та строки їх збору зберігається не менше трьох років з дня оприлюднення петиції. Відповідальним за зберігання такої інформації визначається Модератор.

7. Реалізація електронної петиції

7.1. У разі прийняття рішення про підтримку електронної петиції, у якому не визначений план заходів з її реалізації, відповідний виконавчий орган Сумської міської ради, визначений у рішенні, має підготувати такий план заходів. Термін розроблення плану заходів не має перевищувати 15 робочих днів з дня прийняття рішення.

7.2. План заходів з реалізації електронної петиції розробляється за участю автора (ініціатора) петиції. Якщо протягом 10 календарних днів автор петиції не долучається до процесу розроблення плану заходів, виконавчий орган Сумської міської ради у незалежному порядку без участі автора опрацьовує документ.

7.3. План заходів з реалізації електронної петиції, повинен містити:

  • опис проблеми;
  • спосіб вирішення питання (заходи щодо реалізації);
  • строки вирішення питання;
  • розмір бюджетних призначень, необхідних для вирішення питання (у разі необхідності);
  • інше.

7.4. Виконавчий орган Сумської міської ради, відповідальний за реалізацію електронної петиції, звітує про виконання плану заходів з реалізації петиції відповідно до регламентів роботи Сумської міської ради та виконавчих органів Сумської міської ради.

7.5. На офіційному вебсайті Сумської міської ради оприлюднюється інформація про план заходів з реалізації електронної петиції та звіти про його виконання.