0010.jpg

Рекомендації щодо дій населення при отриманні анонімного повідомлення про замінування

При отриманні телефоном анонімного повідомлення про замінування необхідно:

1. Встановити контакт з особою, яка повідомила телефоном про замінування, та намагатися при цьому:

  • встановити мотив невідомої особи щодо замінування;
  • усвідомити, які вимоги висловлює невідома особа;
  • відмовити невідому особу виконувати свій задум;
  • затягнути розмову та записати її на диктофон чи дати послухати свідкам (сусідам);
  • умовити невідому особу передзвонити, посилаючись на поганий зв'язок.

2. Під час телефонної розмови спробувати визначити, звідки невідома особа телефонує, для цього:

  • за наявності на телефонному апараті автоматичного визначника номеру записати номер телефону, з якого телефонує невідома особа;
  • за відсутності на телефонному апараті автоматичного визначника номеру та після завершення розмови з невідомою особою не класти слухавку на телефонний апарат, щоб на автоматичній телефонній станції не втрачався напрямок з'єднання. З іншого телефонного апарату негайно зателефонувати в територіальний підрозділ СБУ або Національної поліції, пояснити ситуацію, яка склалася;
  • у випадку присутності поруч свідків, одночасно з розмовою і записом на диктофон, дати їй натяк передзвонити з іншого телефону на вузол зв`язку, а потім в поліцію за телефоном 102 для термінового затримання того, хто телефонував.

3. Після завершення розмови з невідомою особою негайно записати:

  • точний час телефонного дзвінка невідомої особи;
  • отриману від невідомої особи інформацію;
  • ймовірну стать та вік невідомої особи;
  • інтонацію та тембр голосу невідомої особи;
  • наявність дефектів мови у невідомої особи;
  • наявність звукового (шумового) фону супроводу телефонної розмови.

4. Негайно повідомити керівника об’єкта (установи, організації, підприємства тощо) та чергові служби МВСУ, СБУ, ДСНС, підрозділу з питань цивільного захисту про отримане телефоном анонімне повідомлення про замінування та іншу інформацію, яку вдалося встановити під час розмови.