004.jpg

Як зробити місто Суми безпечним для пішоходів? Такою була тема публічної консультації за участі представників міської влади, патрульної поліції, комунальних підприємств, громадських організацій, активних мешканців та засобів масової інформації.

Ініціювали таке обговорення Департамент комунікацій та інформаційної політики спільно з ГО «Centre UA».

Учасники зустрічі дискутували щодо того, як створити безпечну інфраструктуру для пішоходів, хто має відповідати за безпеку дорожнього руху в місті, як ефективно інформувати мешканців про правила безпеки на дорозі?

На жаль, на дорогах міста збільшується кількість ДТП за участю пішоходів, у тому числі на нерегульованих пішохідних переходах, збільшуються витрати на утримання доріг та дорожньої інфраструктури. Проблема має великий суспільний резонанс, зазначають у Департаменті комунікацій та інформаційної політики, адже лише за останні два роки до міської ради було спрямовано понад 20 електронних петицій про створення безпечних умов для пішоходів.

«У своїх зверненнях містяни неодноразово порушують питання оптимізації перехресть, а особливо пішохідного переходу поблизу ТРЦ «Київ», встановлення світлофорів та інше. Ця зустріч – можливість не тільки підвищити рівень поінформованості, а й рушій до реальних дій та змін. Важливо почути думки різних сторін та напрацювати спільне бачення!» – зазначив начальник управління комунікацій та інформаційного забезпечення Департаменту Андрій МОША.

Старший інспектор зі зв’язків з громадськістю управління патрульної поліції в Сумській області Оксана КРАСОВИЦЬКА повідомила, що кількість дорожньо-транспортних пригод в обласному центрі зросла. «У порівнянні з 2018 роком кількість ДТП – більша, а особливо збільшилось число загиблих. Якщо у минулому році – це було чотири людини, то у 2019 – 11. Зауважимо, порушувати правила дорожнього руху все частіше стали не тільки водії, а й пішоходи. Звісно, що ми проводимо профілактичну та інформаційну кампанію, втім зробили висновок, що проблема вимагає публічного обговорення», – сказала вона.

Серед основних причин, що «сприяють» аварійності, представник патрульної поліції назвала: нерегульовані пішохідні переходи без освітлення та основної розмітки; самовільний перехід пішоходів у невизначених місцях; недостатня взаємодія різних структур та хаотичне паркування в місті, що зменшує видимість пішохідних переходів.

За словами старшого інспектора відділу безпеки дорожнього руху Ігор БІЛОВОЛ зазначив, що патрульній поліції не виділяються кошти на закупівлю світловідбивних елементів або сигнальних жилетів, які вони могли б розповсюджувати на акціях, пропагуючи безпеку пішоходів на дорогах.

Заступник міського голови Максим ГАЛИЦЬКИЙ поінформував про діяльність Координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху. Але її ефективність бажає бути кращою, адже повноваження щодо підтримання безпеки дорожнього руху розпорошені серед низки структурних підрозділів та комунальних підприємств. Це стосується і фінансування таких заходів. Відтак, нині створено робочу групу, яка вивчає переваги формування окремого управління муніципальної безпеки, яке би зосередило відповідні повноваження та їх фінансування.

«Питання дорожньої безпеки є гострим, власне для цього вже створено координаційну раду з питань безпеки дорожнього руху. Проте бачимо, що ці проблеми все одно вирішуються як другорядні, дотичні до інших. Тому ми зараз працюємо над створенням управління муніципальної безпеки як єдиного структурного підрозділу та як окремого розпорядника коштів. Так ми зможемо зосередитись на конкретних питаннях, які турбують нашу громаду, у першу чергу задля того, щоб пішоходи як і водії почували себе безпечно на дорогах міста», – сказав Максим Галицький.

Спеціаліст відділу благоустрою Департаменту інфраструктури міста Сергій НАУМОВ повідомив про недостатнє фінансування на придбання дорожніх знаків. Наразі триває формування комплексної схеми міста, відповідно до якої можна буде поетапно формувати безпечну інфраструктуру.

Нині активно облаштовуються огородження біля перехресть, зупинок громадського транспорту тощо, що значно посилять безпеку на дорогах, адже пішоходи не перебігатимуть через дорогу у невідведених для цього місцях. Це підтвердили і представники патрульної поліції.

Начальник відділу транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг Сергій ЯКОВЕНКО розповів про успіхи та проблемні моменти щодо оснащення комунального транспорту спеціальними засобами для перевезення маломобільних сумчан, їх звукового інформування тощо.

У свою чергу громадськість зосередила увагу на незадовільному, на її думку, стані безпечної дорожньої інфраструктури міста. «Безпечна дорожня інфраструктура – це не тільки пішохідний перехід, це і безпосередньо сама дорога, яка має бути безпечною для всіх, без виключення, учасників руху. Це стосується доріг, площ, скверів, перехресть для водіїв, велосипедистів, пішоходів, маломобільних груп населення, людей з вадами зору, а у нас нажаль у цьому плані є проблеми», – підкреслила регіональна координаторка ГО «Centre UA» Ірина СТАСЮК.

Представник ГО «Центр регіональних досліджень», сумчанин із вадами зору Костянтин МОСКАЛЕНКО акцентував увагу на необхідності дослухатися до їх пропозицій щодо дорожньої інфраструктури у напрямку інклюзії: налаштування зовнішньої озвучки громадського транспорту, встановлення тактильної каркасної плитки та зниження бордюрів.

Ярослав ЯНУШЕВ (ГО «Бюро правничих комунікацій») переконаний у необхідності змінити підхід до комунікації із маломобільними групами населення, як учасниками дорожнього руху. Серед таких не лише сумчани з інвалідністю, а й люди похилого віку, мами з візками, діти.

Також були надані пропозиції щодо активізації роботи з інформування містян, залучення до цього усіх зацікавлених сторін. «Дуже сподіваємося, що наша зустріч сприяла налагодженню більш тісного контакту між представниками всіх заінтересованих сторін і стала ще одним мотиваційним поштовхом до співпраці», - зауважила Ірина Стасюк.

За підсумками зустрічі Максим Галицький зазначив, що всі надані на консультації пропозиції будуть розглянуті на засіданні координаційної ради із питань безпеки, а також враховані під час планування діяльності управління муніципальної безпеки.

Учасники підтвердили ефективність проведення таких публічних консультацій, тож такий формат буде використовуватися і надалі.