0010.jpg

Департамент соціального захисту населення інформує про роботу зі зверненнями громадян у 2018 році.

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до департаменту протягом 2018 року засвідчив збільшення їх кількості у порівнянні з 2017 роком (на 27%). Загальна кількість звернень в департаменті протягом звітного періоду склала 3838. Із них 805 – письмові та 3033 – усні (звернення на «Урядовий контактний центр», до обласного контактного центру, на особистому прийомі у керівників міста та у керівників департаменту).

У порівнянні з 2017 роком письмових звернень збільшилось на 127 (18%), а усних – на 684 (29%).

За категоріями авторів із загальної кількості звернень переважали звернення від осіб з інвалідністю (582), від «дітей війни» (323) та ветеранів праці (313). Далі категорії заявників розподілились наступним чином: одинокі матері – 183; багатодітні сім'ї – 105; учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 76; особи з інвалідністю внаслідок війни – 40; учасники війни – 47; учасники бойових дій – 25; особи з інвалідністю внаслідок Великої Вітчизняної війни – п’ятеро, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» – двоє.

За соціальним станом авторів звернення розподілились наступним чином: пенсіонери – 1258, безробітні особи – 501, робітники – 402, працівники бюджетної сфери та державні службовці – 34, підприємці – 19, студенти – 12, військовослужбовці – троє, інші категорії (не можливо визначити за зверненням) – 1609.

Серед питань, що порушувались у зверненнях, у порівнянні з минулим роком збільшилась кількість таких, у яких ішлось про призначення житлової субсидії (2179 звернень – більше на 38%); надання матеріальної допомоги (498 звернень – більше на 26%); пільгове забезпечення (244 звернення – більше на 50%).

Збільшення кількості звернень з питань призначення житлової субсидії та пільгового забезпечення (надання пільг на житлово-комунальні послуги) у департаменті пов’язують зі змінами у чинному законодавстві.

Структура інших питань у зверненнях наступна: призначення та виплата державної допомоги – 295, забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплати компенсації – 91, пенсійне забезпечення – 60, соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС – 42, побут осіб з інвалідністю – 31, забезпечення засобами пересування, автотранспортом, виплати компенсацій – 11, робота будинків інтернатів – вісім, інші питання соціального захисту – 379.

Звернення, що надходили до департаменту, уважно розглядались, викладені факти ретельно перевірялись. Так, із виходом на місце розглянуто 275 звернень, на контролі перебувало 226 звернень. На всі звернення надавались обґрунтовані відповіді у передбачений законодавством строк: 35% звернень (1371) розглянуті в термін до п’яти днів; 35% звернень (1344) – в термін до 15 днів, 29% звернень (1120) – в термін до 30 днів три звернення – в термін до 45 днів. Автори звернень обов’язково повідомлялись про результати розгляду. Із загальної кількості звернень вирішили позитивно 764, відмовили у задоволенні – 237, надали мотивовані роз’яснення – 2814, направили для виконання за належністю – 17, звернення, що не підлягають розгляду – шість.

Протягом 2018 року у департаменті соціального захисту населення розглянули 45 повторних звернень (12 письмових та 33 усних), 20 колективних звернень, 12 неодноразових звернень. Основною причиною надходження повторних звернень була відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань. Заявникам надали роз’яснення про те, що питання, які порушувалися у зверненнях, не можуть бути задоволені в повному обсязі, оскільки департамент діє в межах наданих йому повноважень.

Також торік працівники департаменту опрацювали одну електронну петицію, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів («Вимагаємо безоплатний та безлімітний проїзд осіб з інвалідністю всіх груп та пенсіонерів у маршрутках міста Суми»), та яка розглядалася як колективне звернення. Інформація направлена до відділу транспорту, зв'язку та телекомунікаційних послуг.

З метою посилення персональної відповідальності посадових осіб департаменту та підпорядкованих установ щодо додержання вимог Закону України «Про звернення громадян» у структурному підрозділі постійно проводили роботу щодо вчасного виявлення найбільш гострих суспільно значущих проблем, що породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення. Щотижня підсумки роботи розглядали на апаратних нарадах при директору департаменту та на нарадах у структурних підрозділах.

У межах компетенції вживали вичерпні заходи до позитивного вирішення проблем, порушених у зверненнях громадян (зокрема відбувались виїзди за місцем проживання заявників із метою обстеження матеріально-побутових умов та співбесіди з заявниками у телефонному режимі).

Директором департаменту було взято під особистий контроль розгляд семи звернень, що надійшли від пільговиків.