0012.jpg

У жовтні набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі».

Про те, що змінилось для субсидіантів і пільговиків, розповіли на брифінгу 17 жовтня фахівці департаменту соціального захисту населення.

Заступник директора департаменту, начальник управління надання державної соціальної допомоги Ірина ЛАГІРЕНКО наголосила на тому, що зазнав змін саме алгоритм виплати цих видів державної допомоги, а не механізм призначення.

Відтепер діють дві форми виплати житлових субсидій: безготівкова і готівкова.

Перша передбачає, що субсидія надходитиме до ПАТ «Ощадбанк», який потім розраховуватиметься за субсидіанта з надавачами комунальних послуг в межах виділеного розміру субсидїі.

Інша модель – готівкова – що гроші для розрахунків за комунальні послуги надходитимуть безпосередньо одержувачу субсидії.

Пенсіонерам кошти виплачуватиме Пенсійний фонд України одночасно з пенсією.

Інші субсидіанти можуть самостійно обрати для перерахунку коштів або ПАТ «Укрпошта», де їх можна буде отримати в касі чи через поштаря, або банк.

Ірина Лагіренко звернула увагу на те, що тепер одержувач грошової допомоги можуть обрати не лише «Ощадбанк», а й іншу фінансову установу. Єдине, необхідно мати там рахунок і обов'язково повідомити реквізити до департаменту соцзахисту населення. Якщо цього не буде зроблено, кошти надійдуть через ПАТ «Укрпошта» на адресу, вказану при зверненні за субсидією, але з наступного місяця можна буде перенаправити їх на банк.

Субсидіанти, котрі отримуватимуть допомогу готівкою, зможуть використовувати заощаджені кошти на власний розсуд одразу, як розрахуються з надавачами послуг, а ті, хто віддасть перевагу безготівковій формі, – лише по закінченню періоду, на який була призначена допомога.

Якщо сума призначеної житлової субсидії перевищуватиме 5 тис. грн. на місяць, її виплачуватимуть лише у безготівковій формі.

Ірина Лагіренко повідомила, що призначена, але не виплачена у зв’язку із смертю одержувача житлової субсидії, сума коштів виплачуватиметься одному із членів домогосподарства, з урахуванням якого призначалася субсидія. Житлову субсидію не призначатимуть, якщо в складі домогосподарства або сім'ї члена домогосподарства є особи, які за даними Єдиного реєстру боржників мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад три місяці. Громадянам, які на момент подання заяви на субсидію користуватимуться пільгою, державну компенсацію призначатимуть з місяця, що настає за місяцем звернення. У разі виявлення помилки у заяві та/або декларації, громадянин матиме 30 календарних днів на її виправлення. В іншому випадку департамент соціального захисту населення відмовить у призначенні житлової субсидії. Не отримають її й ті, хто на вимогу департаменту не повернув надміру перераховану в попередні періоди суму субсидії.

У жовтні департамент самостійно перерахує сумчанам субсидію на опалювальний період (до уваги братимуться доходи першого півріччя 2019 року). Подавати заяву та декларацію мають лише ті домогосподарства, де відбулись зміни у складі сім’ї; яким субсидію призначали на фактично проживаючих в помешканні осіб; де протягом попереднього опалювального періоду була нульова субсидія; які протягом неопалювального періоду користувались пільгою; чиї справи розглядала спеціальна комісія і таке інше.

Начальник управління грошових виплат, компенсацій та надання пільг Наталя МОСКАЛЕНКО зауважила, що принцип виплати пільг на житлово-комунальні послуги такий же, як і для субсидій.

«Важлива перевага монетизації пільг у тому, що, якщо раніше пільги нараховувались підприємствами за фактично спожиті послуги в межах соціальних нормативів, то зараз нараховуватимуться в межах соціальних нормативів. Тож, якщо пільговик спожив менше, матиме заощаджені кошти», – повідомила Наталя Москаленко.

Отримувачі субсидій і пільг, котрі оберуть готівкову форму, мають обов’язково щомісяця сплачувати за послуги. Якщо цього не робитимуть і виникне заборгованість, сума якої перевищуватиме 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, то пільговиків  у наступний період переведуть на безготівкову форму, а субсидіантам допомогу не нададуть.

Консультації з отримання субсидій та пільг на житлово-комунальні послуги нададуть за тел.: 60-45-06, 63-54-97, (050)4078199, а також запишуть на прийом до спеціалістів департаменту. Працює і «гаряча лінія»: 60-46-04, 60-45-01.