004.jpg

У департаменті соціального захисту населення підбили підсумки роботи зі зверненнями громадян за I квартал 2020 року.

Так, аналіз динаміки надходжень звернень громадян до установи свідчить про загальне зменшення їх у кількості на 47 % у порівнянні з відповідним періодом 2019 року (тобто на 721 звернення менше).

Загалом з початку поточного року до департаменту надійшло 804 звернення, з них 230 – письмові (29 % від загальної кількості) та 574 – усні.

За категоріями авторів із загальної кількості звернень переважали звернення від учасників бойових дій – 106, осіб з інвалідністю – 83 та від ветеранів праці – 61. Далі категорії заявників розподіляються наступним чином: «діти війни» – 51; одинокі матері – 50; ветерани військової служби – 28; учасники війни – 21; особи з інвалідністю внаслідок війни – 14; учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 12; багатодітні сім'ї – 10; жінки, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» – одна. Інші категорії (звернення, із яких не можливо визначити статусу особи у зв’язку з особистою відмовою заявника від надання персональних даних такого типу) склали найбільшу частку – 395 (49 %) від загальної кількості звернень.

Найбільш актуальними питаннями, що порушувались у зверненнях залишаються: призначення житлової субсидії – 31 %; пільгове забезпечення – 29 %; призначення та виплата державної допомоги – 15%.

Серед основних причин, що зумовлюють звернення із цих питань: зміни у чинному законодавстві та нерозуміння певних їх положень громадянами, у тому числі з питань призначення житлової субсидії, пільгового забезпечення та переходом на «монетизовані» пільги та субсидії.

Зокрема, звернення з питань виплати державної соціальної допомоги пов’язані із термінами фінансування на початку нового бюджетного року, коли виплата соціальної допомоги виплачувалась по мірі надання регламенту на проведення платежів Державною казначейською службою України.

Менше за вищевказані теми звернень надійшли питання щодо пенсійного забезпечення – 25, надання матеріальної допомоги – 118, забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплата компенсацій – 13, соціального захисту учасників ЧАЕС – 2, побуту осіб з інвалідністю – 18, інші питання соціального захисту – 23. Вищезазначені звернення складають 24% від загальної їх кількості.

Принагідно спеціалісти департаменту зауважили, що робота виконувалась оперативно, своєчасно та якісно, а заявники отримали обґрунтовані відповіді з результатами розгляду у передбачений законодавством строк. Так у термін до 5 днів було розглянуто – 38% звернень; у термін до 15 днів – 51% звернень; у термін до 30 днів – 11% звернень.

Окрім того, із загальної кількості звернень позитивно були вирішені 340, відмовлено у задоволенні – 50, надано мотивованих роз’яснень – 409, направлено для виконання за належністю – 5.

У цілому за квартал до департаменту звернулись 37776 громадян з різних питань соціального захисту.

Також фахівцями установи проводилась постійна інформаційно-роз’яснювальна робота. Зокрема, було розміщено 500 публікацій на Інформаційному порталі Сумської міської ради, офіційному сайті департаменту, друкованих засобах масової інформації та в соціальній мережі Facebook; проведено два виступи та два брифінги для ЗМІ на теми житлових субсидій та соціального захисту осіб з інвалідністю; організовано дев’ять виїзних особистих прийомів керівництвом департаменту та 38 зустрічей в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян.