003.jpg

Один із головних розпорядників коштів – департамент інфраструктури міста доповів про результати роботи структурного підрозділу міської ради за 2020 рік.

Директор департаменту інфраструктури міста Олександр ЖУРБА повідомив, що як і раніше основними пріоритетами роботи департаменту залишались утримання міста в належному стані, допомога житловому фонду, ефективність та якість. Водночас значна увага приділялась приватному сектору та сільським територіям, що приєднались до Сумської міської територіальної громади.

«Основні завдання на 2020 рік, які передбачались у відповідності до плану, – виконані, – ми утримували Суми в належному стані, сприяли вирішенню питань житлового фонду, реалізовували екологічні проєкти. Що не менш важливо, посилили роботу у напрямку розбудови об’єктів благоустрою – зелених насаджень, парків, скверів, дорожньої інфраструктури, прибережної захисної смуги, вивезення несанкціонованих сміттєзвалищ. Плідною була й співпраця з приєднаними сільськими радами. Зокрема, ми передбачили там утримання вуличного освітлення, врахували поточний ремонт доріг, зупинок пасажирського транспорту та інших об’єктів благоустрою. На даний час громади передають майно до комунальної власності на баланс департаменту інфраструктури, а після інвентаризації обговорюватиметься капітальний та поточний ремонти низки об’єктів. Безпосередньо у Сумах у 2021 році містянам слід чекати оновлення автошляхів, заміну ліфтового обладнання, капітальний ремонт покрівель і інженерних мереж, модернізацію освітлення та облаштування доріжок і дитячих майданчиків у міському парку ім. Кожедуба, завершення реконструкції скверу біля МЦ «Романтики» та капітальний ремонт мосту на вул. Білопільський шлях», – анонсував посадовець.

Детальніше про роботу комунальних підприємств (КП «Міськсвітло», КП «Зеленбуд», КП «Сумикомунінвест», КП «Спецкомбінат», КП «Паркінг», КП «Сумижилкомсервіс», КП «Сумиенергоцентраль» тощо), підпорядкованих департаменту, розповів начальник управління житлово-комунального господарства департаменту інфраструктури міста Віктор ПАВЛЕНКО.

Зокрема, в інтерв’ю Інформаційному порталу Сумської міської ради він повідомив, що протягом звітного періоду КП «Шляхрембуд» виконало поточний середній ремонт однієї з найбільших дорожніх артерій міста – вул. Харківська (58,1 тис. м2) на суму 120 млн грн. за рахунок субвенції з держбюджету. До слова, подаватимуть документи на отримання державного фінансування на ремонт магістральних доріг й у 2021 році – вул. Прокоф’єва та пр-т М. Лушпи. За рахунок коштів бюджету Сумської міської територіальної громади комунальне підприємство також провело поточний ремонт вулично-дорожньої мережі (98 тис. м2), замінило 209 дорожніх знаків, нанесло 8,9 тис. м2 дорожньої розмітки та інше.

З боку КП «Міськводоканал» в аналізований період сумчанам у штатному режимі надавались послуги з водопостачання та водовідведення, проводився ремонт інженерних систем та заміна люків, оновлювалось відповідне обладнання, в той час як загальна сума заборгованості перед даним комунальним підприємством сягає 42 млн грн., з яких 36 млн грн., – борг споживачів, хоча і за вчасно отримані послуги.

На КП «Центр догляду за тваринами» надавали послуги з регулювання чисельності тварин у населених пунктах, в тому числі й безпритульних, – санітарний підбір трупів тварин, утримували чотирилапих у притулку, стерилізацію, відлов та повернення на територію міста. Водночас комунальним підприємством проводився облік і реєстрація безпритульних тварин. У планах КП «Центр догляду за тваринами» придбання спеціального крематорію для тварин, видатки на який вже закладено.

Інші комунальні підприємства функціонували також у штатному режимі, не зменшуючи обертів у реалізації поставлених завдань.

Проводилась активна робота й у напрямку санітарної політики, наголосила головний спеціаліст відділу санітарного очищення міста та поводження з ТПВ управління ЖКГ департаменту інфраструктури міста Анна ДЕНИСОВА. У цьому році було затверджено Схему санітарного очищення Сумської міської територіальної громади та норми надання послуг з вивезення побутових відходів, що утворились на території громади, проведено конкурс з визначення виконавців послуг з поводження з побутовими відходами.

Крім того, у 2020 році департаментом сумісно з КП «Сумижилкомсервіс» виготовлено проєктно-кошторисну документацію з реконструкції у 2021 році полігону для складування ТПВ (для будівництва III черги полігону), розташованого на землях Великобобрицького старостинського округу та отримано позитивний висновок щодо з оцінки впливу на довкілля по даному об’єкту у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України.

Разом із тим, департамент інфраструктури міста спільно з департаментом фінансів, економіки та інвестицій і ведучим заявником – муніципалітетом міста Мажекяй (Литва) брали участь у конкурсі проєктів регіонального співробітництва Фонду грантів Єдиного економічного Простору та Норвегії «Спільні виклики – спільні рішення». У результаті чого, проєкт «Circular-based waste management» («Управління відходами на основі замкненого циклу») виборов перемогу та грант на проведення комунікаційних та просвітницьких заходів, спрямованих на обмін досвідом та реалізацію пілотного проєкту у приватному секторі Сумської міської територіальної громади.

Втім, дбали цьогоріч про рідне місто, у тому числі про власну домівку, й самі містяни, повідомила начальник відділу житлового господарства управління ЖКГ департаменту інфраструктури міста Тетяна ВЛАСЕНКО.

Вона поінформувала, що завдяки ініціативам сумчан та плідній співпраці управителів багатоквартирних житлових будинків з уповноваженими особами протягом поточного року в межах коштів, передбачених кошторисом витрат, у семи багатоквартирних будинках замінили вікна на сходових клітинах із старих дерев’яних на нові пластикові; у шести повністю замінили мережі гарячого водопостачання; у п’яти – повністю замінили мережі холодного водопостачання; у чотирьох – повністю відремонтували покрівлю; у двох – комплексно замінили системи організованого зовнішнього водовідведення.

Серед проблемних питань Тетяна Власенко виділила несплату співвласниками будинку за послуги, що не дає змоги управителям своєчасно та в повному обсязі виконувати обслуговуванню будинку та роботи всередині нього. Зокрема, в гуртожитках та будинках для проживання малих сімей заборгованість сягала до 350 тис. гривень. Також, за словами посадовиці, на належну якість надання послуг вплинули й не підвищені або не скореговані з 2019 року тарифи з управління будинком, в той час, як вартість комунальної електроенергії зросла, а мінімальна заробітна плата теж збільшилася.

«Більшість власників квартир, на превеликий жаль, вважають, що місця загального користування, сходові клітини, інженерне обладнання або ж покрівля – це власність обслуговуючої організації, управителя або міської ради, але ніяк не їхня. Однак це велика помилка, – згідно з Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних будинках», в результаті приватизації квартир їхні власники також стали співвласниками всіх допоміжних приміщень конструктивного та інженерного обладнання в ньому. І вони зобов’язані, звісно на власний розсуд, розпоряджатися майном будинку, у тому числі проводити капітальні чи поточні ремонти, таким чином вирішуючи, в якому будинку мешкати – відремонтованому та охайному чи занедбаному та зі старими інженерними мережами й непрацюючими ліфтами», – підкреслила керівниця відділу.

Загалом житловий фонд міста нараховує 1823 житлових будинки різних форм власності. Серед таких 288 ОСББ, 644 будинки, які самостійно обрали управителя, вісім будинків, які обрали самостійну форму управління, 833 житлових будинки, по яким проведений конкурс на управителя.

З них 1527 багатоквартирних житлових будинків утримуються 18-ма житловими підприємствами-управителями (сім – управителями, які мають в управлінні понад 100 будинків, два – комунальними підприємствами, та п’ять – приватними підприємствами), які мають кваліфікаційні сертифікати за спеціальністю «Менеджер» житлового будинку або групи будинків.