005.jpg

Під час апаратної наради при міському голові Олександрові ЛИСЕНКУ директор Департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН звітувала про роботу з електронними петиціями протягом 2021 року.

Посадовець повідомила, що робота з електронними петиціями в Сумській міській раді здійснюється з використанням Єдиної системи місцевих петицій (ЄСМП) – порталу https://petition.e-dem.ua/sumy у рамках співпраці з Фондом Східна Європа.

У 2021 році через ЄСМП до міської ради надійшло 170 таких електронних звернень. У порівнянні з попереднім роком, це більше ніж удвічі менше (352 петиції).

Стосувалися вони широкого кола питань: благоустрою територій, облаштуванню світлофорів та лежачих поліцейських, впорядкування парків та скверів, ремонту доріг і тротуарів, транспортного забезпечення, встановлення дитячих і спортивних майданчиків, роботи комунального громадського транспорту, маршрутних таксі, схеми руху, екології та енергозбереження, дистанційного навчання учнів, реконструкції вуличного освітлення, розвитку велоінфраструктури та багатьох інших.

Згідно з Порядком подання електронних петицій та їх розгляду органами місцевого самоврядування міста Суми, електронні петиції повинні стосуватися питань, що належать до повноважень Сумської міської ради та її виконавчих органів і мати суспільно-важливе значення. Враховуючи це, частина поданих петицій була відхилена – питання, порушенні у них, не відповідали повноваженням Сумської міської ради та її виконавчих органів або ж їх вирішення вже передбачене у планах міської влади та міському бюджеті на цей рік.

Інколи пропоновані петиції повторюють чи дублюють вже розміщені на сайті, тому такі теж відхилялися, пропонуючи авторам долучитися до збору підписів під вже оприлюдненими. Всього протягом 2021 року було відхилено 38 таких звернень (129 – у 2020 році). По 132 петиціям тривав збір підписів (у 2020 році – по 223).

Торік мешканці Сум підтримали 41 петицію. Такі звернення передавалися на розгляд структурним підрозділам міської ради. Протягом року на 40 петицій були надані відповіді міського голови (одна петиція ще перебуває на розгляді, по 14 петиціям триває збір підписів). Відповіді містили як роз’яснення стосовно порушених питань, так і конкретні кроки влади щодо їх вирішення.

Варто зауважити, що, під час розгляду підтриманих петицій, були зафіксовані випадки затримки з підготовкою відповідей у встановлений термін. Також мали місце скарги авторів петицій щодо незадоволення наданою відповіддю з вимогою потворно розгляду.

«Департамент комунікацій та інформаційної політики відповідно до повноважень готував відповідні службові листи для прискорення розгляду петицій. Хочу звернути увагу керівників структурних підрозділів, що необхідно бути більш вимогливим до своєчасного надання відповідей на петиції сумчан. Окрім того, всім структурним підрозділам міської ради ми направили листа за підписом міського голови з вимогою неухильного дотримання Положення про порядок подання електронних петицій та їх розгляду органами місцевого самоврядування мста Суми», – акцентувала увагу Антоніна Кохан.

Також по п’яти петиціям були підготовлені проєкти рішень, що розглядалися на засіданнях виконавчого комітету Сумської міської ради. З них були підтримані дві електронні петиції.

Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики повідомила, що тоді, коли електронна петиція в установлений термін (45 днів) не набирає необхідної кількості голосів на її підтримку, після його завершення вона розглядається як колективне звернення громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Таких петицій у 2021 році було 77, тоді як у 2020 році – 171. По всім ним авторам були надані відповіді та роз’яснення.

У 2021 році Сумська міська рада стала одним з десяти міст-учасників пілотного проєкту Міністерства цифрової трансформації України «Петиції в Дії». Відповідно до проєкту, електронні петиції можна переглянути, подати та підтримати в застосунку «Дія» та на Порталі «ВзаємоДія». Послугою можуть скористатися громадяни України, які мають зареєстроване місце проживання на території нашої громади та успішно авторизувалися в «Дії». Сумська міська рада виконала усі належні технічні та організаційні заходи для успішного впровадження у Сумській міській територіальній громаді пілотного проєкту «Петиції в Дії». Разом з тим, з травня і по сьогоднішній день пілот залишається не запущеним через проблемні питання, які виникли на державному рівні. За інформацією Директорату регіональної цифровізації Міністерства цифрової політики України, причиною такої ситуації є технічні труднощі, пов’язані з інтеграцією даних з ВІС Державної міграційної служби України.

Міський голова Олександр Лисенко сказав, що робота з петиціями є надзвичайно важливою, тому необхідно максимально якісно продовжувати її виконувати: «Я думаю, що всі працівники структурних підрозділів міської ради розуміють ситуацію щодо петицій. Це публічний інструмент, за допомогою якого можна взяти участь в управлінні містом. Коли ми говоримо про наші повноваження, то знаємо, що вони у нас є такі, які делеговані державою, але найголовніші ті, які делегуються нашими громадянами, коли вони під час виборчого процесу довіряють нам керівництво містом. Яким чином жителі можуть надати нам доручення? Це відповідні звернення, запити. Але петиція наразі – це один із найвагоміших інструментів, за допомогою якого можна вплинути на дії структурних підрозділів».

Очільник громади зауважив, що за деякими питаннями досить часто не потрібно чекати моменту, коли буде зібрана необхідна кількість голосів, а вирішувати проблемні ситуації відразу. Адже петиції, в більшості випадків, створюють тоді, коли питання надзвичайно актуальні та потребують якнайшвидшого вирішення.