1 червня заступник міського голови Віктор ВОЛОНТИРЕЦЬ провів зустріч із представниками організацій, що надають житлово-комунальні послуги, ЦНАПу, департаменту соціального захисту населення з питання налагодження процесу отримання органом соцзахисту довідок про склад зареєстрованих по домогосподарствах.
Передавши з квітня органам місцевого самоврядування повноваження у сфері реєстрації місця проживання, законодавець не визначив, хто саме з цього періоду відповідатиме за надання інформації про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб. Разом із тим, без відповідних даних департамент соціального захисту населення наразі не може переглянути справи понад 15 тис. домогосподарств, у яких 1 травня закінчився термін надання субсидії і їхні справи підлягають перегляду без звернення громадян.
Окрім того, довідки про склад сім'ї необхідні органам соціального захисту населення, аби перевірити подані раніше субсидіянтами декларації.
Неврегульованість даного питання підтвердили у Міністерстві соціальної політики та Міністерстві економічного розвитку і торгівлі, куди структурні підрозділи Сумської міської ради направляли відповідні запити. У відповіді Мінекономрозвитку зазначено, що наразі Законом України не визначено суб’єкта владних повноважень, який має виконувати функції видачі довідок про склад сім'ї, разом із тим житлово-експлуатаційні організації, що визначені органами місцевої влади надавачами послуг з обслуговування будинків, споруд та прибудинкових територій, або органи самоорганізації населення на вимогу органів соцзахисту мають надавати відповідну інформацію у 5-ти денний термін.
Доки на законодавчому рівні дане питання не буде врегульовано, наголосив Віктор Волонтирець, безпосередньо в Сумах задіяні у цьому процесі сторони мають діяти за своїм тимчасовим порядком, аби містяни, які отримують субсидії, не відчули жодних незручностей.
«Надання інформації про склад сім'ї поки що не входить до переліку адміністративних послуг, які надає ЦНАП. Якщо будуть відповідні законодавчі зміни, внесемо зміни до положення про ЦНАП, додамо йому штатних одиниць. Наразі ж, виходячи з ситуації, ми повинні в черговий раз знайти компроміс і ці довідки видавати. Іншого шляху поки немає», – наголосив заступник міського голови.
Зійшлись на тому, що тимчасово відповідну інформацію Департаменту соціального захисту населення, як і раніше, надаватимуть обслуговуючі організації. Останні, зазначив Віктор Волонтирець, також зацікавлені в цьому, адже саме надавачі житлово-комунальних послуг є отримувачами коштів, які держава надає населенню у вигляді субсидії. А в разі встановлення недостовірності поданих субсидіантом даних вони ж і повертатимуть вже отримане.
Як зауважив директор КП «Сумижилкомсервіс» Сергій СИТНИК, безпосередньо їхнє підприємство і до цього не відмовляло органу соціального захисту населення, втім, виписати вручну одразу велику кількість відповідей на запити, два працівники не спроможні.
Аби в майбутньому спростити цей процес, інформацію про зареєстрованих по домогосподарствах збиратиме міський єдиний інформаційно-розрахунковий центр, який вже нині налагодив співпрацю з ЦНАП у плані отримання оперативних даних щодо прописки-виписки сумчан. До сформованої бази даних нададуть доступ працівникам органу соціального захисту населення, які зможуть у разі потреби самостійно знаходити потрібну інформацію та роздрукувати відповідні довідки. Тобто, перспектива – у автоматизації даних процесів, що максимально повинні спростити процедуру перерахунку субсидій мешканцям міста.