0010.jpg

За І півріччя 2016 року до департаменту соціального захисту населення надійшло 1212 звернень громадян, що у порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року на 36 % більше.

Із них, 261 – це письмові звернення та 951 – усні (звернення на «Урядовий контактний центр», Сумський обласний контактний центр, на особистому прийомі у керівників області та міста, а також у керівників департаменту).

Авторами левової частки письмових звернень є найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, ветерани війни та праці, пенсіонери, які потребують особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих проблем.

Цю категорію громадян здебільшого турбують питання надання матеріальної допомоги (69 звернень або 26%) та оформлення субсидії на оплату житлово-комунальних послуг (81 звернення або 31%).

У департаменті соціального захисту населення зазначають, що виплата матеріальної допомоги передбачена за рахунок коштів міського та державного бюджетів і проводиться за рішенням відповідних комісій у межах асигнувань на відповідний рік.

Кількість усних звернень в порівнянні з відповідним періодом 2015 року кількість збільшилася на 325 або на 52%.

Найбільшу питому вагу серед усних звернень мають питання оформлення субсидій – 515 (54%), призначення та виплати державної соціальної допомоги – 197 (21%) та надання матеріальної допомоги – 58 (6%).

Департаментом розглянуто 67 звернень громадян, що звернулися до Сумського обласного контактного центру та 548 звернень на «Урядовий контактний центр» (більше ніж за 1 півріччя 2015 року на 335 звернень або на 120%).

Також, надійшло 97 звернень від внутрішньо переміщених осіб. Більшість заявників даної категорії порушували питання щодо конкретної дати виплати допомоги (надані роз’яснення щодо порядку та строків виплати грошової допомоги) та щодо відмови у призначенні грошової допомоги через відсутність відмітки Державної міграційної служби (відмовлено відповідно до вимог чинного законодавства).

Результати аналізу та узагальнення усних звернень свідчать про те, що сумчан,передусім, хвилює порядок та умови нарахування субсидій. З цього приводу до профільного структурного підрозділу надійшло більше 500 запитів.

У зв’язку змінами до чинного законодавства, зросла кількість звернень з приводу встановлення права сім’ї на призначення державної соціальної допомоги, а саме допомоги на дітей одиноким матерям, тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, а також призначення та виплати адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам. Через законодавчі новації частіше звертаються до департаменту соцзахисту населення і пільговики.

Усі звернення, що надходять до департаменту, розглядаються його керівництвом особисто чи наданням відповідних доручень виконавцям. Авторам звернень обов’язково повідомляють про результати розгляду.

Із загальної кількості звернень вирішено позитивно – 277, роз’яснено – 905, відмовлено у задоволенні  – 18, направлено для виконання за належністю – 8, звернення, які не підлягали розгляду – 4.

Директором департаменту під особистий контроль взято розгляд звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни (2 звернення) та від жінки, якій присвоєне почесне звання України «Мати-героїня». Звернень від Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу до департаменту не надходило.

У 2016 році департаментом розглянуто 18 повторних звернень, які стосувались питання призначення субсидії, надання матеріальної допомоги та надання соціальних послуг територіальним центром, колективних – 11, а також 4 неодноразових. Основною причиною надходження повторних звернень є відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань.

На контролі перебувають 95 звернень, які потребують додаткового вирішення.

Окрім цього, задля досягнення відкритості та прозорості у роботі, щоквартально затверджуються графіки проведення прийомів за місцем проживання та роботи громадян міста керівним складом департаменту (проведено 30 виїзних прийомів).

Основоположним вектором діяльності департаменту залишається інформаційно-роз’яснювальна робота щодо алгоритму призначення субсидій. Продовжують функціонувати два консультативних пункти з питань надання житлових пільг. Фахівці цих офісів прийняли більше 3 тис. громадян.

Загалом від початку 2016 року до департаменту соцзахисту звернулося майже 50 тис. осіб.

Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі та є одним із пріоритетних напрямків у діяльності департаменту.