У департаменті соціального захисту населення звітують про стан роботи зі зверненнями громадян протягом I півріччя поточного року.
Тут наголошують, що питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі та залишається одним із пріоритетних напрямків у діяльності департаменту.
Особистий прийом громадян у департаменті здійснюється директором департаменту, його заступниками, керівниками структурних підрозділів та іншими працівниками у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні департаменту на інформаційних стендах та на Інформаційному порталі Сумської міської ради. У непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг. Звернення громадян, що надходять до департаменту, реєструються в день їх надходження в Журналі реєстрації звернень громадян.
Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до департаменту протягом I півріччя 2018 року свідчить про зменшення їх кількості у порівнянні з відповідним періодом 2017 року. Загальна кількість звернень в департаменті протягом звітного періоду складає 1367, що менше на 360 або на 21%. Найбільшу частку, а це 656 звернення, складають ті, де неможливо визначити статус особи.
Серед основних питань, що порушують найменш захищені категорії населення у зверненнях (зокрема особи з інвалідністю, ветерани війни та праці, пенсіонери) – це питання надання матеріальної допомоги (234 звернення), кількість яких збільшилася на 36%, та оформлення житлової субсидії (525 звернень) – менше на 47% у порівнянні з минулим періодом.
Департаментом розглянуто 425 звернень громадян, що звернулися до Сумського обласного контактного центру та на «Урядовий контактний центр» (менше на 100 звернень або на 19%). З виходом на місце розглянуто 193 звернення, на контролі перебувало 81.
Автори звернень обов’язково повідомляються про результати розгляду. Із загальної кількості звернень вирішено позитивно – 387, надано мотивованих роз’яснень – 932, відмовлено у задоволенні – 33, направлено для виконання за належністю – 10.
Директором департаменту під особистий контроль взято розгляд одного звернення особи з інвалідністю внаслідок Великої Вітчизняної війни та 1 звернення жінки, якій присвоєно почесне звання України «Мати-героїня».
Опрацьована одна електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів («Вимагаємо безоплатний та безлімітний проїзд осіб з інвалідністю всіх груп та пенсіонерів у маршрутках міста Суми»), та яка розглядалася як колективне звернення.
Враховуючи вимоги сучасності та стрімкий розвиток новітніх технологій, набирає популярності такий вид звернень як «електронне звернення». Звернення громадян через офіційну електронну пошту департаменту є досить зручним для мешканців міста, так як вони мають можливість звернутись дистанційно в будь-який час зі зручного для них місця (зареєстровано вісім таких звернень).
Розміщено 687 (на 77 більше, ніж за I півріччя 2017 року) інформаційних матеріалів через мережу Інтернет, в тому числі на Інформаційному порталі Сумської міської ради, в друкованих засобах масової інформації, на сторінці департаменту в соціальній мережі «Фейсбук». Відповідна інформація постійно оновлюється на інформаційних стендах. Здійснено 11 виступів на телебаченні, проведено два засідання «круглого столу» та 114 зустрічей в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян. Керівним складом департаменту проведено 19 виїзних особистих прийомів.
Так, протягом I півріччя 2018 року в департаменті були створені 67 тимчасових робочих місця, де проводилась роз’яснювальна робота. За допомогою залучених осіб для участі у громадських роботах проводиться прийом громадян на двох консультативних пунктах, які розташовані в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та ТОВ «Міський єдиний інформаційно-розрахунковий центр». З початку року надано 4256 консультацій.
Загальна кількість громадян, прийнятих департаментом протягом звітного періоду становить 119780, що більше на 37012 осіб (69%).
На «гарячі» телефонні лінії звернулося 32411 громадян, що більше на 13407 звернень у порівнянні з I півріччям 2017 року або на 41%.
Продовжує роботу «мобільний соціальний офіс» по здійсненню прийому мешканців міста за місцем проживання. У 2018 році відбулося шість виїздів, під час яких прийнято 164 особи.