001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (14–21 січня 2019 року).

Бюджет

Станом на 17 січня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 52,4 млн грн. (2,8% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 21,5 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 14,7 млн грн., акцизного податку – 5,3 млн грн.; земельного податку та орендній платі – 4,9 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становить 9,4 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 6 млн грн.; акцизного податку – 2,5 млн грн.; земельного податку та орендній платі – 4,1 млн гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 16,9 млн гривень.

До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,9 млн грн. (1,7% до плану на рік), що на 1 млн грн. (або в 2,1 раз) більше надходжень за відповідний період 2018 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 0,6 млн грн. що на 0,4 млн грн. (або в 3,8 раза) більше плану пропорційно 1/12.

Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 60,2 млн грн. (49,1% на січень за розписом), до Спеціального фонду – офіційних трансфертів не надходило.

Плата за землю та комунальне майно

З початку січня надійшло коштів від оренди комунального майна – 1338,4 тис. грн., що складає 78,7% від планового завдання на місяць; плати за землю – 2261,8 тис. грн., що на 968 тис. грн., що складає 16,9% від планового завдання на місяць.

Станом на 17 січня на розподільчому рахунку міського бюджету знаходяться кошти від оренди комунального майна у сумі 329,2 тис. гривень.

Заборгованість із заробітної плати

Протягом попереднього тижня (з 11 по 16 січня) заборговану заробітну плату виплачувало ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» на суму 59,8 тис. гривень.

Усього з початку січня цього року трьома роботодавцями міста було виплачено 205,5 тис. грн. заборгованої заробітної плати, а саме: ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 185 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 14,4 тис. грн.;               ТОВ «Маш – Сервіс» – 6,1 тис. гривень.

Згідно з оперативною інформацією станом на 1 січня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 247148,9 тис. гривень.

Її накопичили 17 підприємств: шість – економічно активні (217,8 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 212,5 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (29,4 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).

У порівнянні з 1 грудня 2018 року сума заборгованості зросла на 7783,3 тис. грн. або на 3,3%, кількість боржників – зменшилася на три.

Зростання заборгованості із заробітної плати по місту у порівнянні з 1 грудня минулого року відбулося внаслідок збільшення такої заборгованості на суму 9181,9 тис. грн. п’яти економічно активними підприємствами, а саме: ПАТ «Сумське НВО» – на 8576,6 тис. грн.; ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – на 416,8 тис. грн.; ТОВ «Маш-Сервіс» – на 79,8 тис. грн.; ДП «Сумський державний науково-дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – на 97,3 тис. грн.; представництво ЗАТ «Объединенные газопромышленные технологии «Искра-Авигаз» – на 11,4 тис. грн. та одним підприємством-банкрутом (ВАТ «SELMI») – на 1,2 тис. грн.

Одночасно протягом грудня 2018 року погасили заборгованість із заробітної плати у повному обсязі: Філія «Сумський облавтодор» – 241,6 тис. грн.; Філія «Сумський райавтодор» – 303 тис. грн.; Філія «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» – 744,8 тис. грн. та частково зменшили заборгованість КП «Сумижитло» – на 68,4 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – на 47 тис. грн. Загальна сума зменшення заборгованості із заробітної плати складає 1399,8 тис. гривень.

Охорона здоров’я

У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 39 дітей (за попередній тиждень – 48): хлопчиків – 25, дівчаток – 14.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, зменшилась: 507 осіб проти 520.

Ушкоджень, отриманих у побуті – 273, вуличних – 171, виробничих – три, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 14, інших – 44.

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись троє осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: всі дорослі на амбулаторне лікування. Переселенця із АРК не звертались за медичною допомогою.

Медичної допомоги потребували 34 військовослужбовців, що перебував у зоні АТО, з них 28 звернулися за амбулаторною допомогою, шість – за стаціонарною допомогою. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 196833 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 101980, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 94853), що становить 73,8% приписного населення міста.

Освіта

Освітня галузь міста працювала у звичайному режимі.

У Палаці дітей та юнацтва відбувся міський бал лідерів учнівського самоврядування «Зіркова феєрія».

На базі школи № 21 пройшло свято «Творча обдарованість». Переможці ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та мовно-літературних конкурсів, конкурсів художньо-естетичного та спортивного спрямування, представники закладів освіти (всього 159 учнів) нагороджені дипломами та грамотами.

У школі № 12 стартував проект «Шкільний офіцер поліції». Програма шкільних офіцерів побудована на інтерактивному навчанні, тому є доступною для школярів різних вікових категорій. На першому занятті офіцери поліції у формі гри познайомили дітей з дорожніми знаками жестами регулювальника. Разом із патрульними школярі виготовили світловідбиваючі елементи, які потім закріпили на своїх портфелях. Наприкінці заняття інспектори подарували малечі дитячі навчальні посібники з Правил дорожнього руху.

Відбулося нагородження переможців міської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового мистецтва «Новорічний сувенір». На розгляд журі було представлено понад 200 робіт. Гран-Прі конкурсу отримали вихованці Центру науково-технічної творчості молоді, І місце за учнями шкіл № 17, № 27 та ЦНТТМ.

Проведено конкурс на посаду директора Міського міжшкільного навчально-виробничого комбінату. Контракт з директором укладено на 6 років відповідно до Закону України «Про освіту».  

Відповідно до графіка проводиться ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад.

Проведено нараду керівників закладів загальної середньої освіти.

Організовано 25 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності освітнього процесу.

Систематично проводився прийом громадян.

Тривала робота по підготовці до проведення наглядового аудиту відповідно до міжнародного стандарту ISO 50001:2011.

За результатами моніторингу станом на 17 січня на ГРВІ хворіли 1588 учнів, що складає 5,8% від загальної кількості школярів.

Працював Телефон довіри для населення.

Ринок праці

З 11 по 17 січня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 212 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 18 січня перебували на обліку, складала 2616 осіб із них 2228 (85%) отримували допомогу з безробіття.

Актуальна база вакансій станом на 18 січня налічувала 612 одиниці: для робітників – 300, службовців – 255, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 57. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.

Станом на 11 січня розірвано 31 трудовий договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 193 особи, з них зареєстрованих безробітних – 94.

На виконання громадських робіт у 2019 році для інформування населення про надання житлових субсидій направлено чотири особи з числа зареєстрованих безробітних у департамент соціального захисту населення. З початку року три особи взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

57 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.