0010.jpg

У департаменті соціального захисту населення підбили підсумки роботи зі зверненнями громадян за I квартал поточного року.

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до департаменту за звітній період свідчить про збільшення їх кількості на 117% (на 823 звернення) у порівнянні з відповідним періодом 2018 року. Загальна кількість звернень за І квартал склала 1525 звернень, із них 218 – письмові звернення та 1307 – усні (звернення на «Урядовий контактний центр», до Сумського обласного контактного центру, на особистому прийомі у керівників міста та у керівників департаменту соціального захисту населення). У порівнянні з I кварталом 2018 року кількість письмових звернень збільшилась на 63 (40%), а усних на 760 (139%).

За категоріями авторів із загальної кількості звернень переважають звернення від осіб з інвалідністю – 217, від «дітей війни» – 104 та ветеранів праці – 100. Далі категорії заявників розподіляються наступним чином: одинокі матері – 91; багатодітні сім'ї – 33; учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 33; особи з інвалідністю внаслідок війни – 28; учасники війни – 17; учасники бойових дій – 17; особа з інвалідністю внаслідок Великої Вітчизняної війни – одна, інші категорії (із звернень яких не можливо визначити статус особи) – 884 звернення.

За соціальним станом авторів, звернення розподілилися по категоріям: пенсіонери – 543 (36% від загальної кількості звернень), робітники – 391, безробітні особи – 234, підприємці – 26, працівники бюджетної сфери та державні службовці – десятеро, військовослужбовці – п’ятеро, студенти – трое, селяни –двоє, інші категорії (не можливо визначити за зверненням) – 311.

Серед питань, що порушуються у зверненнях, кількість яких значно збільшилась: призначення житлової субсидії – 1070 звернень; призначення та виплата державної допомоги – 194 звернень; пільгове забезпечення – 93 звернення.

Інші поширені питання, з якими звертались сумчани, стосувалась наступного: пенсійне забезпечення – 20, забезпечення засобами пересування, автотранспортом, виплати компенсацій – три, надання матеріальної допомоги – 84 (значне зменшення – на 44%), забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплати компенсації – 18, соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС – три, побут осіб з інвалідністю – 13, інші питання соціального захисту – 27.

Департаментом розглянуто 918 звернень громадян, що звернулися до Сумського обласного контактного центру та на «Урядовий контактний центр» (більше на 728 звернень або на 383%).

Звернення, що надходять до департаменту, уважно розглядаються, викладені факти ретельно перевіряються. Так, з виходом на місце розглянуто 21 звернення, на контролі перебуває 45 звернень. На всі звернення надавались обґрунтовані відповіді у передбачений законодавством строк, в яких роз’яснюється положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду: 26% звернень (396) розглянуто в термін до п’яти днів; 21% звернень (318) розглянуто в термін до 15 днів, 53% звернень (811) розглянуто в термін до 30 днів. Автори звернень обов’язково повідомляються про результати розгляду. Із загальної кількості звернень вирішено позитивно – 650, відмовлено у задоволенні – 140, надано мотивованих роз’яснень – 734, направлено для виконання за належністю – одне.

Розглянуто одну електронну петицію як колективне звернення, оскільки в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів («Створення цільової програми по наданню житла для осіб з інвалідністю, людей з обмеженою здатністю рухатися та візочників на перших поверхах новобудов»).

На виконання поставлених Урядом країни першочергових завдань щодо виконання програми житлових субсидій, департаментом забезпечувався якісний прийом громадян із цих питань шляхом залучення до громадських робіт безробітних осіб. Так, протягом I кварталу 2019 року в департаменті було створено 35 тимчасових робочих місць, де проводилась роз’яснювальна робота. За допомогою залучених осіб для участі у громадських роботах проводився прийом громадян на двох консультативних пунктах, які розташовані в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та ТОВ «Міський єдиний інформаційно-розрахунковий центр». Надано 3147 консультацій.

Загалом, протягом звітного періоду, загальна кількість громадян, прийнятих департаментом становила 59200 осіб, що на 90107 осіб більше (або на 15%) в порівняння із звітним періодом 2018 року. На «гарячі» телефонні лінії звернулося 15953 особи, що більше на 973 більше (або на 6%).

Крім того, проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота з актуальних питань соціального захисту. Так, розміщено 364 інформаційних матеріалів через мережу Інтернет, в тому числі на Інформаційному порталі Сумської міської ради, в друкованих ЗМІ, на сторінці департаменту в соціальній мережі «Фейсбук». Відповідна інформація постійно оновлюється на інформаційних стендах. Здійснено дев’ять виступів на телебаченні, п’ять брифінгів, 29 зустрічей в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян. Керівним складом департаменту проведено п’ять виїзних особистих прийомів. Продовжує роботу «Мобільний соціальний офіс», відбулось три виїзди, прийнято 64 особи.