006.jpg

Прем'єр-міністр України Арсеній ЯЦЕНЮК пояснив, як українцям отримати перерахунок плати за опалення в разі, якщо послуга надалась на неналежному рівні.

Глава уряду розповів, як мають діяти громадяни, котрі помітили, що їм надаються неякісні послуги з централізованого опалення.

«Якщо у вашій квартирі температура нижче 180 за Цельсієм, будь ласка, візьміть телефон і подзвоніть або в підприємство теплокомуненерго, з яким у вас договір, або в ваш ЖЕК,

або в ваше ОСББ і повідомте їм про те, що у вас в квартирі температура нижче 180 градусів, і запросіть невідкладно комісію для того, щоб вони склали акт», – зазначив Прем’єр, підкресливши, що при цьому потрібно обов’язково запитати реєстраційний номер своєї заявки.

За словами Арсенія Яценюка, протягом 72 годин (тобто три доби) така комісія повинна негайно прибути та заактувати температуру. Якщо вона не прибула впродовж цього періоду, споживач маєте право самостійно скласти відповідний акт-претензію. Однак, щоб цей документ мав юридичну силу, він має бути скріплений хоча б двома підписами осіб, які засвідчують, що температура в вашій квартирі дійсно нижче 180.

«За кожен градус нижчої температури рахунок за житлово-комунальну послугу повинен бути зменшений на 5 %. Наприклад, якщо в вашій квартирі температура не 180, а 160, то це означає, що рахунок за житлово-комунальні послуги за цей період повинен бути зменшений на 10 %. В тому випадку, якщо температура в вашій оселі 120, то ви взагалі не повинні сплачувати по цьому рахунку. Але для цього так само зробіть акт, передайте його до підприємства теплокомуненерго», – зауважив Прем’єр-міністр.

Втім, якість послуги централізованого опалення повинна відповідати нормативній температурі повітря при дотриманні двох умов: споживач повинен утеплити свою квартиру – заклеїти вікна, або наприклад, замінити старі вікна і двері на склопакети, а балансоутримувач будинку – застосувати заходи з утеплення місць загального користування будинку, наприклад, під'їздів. Якщо одна або обидві умови не виконуються, на перерахунок плати за ЦО розраховувати вже не варто. Інше, питання створення комісії, яка підтвердить надання неякісних послуг із ЦО, чітко не врегульовані і не встановлені на законодавчому рівні. Якщо створювати комісію самостійно з сусідів, як зауважує Прем’єр, то існує ймовірність, що вона може бути невизнаною, оскільки незацікавленість таких осіб і достовірність їхніх вимірів довести важко.

Іншими словами, споживачі, котрі вирішать не платити за опалення, якщо в квартирі 120 за Цельсієм, або ж складатимуть акти-претензії без уповноваженої комісії, можуть не лише не довести факт ненадання або неякісного надання послуги із ЦО, але й примножити заборгованість за неї.

Таким чином, споживачам варто замислитися думати не лише про перерахунок плати за тепло у разі неякісного надання послуги, а налагодження обліку теплової енергії та утеплення житла.