0012.jpg

У Сумах підбили підсумки реалізації покладених на міську раду повноважень у здійсненні державної регуляторної політики за 2015 рік. Торік виконавчий комітет та Сумська міська рада ухвалили 38 рішень, які пройшли процедуру відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Такий аналіз зробили фахівці департаменту фінансів, економіки та бюджетних відносин.

З метою реалізації принципів державної регуляторної політики виконавчі органи Сумської міської ради протягом року проводили роботу, спрямовану на:

  • вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між органом та посадовою особою місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання;
  • недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів;
  • зменшення втручання держави у діяльність суб’єктів господарювання;
  • усунення перешкод для розвитку господарської діяльності.

Станом на 1 січня 2016 року у загальному реєстрі діючих регуляторних актів Сумської міської ради та її виконавчого комітету налічується 88 діючих регуляторних актів. Найбільше їх ухвалено виконавчим комітетом – 52 (з них 36 – базових, а решта – документи, якими вносилися зміни до базових). Сумська міська рада ухвалила 36 регуляторних актів, у тому числі 28 – базових.

На офіційному сайті Сумської міської ради створено розділ «Регуляторна діяльність», у якому можна отримати детальну інформацію про перелік діючих регуляторних актів, проекти регуляторних актів (разом з повідомленням про оприлюднення, аналізом регуляторного впливу) для обговорення, плани регуляторної діяльності, плани-графіки та звіти про відстеження результативності регуляторних актів, щоквартальні звіти про здійснення регуляторної діяльності.

Рішенням Сумської міської ради від 26.11.2014 №3756-МР та рішенням виконавчого комітету від 18.11.2014 № 553 були затверджені плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2015 рік. Протягом року до планів регуляторної діяльності вносилися зміни, тож у підсумку до планів було включено 38 проектів регуляторних актів, 15 з яких – проекти рішень міської ради та 23 – виконавчого комітету.

Фактично ж у 2015 році було підготовлено та оприлюднено 47 проектів регуляторних актів (враховуючи такі з них, що вносилися з однаковою назвою кілька разів протягом року, наприклад, щодо вартості проїзду у маршрутних таксі). Ухвалено ж у минулому році було 38 рішень.

Стосовно кожного проекту регуляторного акта, що вноситься на розгляд міської ради або її виконавчого комітету, розробниками готуються повідомлення про оприлюднення, аналіз регуляторного впливу, які разом з проектом регуляторного акта оприлюднюються розробниками на офіційному сайті Сумської міської ради з метою одержання зауважень і пропозицій та визначення доцільності прийняття.

Відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики» стосовно проектів регуляторних актів здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження їх результативності.

Рішенням Сумської міської ради від 26.12.2014 № 3891-МР та рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 16.12.2014 №658 затверджені плани-графіки відстеження результативності діючих регуляторних актів відповідно Сумської міської ради та її виконавчого комітету на 2015 рік, якими передбачено підготовку 23 звітів про відстеження результативності діючих регуляторних актів (8 – Сумська міська рада та 15 – виконавчий комітет).

Слід відмітити, що за планом-графіком передбачалось проведення відстеження 3 регуляторних актів, які протягом року втратили чинність:

- рішення Сумської міської ради від 24.03.2011 № 352-МР «Про внесення змін та доповнень до рішення Сумської міської ради від 24 червня 2009 року № 2763-МР «Про затвердження розмірів відсотків від грошової оцінки землі, що застосовуються для обчислення орендної плати за користування земельними ділянками на території м. Суми» (зі змінами)» (втратило чинність відповідно до рішення Сумської міської ради від 13.01.2015 № 3934-МР «Про встановлення плати за землю на території міста Суми»);

- рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 21.10.2014 №476 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Сумської ради від 06.05.2010 №219 «Про організацію перевезення пасажирів на постійних міських маршрутах м. Суми» (зі змінами) (втратило чинність відповідно до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 21.04.2015 №195 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 06.05.2010 № 219 «Про організацію перевезення пасажирів на постійних міських маршрутах м. Суми» (зі змінами);

- рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 29.04.2014 №198 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 06.05.2010 № 219 «Про організацію перевезення пасажирів на постійних міських маршрутах м. Суми» (зі змінами)» (втратило чинність відповідно до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 21.04.2015 № 195 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 06.05.2010 № 219 «Про організацію перевезення пасажирів на постійних міських маршрутах м. Суми» (зі змінами)»).

Відтак, заплановані за цими рішеннями відстеження не проводилися.

Протягом року планово та позапланово підготовлено 26 звітів про повторні та періодичні відстеження результативності діючих регуляторних актів (12 - СМР, 14 - ВК).

Крім того, торік було проведено базове відстеження результативності 13 регуляторних актів (6 – Сумська міська рада, 7 – виконавчий комітет).

Всього на офіційному сайті Сумської міської ради протягом минулого року оприлюднили 39 звітів відстеження результативності регуляторних актів.