002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ОТГ (11 – 18 травня 2020 року).

Бюджет

Станом на 14 травня до Загального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 635,7 млн грн. (31,7% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 95,2 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 60,5 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 22,7 млн грн., єдиного податку – 5,8 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 2,7 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становила 61,5 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 24,5 млн грн.; єдиного податку – 11,4 млн грн., земельного податку та орендної плати – 22,2 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 2,7 млн гривень.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 19,8 млн грн. (24,6% до плану на рік) та на 9,7 млн грн. (або на 32,8%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.

До бюджету розвитку надійшло 2,8 млн грн. (кошти від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн.; кошти від відчуження майна – 1,4 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 0,3 млн грн.).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 210,2 млн грн., що становить 99,7% до плану на січень-травень за розписом, до Спеціального фонду ¬– 32 млн. грн., що становить 78,3% до плану на січень-травень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом травня надійшло: від оренди комунального майна – 241,8 тис. грн., що становить 12,7% від планового завдання на місяць; плати за землю – 996,4 тис. грн., що складає 6,2% від планового завдання на місяць.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 7,9 млн грн. (82,9% від планового завдання на п’ять місяців); від відчуження комунального майна – 1,4 млн грн. (132,8% від планового завдання на п’ять місяців); сплати за землю – 47,2 млн грн. (59,4% від планового завдання на п’ять місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (в 5,3 раза перевищує планове завдання на рік).

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, попереднього тижня заборговану заробітну плату виплачували два підприємства міста (7,3 млн грн.): АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання – Інжиніринг» (7,1 млн грн.), ТДВ «Будінмашсервіс» (130 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі).

Усього з початку травня троє роботодавців міста виплатили 8 млн грн. заборгованої заробітної плати: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання – Інжиніринг» (7,1 млн грн.), АТ «Сумське НВО» (779,5 тис. грн.), ТДВ «Будінмашсервіс» (130 тис. грн.).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 36 дітей: хлопчиків – 16, дівчаток – 20.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 373 особи проти 337.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 202, вуличних травм – 149, дорожньо-транспортних – дві, інших – 20.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217919 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 109260, КНП «ЦПМД № 2» – 108659), що становить 82,1% приписного населення міста.

Освіта

Заклади освіти міста перебували в режимі карантину.

Завершилось онлайн-опитування учнів та батьків, з метою вдосконалення організації дистанційного навчання під час карантину. Загалом участь у опитуванні взяли понад 1500 респондентів. З’ясувалось, що понад 40% учнів подобається навчатися дистанційно. Разом із тим понад 80% школярів зазначили, що їм все ж таки бракує «живого» спілкування з учителями.

Працівники управління освіти і науки взяли участь науково-практичному вебінарі для керівників обласних та міських департаментів освіти «Як створити освітнє STEM-середовище, яке працює».

Відбулась онлайн-нарада з керівниками шкіл з питання використання коштів освітньої субвенції на оснащення закладів загальної середньої освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, обладнанням для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій у 2020 році.

Під час онлайн-наради з керівниками закладів дошкільної освіти розглянули питання відновлення освітнього процесу та режиму роботи закладу після зняття карантинних обмежень.

Управління освіти і науки здійснювало моніторинг наповнення рубрики «Дистанційне навчання» на веб-сайтах закладів освіти.

Заклади загальної середньої, позашкільної та дошкільної освіти міста завершували весняний двомісячник санітарної очистки, озеленення та благоустрою територій. Управління освіти і науки створило презентацію під назвою «Пізнай себе» із зображеннями естетично оформлених територій закладів освіти, їх ландшафтного дизайну, спортивних, ігрових майданчиків.

Наказом Міністерства освіти і науки України від 30 квітня 2020 року № 585 погоджені пропозиції щодо використання освітньої субвенції в поточному році за напрямом «Ремонт та придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти» для СЗЗСО № 21, ЗОШ № 27, ССШ № 30 «Унікум», Сумська гімназія № 1 на загальну суму 1148,9 тис. грн. (освітня субвенція з державного бюджету – 804,2 тис. грн, кошти бюджету Сумської міської ОТГ – 344,7 тис. грн.).

Соціальний захист

Департаментом соціального захисту населення перераховано 1736 громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії, щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за квітень на загальну суму 476,2 тис. гривень.

На виконання програми Сумської міської ОТГ «Милосердя» забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 78 осіб за травень на загальну суму 127,2 тис. грн., зокрема виплачено грошову допомогу семи особам, яким виповнилося 100 і більше років та 30 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 819 грн. або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, чотирьом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни (по 1638 грн. або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), шести особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані (по 1200 грн.) та 15 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1 тис. грн.), а також 13 дітям з інвалідністю, хворим на фенілкетонурію, та дитині, хворій на бульозний епідермоліз (по 3 тис. грн. кожній).

Виплачено одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1 тис. грн. Почесним донорам України.

Сім’ї, в якій виховується дитина, хвора на онкологічне захворювання, виплачено матеріальну допомогу для придбання лікарських засобів та виробів медичного призначення (137 тис. грн.).

З нагоди Дня Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 68 ветеранам війни надано матеріальну допомогу по 250 грн. кожному.

У відповідності до програми Сумської міської ОТГ «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» двом захисникам України, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. гривень.

П’яти сім’ям загиблих захисників України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань по 10 тис. грн. кожній.

Перераховано щомісячну грошову допомогу за травень, яка виплачується в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, 28 дітям загиблих (померлих) захисників України

Чотирьом військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. гривень.

Перераховано щомісячну грошову допомогу за поточний місяць п’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України по 1200 гривень.

19 добровольцям-захисникам України виплачено щомісячну адресну грошову допомогу на отримання транспортних послуг за травень на 11,8 тис. гривень.

Для забезпечення своєчасного призначення житлової субсидії, соціальних допомог та надання пільг проведено в режимі відеозв’язку планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, для розгляду на якій підготовлено подання по двох справах одержувачів житлової субсидії, які претендують на її отримання після припинення, та по яким комісією прийнято позитивне рішення на поновлення житлової субсидії. Також комісією прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги 15 пільговикам за місцем їхнього фактичного проживання, а не за місцем реєстрації, в тому числі 14 учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції.

Також в онлайн-режимі проведено засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, для розгляду на якій підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 10 внутрішньо переміщеним особам, та по яким комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо надання відповідних виплат.

Ринок праці

З 8 по 14 травня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 183 особи.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 15 травня перебували на обліку, становила 4423 особи, з яких 3726 (84%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1173 особи, з них зареєстрованих безробітних – 632. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 124 осіб.

На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення.

Ще дев’ять осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

Станом на 15 травня розірвано 125 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій станом на 15 травня налічувала 410 одиниць: для робітників – 207, службовців – 150, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 53. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило 11 осіб.

За допомогою по частковому безробіттю на період карантину звернулись 209 роботодавців для виплати допомоги 1612 працівникам. Станом на 15 травня прийняті рішення про надання такої допомоги 51 роботодавцю міста.