001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (16 – 23 листопада 2020 року).

Бюджет

Станом на 19 листопада до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,6 млрд грн. (81,3% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 144,7 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 103,9 млн грн.; земельного податку та орендної плати – 31,7 млн грн., єдиного податку – 15,4 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7,4 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становила 127,7 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 79,3 млн грн., єдиного податку – 20,9 млн грн., земельного податку та орендної плати – 32,7 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 6,9 млн гривень.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 52 млн грн. (61,8% до плану на рік) та на 38 млн грн. (або на 42,2%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.

До бюджету розвитку надійшло 8,2 млн грн.: кошти від відчуження майна – 5,2 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,9 млн гривень.

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 481,3 млн грн., що становить 99,8% до плану на січень-листопад за розписом, до Спеціального фонду – 80,3 млн грн., що становить 98,9% до плану на січень-листопад за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом листопада надійшло: від оренди комунального майна – 1,8 млн грн., що становить 98,3% від планового завдання на місяць; плати за землю – 2,5 млн грн., що становить 15,6% від планового завдання на місяць.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21,03 млн грн. (101,8% від планового завдання на 11 місяців); від відчуження комунального майна – 5,2 млн грн. (113,4% від планового завдання на 11 місяців); плати за землю – 138,2 млн грн. (78,1% від планового завдання на 11 місяців); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на 11 місяців).

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували чотири підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання – Інжиніринг» (1,8 млн грн., заборгованість погашено в повному обсязі), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (153 тис. грн.), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,7 млн грн.), ВАТ «SELMI» (2 тис. гривень).

Протягом тижня інспектори управління з питань праці продовжували інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього протягом місяця провели зустрічі з 142 суб’єктами господарювання та охопили 246 осіб. За результатами відповідних зустрічей отримано інформацію від роботодавців міста про офіційне працевлаштування з початку місяця двох найманих працівників та здійснено державну реєстрацію однієї фізичної особи-підприємця.
Також протягом останнього тижня інспекторами праці проведено одне інспекційне відвідування фізичної особи-підприємця з питання оформлення трудових відносин. Порушень не виявлено.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 29 дітей: хлопчиків – 17, дівчаток – 12.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 292 особи проти 333.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 186, вуличних травм – 74, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 10, інших – 20.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217909 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 109089, КНП «ЦПМД № 2» – 108820), що становить 82,5% приписного населення міста.

Освіта

У закладах загальної середньої освіти здійснювалась денна форма навчання для учнів 5–11 класів.

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології взяли участь 70 учнів 8–11 класів. За результатами перевірки журі визначило 30 переможців.

Учасниками ІІ етапу олімпіади з англійської мови були 94 учні 8–11 класів із 18 закладів загальної середньої освіти. Переможцями стали 46 школярів.

У ІІ етапі ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка взяли участь 80 учнів з 26 закладів освіти. Журі визначило 26 переможців.

В онлайн-режимі провели ІІ (міський) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики та ІІ етап XХІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

Відбулась інструктивно-методична онлайн-нарада для заступників директорів закладів загальної середньої освіти з питань організації харчування учнів, де розглянули нормативно-правові акти, які регламентують питання організації харчування учнів в закладах загальної середньої освіти та окреслили напрямки роботи щодо забезпечення безпечного і якісного харчування учнів у закладах загальної середньої освіти у відповідності до вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».

Відбулась онлайн-нарада з заступниками директорів школи ІІ-ІІІ ступеня з питань організації дистанційного навчання. Для 126 учнів, які мають підстави (за станом здоров’я) здобувати освіту за дистанційною формою навчання визначені заклади № 1, № 2, № 10, № 17, № 19, № 29, що здійснюють організацію освітнього процесу за дистанційною формою.

Також протягом тижня відбулось онлайн-відкриття І туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»; вебінару «ЗНО-2021 з фізики: аналіз результатів 2020 року, орієнтири на 2021 рік»; засідання робочої групи з планування заходів щодо професійного розвитку педагогів закладів позашкільної освіти з використанням методу SWOT-аналізу; онлайн-засідання обласної творчої групи «Виховання учнів на цінностях української ідентичності на уроках іноземної мови», на якому ознайомилися з країнознавчими матеріалами, які можна застосовувати на уроках англійської мови.

Провели комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дев'яти дітей.

У садочках функціонували 436 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 5860 вихованців, що на 165 осіб менше ніж попереднього тижня. На самоізоляції перебували 14 груп (187 дітей та 19 працівників). Хворіли дитина та 23 працівники. Дошкільні заклади функціонували у відповідності до вимог Постанови Головного державного санітарного лікаря України. Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в садочках міста.

Тривали ремонтні роботи у 11 закладах освіти. Управління освіти і науки здійснювало систематичний моніторинг стану виконання ремонтних робіт.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. Але, враховуючи стрімке збільшення кількості захворюваності серед працівників департаменту, в тому числі і на коронавірусну інфекцію, з 8 жовтня припинено прийом громадян.

Частково виплачено щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, І категорії, за вересень. Загальна сума заборгованості Державного бюджету перед «чорнобильцями» за вересень– жовтень становить 695,3 тис. гривень.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» 66 сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (142,5 тис. грн.).

Забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 52 осіб за листопад на 64,1 тис. грн., зокрема виплачено грошову допомогу 28 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 856 грн. або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); чотирьом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв Суми в період Другої світової війни (по 1712 грн. або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), шести особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані (по 1200 грн. кожному) та 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1000 грн.).

Багатодітній сім’ї, дитина з якої в 2020 році вступила до закладу вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (2,1 тис. грн.).

До Міжнародного дня сліпих коштом бюджету громади надано матеріальну допомогу 172 особам з інвалідністю І групи по зору (по 500 грн.) та 108 особам з інвалідністю ІІ групи по зору (по 300 грн.).

У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» сім’ї загиблого захисника України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в сумі 10 тис. гривень.

Сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165 (39 сімей), проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за жовтень на загальну суму 21,7 тис. гривень.

Чотирьом особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України виплачено щомісячну грошову допомогу за поточний місяць по 1200 гривень.

У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою було підготовлено подання по 288 справах одержувачів житлової субсидії. По 281 з них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії відповідно до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По трьох домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства та зі зміною у складі сім’ї члена домогосподарства

Крім того, прийняте рішення про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім’ї з урахуванням виняткових обставин, які склалися в родині, та прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги п'яти учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.

Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог семи внутрішньо переміщеним особам. По всіх комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.

Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня укладено 48 договорів і перераховано виробникам по актах виконаних робіт 578,2 тис. гривень.

Ринок праці

З 13 по 19 листопада в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 168 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 20 листопада перебували на обліку, становила 3435 осіб, із яких 3046 (89%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3359 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2644 осіб. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 204 осіб.

На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення. Ще 13 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

Станом на 20 листопада розірвано 274 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 624 одиниць: для робітників – 362, службовців – 1200, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 62. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п’ять осіб.

По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернувся 471 роботодавець щодо 2608 працівників. Прийнято рішення про її надання 445 роботодавцям міста.

Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3497 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання 3442 підприємцям.