0010.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (14–21 грудня 2020 року).

Бюджет

Станом на 17 грудня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,8 млрд грн. (89,3% до плану на рік).

Сума недовиконання за розписом становила 135,6 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 81,9 млн грн., єдиного податку – 30 млн грн., земельного податку та орендної плати – 33,1 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 7,9 млн гривень.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 65,9 млн грн. (78,4% до плану на рік) та на 31,5 млн грн. (або на 32,3%) менше надходжень за відповідний період 2019 року.

До бюджету розвитку надійшло 9,4 млн грн.: кошти від відчуження майна – 6,4 млн грн., від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,9 млн гривень.

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 536,3 млн грн., що становить 99,9% до плану на рік за розписом, до Спеціального фонду – 80,3 млн грн., що становить 98,9% до плану на рік.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом грудня надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн., що становить 102,9% від планового завдання на місяць; плати за землю – 2,5 млн грн., що становить 16,8% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 630,9 тис. грн., що в 2,3 рази перевищує планове завдання на місяць.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 23,1 млн грн. (102,4% від планового завдання на 2020 рік); від відчуження комунального майна – 6,4 млн грн. (131,4% від планового завдання на 2020 рік); плати за землю – 152,04 млн грн. (79,2% від планового завдання на 2020 рік); від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн. (100% від планового завдання на 2020 рік).

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували чотири підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,7 млн грн.), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1,3 млн грн.), Філія «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» (640,2 млн грн. (заборгованість виплачено в повному обсязі), ВАТ «SELMI» (5,1 тис. грн.).

Протягом тижня інспектори управління з питань праці продовжували інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього з початку грудня провели зустрічі з 124 суб’єктами господарювання та охопили 303 особи. За результатами відповідних зустрічей з початку місяця офіційно працевлаштувались сім найманих працівників.

Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. За останній тиждень заходами контролю було охоплено 18 об’єктів (аптеки, медичні центри та заклади охорони здоров’я).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 32 дитини: хлопчиків – 15, дівчаток – 17.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 487 особи проти 347.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 207, вуличних травм – 231, виробничих – не звертались, дорожньо-транспортних – не звертались, спортивних – п’ять, інших – 44.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217329 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110336, КНП «ЦПМД № 2» – 106003), що становить 82,3% приписного населення міста.

Освіта

Провели колегію управління освіти і науки, прийнявши важливі для розвитку галузі рішення. Під час онлайн-наради із заступниками директорів шкіл розглянули питання організованого завершення І семестру.

У обласному конкурсі волонтерських загонів «Ветеран живе поруч» у номінації «Заклад загальної середньої освіти» школа № 2 посіла ІІ місце, НВК №16 – ІІІ місце.

Працівники управління освіти і науки взяли участь в організованій Міністерством освіти і науки України онлайн-сесії на тему «Нормативні документи під час карантину: журнали, заміни, взаємодія з педагогами».

Тривав ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад. У змаганнях з математики взяли участь 96 учнів 6–11 класів із 16 закладів освіти міста, переможцями визначили 48 осіб. В олімпіаді з хімії взяли участь 74 учні 7–11 класів із 20 закладів загальної середньої освіти, переможцями стали 36 учнів.

У садочках функціонували 437 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету міської ради. Всього садочки відвідували 6101 вихованців.

Проведено вебінар «ЗНО з біології: результати 2020 року, орієнтири на 2021 рік».

Спеціалісти ЦПРПП створили відеоролики «Безпечна освіта: практичні поради» та «Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 3–4 класів НУШ».

Проведено засідання міждисциплінарної творчої групи вчителів з питань створення контенту для підготовки до ЗНО з історії України.

Організовано інструктивно-методичну онлайн-нараду вихователів-методистів закладів дошкільної освіти, на якій розглянули ключові аспекти проєкту Базового компоненту дошкільної освіти.

Інклюзивно-ресурсний центр провів комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку шести дітей, 18 індивідуальних корекційно-розвиткових занять дітей з особливими освітніми потребами.

Соціальний захист

Департамент працював у режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. При цьому, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході до адміністративної будівлі (вул. Харківська, 35).

Продовжувався прийом громадян, організований на спеціально визначених робочих місцях на першому поверсі адмінбудівлі, для випадків, коли заяви для оформлення різних видів місцевої та державної підтримки повинні надаватись особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, та коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» 71 сім’ї, яка опинились у складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (110,2 тис. грн.).

Забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 49 осіб за грудень на 61,8 тис. грн., зокрема виплачено грошову допомогу 25 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 884,5 грн. або 50 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); чотирьом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни (по 1769 грн. або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), шести особам із інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані (по 1200 грн. кожному) та 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1000 грн.).

У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» надано матеріальну допомогу 13 сім’ям захисників України, які опинилися в складних життєвих обставинах (100 тис. гривень).

Чотирьом особам із інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України виплачено щомісячну грошову допомогу за поточний місяць по 1200 гривень.

У режимі відеозв’язку проведено планові засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою було підготовлено подання по 101 справі одержувачів житлової субсидії. По 93 з них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії відповідно до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По шести домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку із зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства..

Крім того, прийняте рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги чотирьом пільговиках, троє з яких – учасники бойових дій з числа учасників антитерористичної операції, за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.

Для розгляду на комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 31 внутрішньо переміщеній особі. По всіх комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.

Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня було укладено 16 відповідних договорів і перераховано виробникам по актах виконаних робіт 1,6 млн гривень.

Ринок праці

З 11 по 17 грудня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 136 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 18 грудня перебували на обліку, становила 3431 осіб, із яких 3053 (89%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3595 особи, з них зареєстрованих безробітних – 2822 особи. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 235 осіб.

На виконання громадських робіт у 2020 році направили 36 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 25 – до КП «Зеленбуд», п’ятьох – до КП «Спецкомбінат», шістьох – до департаменту соціального захисту населення. Ще 13 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

Станом на 18 грудня розірвано 290 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 580 одиниць: для робітників – 350, службовців – 180, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 50. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.

По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернулись 473 роботодавця щодо 2629 працівників. Прийнято рішення про її надання 445 роботодавцям міста.

Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3497 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання 3442 підприємцям.

У період з 14 по 17 грудня до міського центру зайнятості подали пакети документів на одноразову матеріальну допомогу 42 роботодавці (юридичні особи) для виплати 280 найманим працівникам на суму майже 1,2 млн гривень.