0010.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (28 грудня 2020 року – 11 січня 2021 року).

Бюджет

Станом на 1 січня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1901 млн грн., що становить 94,7% до плану на рік.

Сума недовиконання становила 106 млн грн., в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 66,2 млн грн., земельного податку та орендної плати – 25,2 млн грн., єдиного податку – 29 млн грн., плати за надання адміністративних послуг – 8,5 млн гривень.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів)надійшли кошти в сумі 71,7 млн грн., що становить 84,3% до плану на рік та на 29 млн грн. (або на 28,8%) менше надходжень за 2019 рік.

До бюджету розвитку надійшло 10,5 млн грн.: кошти від відчуження майна – 6,4 млн. грн., кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 3 млн грн., кошти від продажу земельних ділянок – 1,1 млн гривень.

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 534,9 млн грн., що становить 99,5% до плану на рік, до Спеціального фонду – 80,8 млн грн., що становить 99,5% до плану на рік.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом грудня надійшло: від оренди комунального майна – 2,1 млн грн., від відчуження комунального майна – 630,9 тис. грн., від плати за землю – 17,3 млн гривень.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 23,3 млн грн. (103,3% від планового завдання на 2020 рік), від відчуження комунального майна – 6,4 млн грн. (110,9% від планового завдання на 2020 рік), від плати за землю – 166,8 млн грн. (86,9% від планового завдання на 2020 рік), від продажу земельних ділянок – 1,1 млн грн., (100% від планового завдання на 2020 рік).

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували п’ять підприємств міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (7,6 млн грн.), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (2,5 млн грн.), Головне управління Національної поліції України (8,2 тис. грн., заборгованість погашено в повному обсязі), ВАТ «SELMI» (11,3 тис. грн.), Філія «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» (640,2 тис. грн., заборгованість погашено у повному обсязі).

Протягом 2020 року інспекторами управління праці проведено 27 інспекційних відвідувань роботодавців, у ході яких виявлено дев’ять порушень законодавства про працю, складено акти, внесено дев’ять приписів про усунення виявлених порушень та чотири попередження про відповідальність за порушення законодавства про працю.

Також за минулий рік інспекторами праці управління проведено 1553 зустрічі з роботодавцями, до яких залучено 4380 осіб. Легалізовано – 108 працівників, здійснено державну реєстрацію – дев’яти фізичних осіб-підприємців.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 23 дитини: хлопчиків – 8, дівчаток – 15.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 329 осіб проти 501.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 189, вуличних травм – 108, виробничих – не звертались, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 12, інших – 19.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217663 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110336, КНП «ЦПМД № 2» – 107327), що становить 82,1% приписного населення міста.

Освіта

Освітній процес у закладах загальної середньої освіти розпочався у дистанційному режимі.

Відбулась нарада керівників закладів дошкільної освіти з питань організації їхньої роботи у 2021 році, бюджету галузі «Освіта» та проведення ЗНО у поточному році.

Протягом канікул проводилися щоденні заходи для дітей різних вікових груп та дітей із числа пільгових категорій, груп ризику.

Оновили базу даних про заклади загальної середньої освіти у Сумах на офіційному вебсайті Українського центу якості освіти.

Підготували та узагальнили інформацію про стан функціонування та перспективи розвитку освітньої галузі для співбесіди в департаменті освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.

Провели анкетування керівників закладів загальної середньої освіти щодо стану формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

У садочках функціонували 337 груп для дітей, визначених рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 2510 вихованців. На самоізоляції перебували чотири групи (60дітей та один працівник).

Проводились консультації та методична допомога учасникам другого (регіонального) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021», а також було організовано проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічними працівниками в січні 2021 року.

Розпочалася реєстрація на пробне ЗНО-2021, яка триватиме до 19 січня 2021 року.

Інклюзивно-ресурсний центр проводив консультативно-просвітницьку роботу з батьками та педагогами щодо здійснення психолого-педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами.

В закладах дошкільної освіти забезпечувалось дотримання температурного режиму.

Соціальний захист

Департамент працював у режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. При цьому, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході до адміністративної будівлі (вул. Харківська, 35).

Продовжувався прийом громадян, організований на спеціально визначених робочих місцях на першому поверсі адмінбудівлі, для випадків, коли заяви для оформлення різних видів місцевої та державної підтримки повинні надаватись особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, та коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку.

В останні дні минулого року в повному обсязі погашена заборгованість із щомісячної компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування 1718 «чорнобильцям» за вересень–листопад (1070,1 тис. грн.).

Фізичним особам-підприємцям, які належать до першої та другої групи платників єдиного податку та в сім’ях яких виховуються діти віком до десяти років (419 осіб), перераховано державну «карантинну» допомогу за листопад–грудень на 1,8 мл. гривень.

Частково профінансовано житлові субсидії та пільги у грошовій готівковій формі за грудень. Із 4 січня АТ «Укрпошта» розпочато доставку коштів 4990 особам (8,5 млн грн.).

Також, враховуючи наявний залишок коштів, 262 субсидіантам та п’яти пільговикам було виплачено кошти через банківські установи. Виплата житлових субсидій та пільг за грудень 25027 жителям громади, кошти яким не було перераховано, буде проведена після надходження фінансування з державного бюджету.

КП «Електроавтотранс» за рахунок коштів територіальної громади відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (4326,1 тис. грн.).

АТ «Українська залізниця» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у міжміському сполученні в сумі 139,9 тис. гривень.

За рахунок коштів територіальної громади надавачам послуг та об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків проведено відшкодування витрат за листопад за надані пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням Сумської міської ради, на 336,3 тис. гривень, а також за надані в пільги з оплати послуг зв’язку на 82,8 тис. гривень.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» 12 багатодітним сім’ям, діти з яких в 2020 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (25,9 тис. грн.).

У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика та два засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою було підготовлено подання по 119 справах одержувачів житлової субсидії. По всіх із них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По 13 домогосподарствах припинено надання житлової субсидії у зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства.

Крім того, прийняте рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги двом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції, за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.

Для розгляду комісією з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 64 внутрішньо переміщеним особам. По 62 комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.

Завершена робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня укладено 19 договорів на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації та перераховано виробникам по актах виконаних робіт 1,1 млн гривень.

Завершена робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. На рік департаменту було передбачено 13052,5 тис. гривень. У межах наявних коштів, згідно з чергою, укладено 404 договори на забезпечення 2005 осіб із інвалідністю 4773 засобами реабілітації, а саме: 136 – на забезпечення кріслом колісним, 15 – протезами молочних залоз, 115 – протезно-ортопедичними засобами, 50 – ортопедичним взуттям, 70 – технічними засобами реабілітації, 18 – на ремонт технічних засобів реабілітації, на 13037,7 тис. грн., що становить 99,9% від суми виділених на дані потреби коштів. По актах виконаних робіт перераховано підприємствам-виробникам засобів реабілітації 13037,7 тис. грн. або 100% від суми укладених договорів. Здійснено виплату компенсації за самостійно придбані засоби для орієнтування та спілкування 38 особам на 104,1 тис. грн. або 99% від виділених на це коштів (105,5 тис. грн.).

Ринок праці

З 24 грудня по 31 грудня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 184 особи.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 4 січня перебували на обліку, становила 3575 осіб, із яких 3163 (88%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3648 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 2862 особи. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 235 осіб.

Станом на 4 січня розірвано 304 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 566 одиниць: для робітників – 342, службовців – 175, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 49. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило шість осіб.

По допомогу з часткового безробіття на період карантину звернулись 473 роботодавця щодо 2629 працівників. Прийнято рішення про її надання 445 роботодавцям міста.

Від фізичних осіб підприємців, які не мають найманих працівників, на виплату допомоги з часткового безробіття прийнято 3497 пакетів документів. Прийнято рішення про її надання 3442 підприємцям.

Відповідно до Закону України від 4 грудня 2020 № 1071-IX «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та з метою збереження робочих місць в період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних поширенням коронавірусної хвороби, міський центр зайнятості прийняв 119 рішень про надання одноразової матеріальної допомоги суб’єктам господарювання – юридичним особам для виплати 1679 найманим працівникам у сумі 8,9 млн. гривень.