001.jpg

8 квітня відбувся брифінг заступника міського голови, керуючого справами виконавчого комітет Віктора Волонтирця щодо підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги.

Спершу посадовець пояснив позицію міської влади, яка прийняла відповідне рішення.

«Тарифи на житлово-комунальні послуги було змінено цілком справедливо та обґрунтовано. Адже змінились основні складові тарифу на послуги у частині заробітної плати, поточного ремонту та електроенергії, опалення та газу. Всі розрахунки були перевірені департаментом інфраструктури міста у відповідності з чинним законодавством», - зауважив Віктор Волонтирець.

Проте одразу підкреслив, що в пріоритеті міської влади є не підвищення тарифів, а якість послуг, які надають обслуговуючі організації сумчанам. Тому відповідне рішення виконавчого комітету було доповнено низкою пунктів, які встановлюють контроль з боку мешканців за обґрунтованістю підвищення тарифів. Відтепер мешканцям будуть перераховувати вартість послуг, якщо такі були надані не в повному обсязі, що має бути засвідчено у відповідному акті. Це стосується тих послуг, які надаються щомісячно.

Проте поточний ремонт будинків до щомісячної оплати не входить, а значить, на особових рахунках накопичуватимуться кошти, які будуть використані за призначенням та за потребою. За послугами, які передбачають накопичення коштів (поточний ремонт), перерахунок буде здійснюватися по закінченню календарного року в місячний термін. Хоча, зазначив заступник міського голови, самі мешканці можуть виступити з ініціативою про відмову від цих коштів, бо ж вони не будуть враховані і накопичення в наступному році розпочнеться з нульової відмітки.

Окрім того, обслуговуючі організації протягом квітня-травня поточного року мають скласти дефектні акти щодо кожного будинку з приводу необхідності проведення поточних ремонтів. Види ж робіт по складовій тарифу «поточний ремонт» будуть узгоджуватися із споживачем (ОСББ, будинковий комітет або орган самоорганізації населення). Саме вони будуть підписувати акти виконаних робіт. Департамент інфраструктури міста має здійснювати періодичний щомісячний контроль за виконанням відповідними організаціями послуг та не пізніше 1 листопада поточного року виготовити технічні паспорти і документацію по земельним ділянкам, яка передбачена міським бюджетом.

Також Віктор Волонтирець повідомив, що термін даного рішення обмежується терміном дії договорів обслуговуючої організації з управителем. Коли договори припиняться, залишок коштів по складовій тарифу "поточний ремонт" у місячний термін перейде на рахунок управителя, якого визначать самі мешканці або виконавчий комітет на конкурсних засадах.

Зупинився посадовець і на термінах ухвалення даного рішення. За його словами, нині у обласному центрі розпочинається підготовка до опалювального сезону 2016-2017 років. Тому прийнявши рішення у квітні, члени виконавчого комітету надали змогу обслуговуючим організаціям якісно провести всі необхідні роботи.

 Наразі рішення знаходиться на доопрацюванні і вступить в силу не пізніше ніж за тиждень.

Наостанок заступник міського голови приділив увагу системі державних закупівель ProZorro та вільному залишку, при розподілі якого міську владу почали звинувачувати у зловживаннях. Цю інформацію Віктор Волонтирець категорично спростував та озвучив всі пункти, які наявно демонструють, на які цілі будуть спрямовані 125 млн. грн., 94 млн. з яких підлягають тендерним процедурам і 27,6 млн. - фінансова підтримка комунальних підприємств, поворотна бюджетна позичка та поточні ремонти освітянських закладів, які не передбачені системою електронних закупівель.