002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (9-14 березня 2021 року).

Бюджет

До загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 398,0 млн. грн. (18,6% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становить 15,4 млн. грн., або «-» 3,7%, за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 9,1 млн. грн.; акцизного податку – 15,2 млн. грн.; земельного податку та орендної плати – 9,4 млн. гривень.

Сума недовиконання за розписом становить 10,1 млн. грн., або «-» 2,5%, за рахунок: земельного податку та орендної плати – 8,5 млн. грн.; акцизного податку – 11,0 млн. гривень.

У порівнянні відповідним минулорічним періодом надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшились на 36,3 млн. грн. (або на 10%) за рахунок податку на доходи фізичних осіб (39,0 млн. грн., або на 16,9%), єдиного податку (6,9 млн. грн., або на 11,2%).

Із загальної суми надходжень з початку року 67,9% (270,1 млн. грн.) становить ПДФО; 17,2% (68,6 млн. грн.) – єдиний податок; 7,2% (28,8 млн. грн.) – земельний податок та орендна плата; 4% (15,8 млн. грн.) – акцизний податок; 1,2% (4,7 млн. грн.) – плата за оренду коммайна.

До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли 10,7 млн. грн. (16,9% до плану на рік та на 0,3 млн. грн. менше надходжень 2020 року).

До бюджету розвитку надійшло 0,8 млн. грн. (кошти від відчуження майна).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 84,8 млн. грн. (81,8% до плану І кварталу).

Плата за землю та комунальне майно

Протягом березня надійшло від: оренди комунального майна – 265,6 тис. грн. (14,2% від планового завдання на місяць); відчуження комунального майна – 18,8 тис. грн. (20,9%); плати за землю – 1 854,9 тис. грн. (11%), з них: земельного податку – 717,4 тис. грн. (10,1% від плану на березень); орендної плати – 1 137,5 тис. грн. (11,8%); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 52,7 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло від: оренди комунального майна – 4 671,4 тис. грн. (83,9% від планового завдання на І квартал); відчуження комунального майна – 776,3 тис. грн. (в 4,3 рази перевищує планове завдання); плати за землю – 28 818,2 тис. грн. (59,1%), з них: земельного податку – 11 395,4 тис. грн. (53,5% від плану); орендної плати – 17 422,8 тис. грн. (63,5%); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 144,6 тис. грн., що в 2,9 рази перевищує планове завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 39,1 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,1 разу перевищує річне завдання.

Заборгованість із заробітної плати

Станом на 01.02.2021 заборгованість із виплати заробітної плати по місту складала 260664,9 тис. грн. по 10 роботодавцях. Дев’ять економічно активних підприємств мали заборгованість у 258071,4 тис. грн. (або 99% усього обсягу), з них: 235120,1 тис. грн. або 90,2% належить АТ «СМНВО»; 2593,5 тис. грн. (1%) заборгованості належить ТОВ «Маш-Сервіс», яке з 01.02.2021 переведено до категорії підприємств, які припинили подавати звіти.

Протягом тижня заборговану заробітну плату виплачували 2 підприємства на суму 1812,0 тис. грн.:

ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» - 1733,9 тис. грн.,

ТОВ «Газтех» - 78,1 тис. грн.

Усього з початку березня підприємства-боржники виплатили 1818,2 тис. грн.

Протягом тижня спеціалісти відділу з питань праці продовжували заходи, спрямовані на інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю: проведено зустрічі з 85 суб’єктами господарювання (охоплено 116 осіб), виявлено 5 працівників без оформлення трудових відносин, легалізовано 2 працівники.

Спеціалісти відділу з охорони праці перевірили ТОВ «Побутсервіс Суми» щодо дотримання Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми.

Крім того, працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства щодо запровадження карантинних заходів. Перевірено 29 об’єктів (аптеки, медичні центри та заклади охорони здоров’я).

Охорона здоров’я

Протягом тижня народилось 35 дітей: хлопчиків - 18 та дівчаток – 17 (за попередній тиждень – 37).

Кількість травмованих сумчан, які звернулись за медичною допомогою зменшилась до 405 осіб (на 13,9% менше попереднього тижня). Із них травм: побутових – 246, вуличних – 111, виробничих – 3, дорожньо-транспортних – 3, спортивних – 12, інших – 30.

За минулий тиждень до лікувально-профілактичних закладів міста Суми за медичною допомогою звернулися 36 військовослужбовців з числа учасників ООС, а також 29 осіб з числа переселенців з Донецької та Луганської областей.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах сумської міської ТГ укладено 217 989 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД №1» – 110 799, КНП «ЦПМСД №2» – 107 190). Це 82,5% постійного міського населення.

Освіта

Триває онлайн-опитування батьків щодо стану організації безкоштовного проїзду учнів 1-11 класів в міському комунальному транспорті.

У рамках відзначення 207-ї річниці від дня народження Тараса Шевченка учні ЗОШ №13 взяли участь у V Всеукраїнському благодійному квест-марафоні «Чи знаємо ми Тараса Шевченка».

Організовано онлайн-зустріч учнів 8-х класів 32 закладів загальної середньої освіти з представниками Сумської міської організації ветеранів України А. Близнюком, завідувачем музею «Дзвони пам’яті», М. Чижиченком, головою Сумської міської організації «Вчитель-ветеран» та головою Конгресу Української інтелігенції Сумщини В. Казбаном.

Проведено міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Художнє виконавство» - «Акорди Сумщини» у дистанційному форматі. Участь у конкурсі взяли учні та творчі колективи 6 закладів загальної середньої освіти.

Проведено 2 наради із заступниками директорів шкіл та бібліотекарами щодо організації безкоштовного проїзду учнів у комунальному транспорті, замовлення підручників для 8 класу, створення безпечних умов у школах.

Організовані засідання фокус-групи «Онлайн-інструменти з підготовки учнів до ЗНО. Модулі з української літератури» та інструктивно-методична онлайн-нарада для спільноти вчителів хімії з питань підготовки до ЗНО.

Консультанти ЦПРПП організували воркшоп «ІК-інструменти для створення інтерактивних вправ» у рамках проєкту «Територія цифрової компетентності».

Проаналізовано стан травматизму за 2020 рік. Зафіксовано 430 нещасних випадків, із них 100 випадків, за якими складено акти, 330 – мікротравми.

На базі Навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Сумської області організовано навчання керівників суб’єктів господарювання та їх заступників, функціональні обов’язки яких пов’язані із забезпеченням цивільного захисту.

Інклюзивно-ресурсний центр провів 2 індивідуальні корекційно-розвиткові заняття та комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 18 дітей з особливими освітніми потребами.

У закладах освіти забезпечується дотримання температурного режиму.

Проводиться щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти міста. Зафіксовані захворювання 23 учнів та 23 працівників шкіл. На самоізоляції перебувають 30 класів (834 учні).

У садочках функціонують 460 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідує 5821 вихованець, що на 720 дітей менше попереднього тижня. Хворіє на гостру респіраторну хворобу COVID-19 2 дитини, 12 працівників. Одна група перебуває на самоізоляції (12 дітей).

Працівникам галузі «Освіта» нарахована та виплачена заробітна плата за І половину березня.

Спеціалісти централізованої бухгалтерії склали та оприлюднили на сайті управління звіт про виконання паспорта бюджетної програми місцевого бюджету, а також провели оцінку ефективності бюджетної програми.

Соціальний захист

Департамент соціального захисту населення працював у режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводились, документи приймались за допомогою пошти або через електронні сервіси; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечувалось із дотриманням безпечних умов для працівників. При цьому, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході до адміністративної будівлі (вул. Харківська, 35).

Продовжувався прийом громадян, організований на спеціально визначених робочих місцях на першому поверсі адмінбудівлі, для випадків, коли заяви для оформлення різних видів місцевої та державної підтримки повинні надаватись особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, та коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту, який здійснює прийом в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» з питань оформлення різних видів державної підтримки, зокрема житлової субсидії, та прийом за графіком громадян у Битицькому, Великочернеччинському та Стецьківському старостинських округах.

Забезпечено щоденний моніторинг стану роботи підпорядкованих комунальних установ соціального захисту населення.

5 березня проведено конкурс «Міс елегантний вік», у якому взяли участь десять жінок. Титул «Міс елегантний вік» та корону переможниці отримала Людмила Кравченко (67 років), усім учасницям присуджені різні номінації, вручені дипломи та подарунки;

В рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проекту «Соціальний Хліб», на минулому тижні 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами: мешканці отримали безкоштовно 300 одиниць хліба та 300 батонів. Всього з початку року безкоштовно видано 3 600 одиниць хлібобулочних виробів;

З початку року через «Центр учасників бойових дій» послуги з дотриманням усіх протиепідемічних заходів отримали 2 126 осіб, в тому числі протягом минулого тижня – 179 осіб отримали 285 послуг

Протягом звітного періоду департамент всього надав 3 713 послуг з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та оформлення житлової субсидії, в тому числі за телефонами мешканці громади отримали 2 316 консультації з усіх питань соціального спрямування.

Перераховано субсидії та пільги за лютий 27 578 субсидіантам та 4 145 пільговикам, які виявили бажання отримувати знижку на оплату житлово-комунальних послуг готівкою, на загальну суму 47,4 млн. гривень.

В повному обсязі забезпечено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за березень 14 233 мешканцям громади на 25,8 млн. гривень.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» мешканці, якій виповнилося 100 років, надано матеріальну допомогу до Дня народження в розмірі 5 тисяч гривень.

В режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, для розгляду на якому підготовлено подання по 143 справам одержувачів житлової субсидії. По 116 прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії відповідно до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників. Також прийнято рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги чотирьом учасникам бойових дій - учасників АТО.

Під час засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам 20 таким переселенцям призначено щомісячну адресну допомогу на проживання.

Тривала робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. На рік на ці передбачено 2 493,4 тис. гривень для здійснення зазначених функцій.

У межах наявних коштів, згідно з чергою, укладено 29 договорів на забезпечення 113 осіб з інвалідністю 308 засобами реабілітації на 1,3 млн. гривень.

Ринок праці

Протягом минулого тижня до Сумського міського центру зайнятості у пошуках роботи звернулись 100 осіб.

3329 зареєстрованих безробітних перебувають на обліку, 2823 із них отримують допомогу по безробіттю.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовано 669 сумчан, із них зареєстрованих безробітних – 527.

Професійне навчання під замовлення роботодавця пройшли 66 безробітних.

Станом на 12 березня розірвано 42 трудових договори між приватними підприємцями та найманими працівниками.

Актуальна база вакансій станом на 12 березня налічує 556 одиниць, у т.ч. для робітників – 358, службовців – 143, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 55. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становить шість осіб.