006.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (15–22 березня 2021 року).

Бюджет

Станом на 18 березня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 432,4 млн грн, що становить 20,2% до плану на рік.

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 21,6 млн грн, в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 9,1 млн грн, земельного податку та орендної плати – 11,9 млн грн, акцизного податку – 17,9 млн грн.

Сума недовиконання за розписом – 12,7 млн грн за рахунок: земельного податку та орендної плати – 11 млн грн; акцизного податку – 13,6 млн грн.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 11,9 млн грн, що становить 18,7% до плану на рік та на 0,5 млн грн (або на 4%) менше надходжень за відповідний період 2020 року.

До бюджету розвитку надійшло 0,8 млн грн (кошти від відчуження майна).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 107,1 млн грн, що становить 97,5% до плану на січень–березень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом березня надійшло: від оренди комунального майна – 1,9 млн грн, що становить 104,8% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 18,8 тис. грн, що становить 104,8% від планового завдання на місяць; плати за землю – 3,1 млн грн, що становить 18,8% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 53,1 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 39,4 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,1 рази перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало чотири підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1,4 млн грн), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,7 млн грн), ТОВ «Газтех» (22,7 тис. грн), ТОВ «Романоф ЛТД» (29,9 тис. грн (заборгованість погашено в повному обсязі).

Протягом тижня інспекторами праці було продовжено інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи додержання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин. Усього проведено такі зустрічі із 152 суб’єктами господарювання та охоплено 231 особу. За результатами відповідних відвідувань виявлено шість працівників без оформлення трудових договорів.

Також спеціалісти управління перевірили ТОВ «Дімекс-комфорт» щодо виконання рішення виконавчого комітету № 178 від 15 квітня 2014 року «Про затвердження тимчасових Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми» та ДЮСШ № 2 з питань охорони праці та провели комісійне обстеження дитячого ігрового майданчика за адресою: пр-т М. Лушпи, буд. 29.

Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. За тиждень такими заходами контролю було охоплено 41 об’єкт.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 38 дітей: хлопчиків – 21, дівчаток – 17.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 376 осіб проти 405.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 226, вуличних – 80, виробничих – не звертались, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 28, інших – 40.

З початку приписної кампанії в комунальних медичних закладах Сум укладено 218098 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110799, КНП «ЦПМД № 2» – 107299), що становить 82,6% приписного населення міста.

За даними щотижневого моніторингу, попереднього тижня в місті зареєстрували 2223 випадки захворювань на ГРВІ, що на 21% більше ніж попереднього тижня. Серед тих, хто занедужав, 57,7% – діти до 18 років. Госпіталізували 145 жителів міста (6,5% недужих): 65 дорослих і 80 дітей.

Освіта    

Відбулась нарада з заступниками директорів з виховної роботи, під час якої розглянули питання проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти з дітьми, інформування батьків щодо безпечної поведінки в цифровому просторі та мережі Інтернет.

Управління освіти і науки провело онлайн-опитування батьків щодо стану організації безкоштовного проїзду учнів 1–11 класів в міському комунальному транспорті. Участь в опитуванні взяли 8887 респондентів. Результати будуть оприлюдненні на офіційному сайті управління освіти і науки та Інформаційному порталі Сумської міської ради.

Консультанти Центр професійного розвитку педагогічних працівників створили відеоролики «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників», «Як зробити інтерактивну гру на основі шаблону Flippity?», «Фішки Google, про які ви не знали».

Відбулося два інструктажі для 110 педагогів, які будуть задіяні на пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання.

Інклюзивно-ресурсний центр провів чотири індивідуальні корекційно-розвиткові заняття; комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 16 дітей з особливими освітніми потребами.

У закладах освіти забезпечували дотримання температурного режиму. Проводився щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти міста. Зафіксовані захворювання 22 учнів та 34 працівників закладів загальної середньої освіти. На самоізоляції перебували 32 класи (795 учнів).

У садочках функціонували 456 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 5299 вихованців. Хворіли на гостру респіраторну хворобу COVID-19 вісім дітей, 23 працівника. Перебували на самоізоляції п’ять груп (74 дитини).

Соціальний захист

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами: мешканці отримали безкоштовно 300 одиниць хліба та 300 батонів.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів із дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послугу відділення нічного перебування надано 25 особам, відділення обліку бездомних осіб – 10 громадянам, в тому числі надано допомогу в оформленні документів – чотирьом бездомним

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку; за необхідності – в день звернення заявників.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували чотири місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії (1710 осіб) перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за лютий на 469 тис. грн.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» шести Почесним донорам України, які є особами з інвалідністю, виплачено одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1 тис. грн.

Забезпечено виплату щомісячних соціальних гарантій для 71 особи за березень на 125,4 тис. грн, зокрема виплачено грошову допомогу восьми особам, яким виповнилося 100 і більше років, та 25 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 884,5 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи, двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни (по 1769 грн або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), п’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані (по 1200 грн кожному) та 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1000 грн), а також 16 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів (по 3000 грн кожній).

У відповідності до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» двом сім’ям загиблих (померлих) захисників України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань у сумі 10 тис. грн.

Військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України (чотири особи), надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3000 грн.

Проведено виплату щомісячних соціальних гарантій за березень на суму 143,4 тис. грн, а саме: 26 дітям загиблих (померлих) захисників України (в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку), чотирьом особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа захисників України (по 1200 грн кожному), 37 сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165 (відшкодовано вартість фактично спожитих житлово-комунальних послуг за лютий).

У режимі відеозв’язку відбулися засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою підготовлено подання по 120 справах одержувачів житлової субсидії. По 89 прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По 31 домогосподарству припинено надання житлової субсидії у зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства та зі зміною у складі сім’ї члена домогосподарства, в тому числі по 30 – у результаті проведеної верифікації даних. Також комісією ухвалено рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги чотирьом пільговикам за місцем їхнього фактичного проживання, а не за місцем реєстрації, в тому числі трьом учасникам бойових дій з числа учасників антитерористичної операції.

За результатами засідання другої прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат 22 внутрішньо переміщеним особам без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Департамент продовжував роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня уклали 23 договори на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації на загальну суму 1млн грн.

По актах виконаних робіт перерахували підприємствам-виробникам засобів реабілітації 303,4 тис. грн або 13% від суми укладених договорів.

Ринок праці

З 12 по 18 березня в пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 150 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 19 березня перебували на обліку, становила 3189 осіб, із яких 2787 (87%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 740 осіб (зареєстрованих безробітних – 581).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 66 осіб.

Станом на 19 березня розірвано 53 трудових договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 604 одиниці: для робітників – 396, службовців – 163, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 45. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило п’ять осіб.