0012.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (19–26 квітня 2021 року).

Бюджет

Станом на 22 квітня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 605,9 млн грн, що становить 30,4% до плану на рік.

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становила 5,7 млн грн, в тому числі за рахунок: акцизного податку – 6,9 млн грн, місцевих податків – 4,8 млн грн.

Сума перевиконання за розписом – 16,9 млн грн за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 22,6 млн грн; плати за оренду комунального майна – 2,1 млн грн.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 18,1 млн грн, що становить 28,4% до плану на рік та на 2,1 млн грн (або на 10,4%) менше надходжень за відповідний період 2020 року.

До бюджету розвитку надійшло 3,3 млн грн (кошти від відчуження майна).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 148,1 млн. грн, що становить 99,2% до плану на січень-квітень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом квітня надійшло: від оренди комунального майна – 2,2 млн грн, що становить 119,6% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 1,8 млн грн, що в 20 разів перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 3,7 млн грн, що становить 22,8% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 171,5 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 39,7 тис. грн. плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,2 рази перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало два підприємства міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,7 млн грн), ТОВ «Газтех» (119,6 тис. грн).

Разом із тим, спеціалісти відділу з охорони праці управління провели перевірку ТОВ «СПОЖ», ТОВ «Оселя» та два ігрових майданчики щодо виконання рішення виконкому від 15 квітня 2014 року № 178 «Про затвердження тимчасових Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми», а також перевірки КП «Сумикомунінвест» з питань охорони праці.

Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. За тиждень такими заходами контролю було охоплено вісім об’єктів.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 44 дитини: хлопчиків та дівчаток по 22.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 374 особи проти 369.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 177, вуличних травм – 161, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – чотири, інших – 25.

З початку приписної кампанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 215947 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 110677, КНП «ЦПМД № 2» – 105270), що становить 81,7% приписного населення.

Освіта

Здійснювався моніторинг діяльності закладів освіти під час дистанційного навчання, зокрема залучення здобувачів освіти до освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.

Відбулось практичне тестування програмного забезпечення з метою встановлення найбільш безпечного для використання вчителями під час проведення онлайн-уроків.

Спеціалісти управління освіти і науки взяли участь в організованій Департаментом освіти і науки обласної державної адміністрації семінар-нараді з питань виховної роботи та позашкільної освіти; онлайн-нараді управління Державної служби якості освіти у Сумській області щодо захисту персональних даних учасників освітнього процесу.

Тривало зарахування дітей до 1 класу на 2021–2022 навчальний рік враховуючи вимоги законодавства про освіту та дотримання карантинних обмежень.

Заклади освіти отримали понад 400 примірників художньої літератури та словників-довідників з української мови.

Заклади освіти Сумської міської територіальної громади долучилися до відзначення Всесвітнього Дня Землі. Були проведені онлайн-майстер-класи «Як сортувати сміття», «Наш вибір – екосумки», онлайн-екочелендж «Мій ековчинок, або що я зробив для своєї Землі».

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників організували та провели І (міський) етап обласного фестивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля» у 2021 році, участь в якому взяли 30 закладів дошкільної освіти (визначено 22 переможці). За участі 81 працівника психологічної служби закладів освіти міста відбувся онлайн-семінар «Майндфулнес для спеціалістів сфери психічного здоров’я».

Проводився щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти Сумської міської територіальної громади. Зафіксовані захворювання чотирьох учнів та 41 працівника закладів загальної середньої освіти.

У садочках функціонували 432 групи для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету міської ради. Всього садочки відвідували 4204 вихованці. Хворіли на гостру респіраторну хворобу COVID-19 27 дітей, 36 працівників. На самоізоляції перебували три групи (27 дітей).

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку; за необхідності – в день звернення заявників.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували чотири місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (14 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще шести сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальної установи.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 786 осіб із числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 57 осіб з приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 100 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники, які їх обслуговують, доставили безплатні обіди, які надаються щовівторка та щочетверга.

За сприяння терцентру «Берегиня» видано 100 продуктових наборів одиноким громадянам (в тому числі 25 особам із приєднаних до громади селищ), які надані за рахунок благодійної допомоги.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 25 особам, відділення обліку бездомних осіб – шести громадянам.

Спеціалісти департаменту опрацьовували інформацію АТ «Укрпошти» щодо 353 субсидіантів, які вчасно не отримали кошти субсидії за лютий на відділеннях зв’язку (в загальній кількості отримувачів субсидії в зазначеному місяці через відділення зв’язку це 7% домогосподарств) та розпочали роботу з інформування отримувачів усіх видів державної соціальної допомоги, пільг, субсидій та компенсацій, які їх отримують за місцем проживання на відділеннях зв’язку, щодо набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2021 року № 277 «Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України».

Внутрішньо переміщеним особам (880 осіб) перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за квітень на 1,2 млн грн.

Трьом закладам вищої та трьом закладам фахової передвищої освіти перераховано кошти для виплати 716 студентам соціальної стипендії за квітень (1389,4 тис. грн).

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (1 879,9 тис. грн).

За кошти бюджету Сумської міської територіальної громади проведено відшкодування витрат підприємств-надавачів послуг за надані в березні поточного року пільги з оплати послуг зв’язку в сумі 84,7 тис. грн.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» 57 особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю відшкодовано за І квартал 2021 року витрати на оплату послуг з доступу до інформаційної мережі Інтернет на 10,4 тис. грн.

Власникам автостоянок компенсовано вартість послуг із зберігання в січні-березні поточного року транспортних засобів 20 водіїв з інвалідністю та водіїв, які перевозять осіб із інвалідністю (20,4 тис. грн).

За рахунок коштів, передбачених у бюджеті громади на виконання виборчих програм і доручень виборців, 71 сім’ї, яка опинилася в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (989,3 тис. грн).

Вперше, за результатами врахування пропозицій учасників електронних консультацій до проєкту бюджету Сумської міської територіальної громади на 2021 рік, надано матеріальну допомогу для придбання слухових апаратів трьом сім’ям, в яких виховуються діти з інвалідністю з вадами слуху, на загальну суму 126,3 тис. грн.

З нагоди 35-ї річниці аварії на Чорнобильській АЕС виплачено допомогу 636 «чорнобильцям» 1 категорії (по 500 грн) та 1062 «чорнобильцям» 2 категорії (по 300 грн), для чого з бюджету громади виділено 636,6 тис. грн.

Також розпочато виплату одноразової матеріальної допомоги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії І, та дітям, інвалідність яких пов’язана з наслідками ЧАЕС.

Відповідно до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» 36 сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165, проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за березень на загальну суму 55,6 тис. грн.

Розпочато виплату разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни: так, відповідно до переліку осіб, які є пенсіонерами Сумського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області та Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області, перераховано дану допомогу 5747 ветеранам війни на 8 925,6 тис. грн, а також 3942,2 тис. грн перераховано на спеціальні рахунки військових частин, установ та організації для виплати допомоги 2644 особам за місцем їх служби. Міністерством соціальної політики України профінансовано виплату даної допомоги коштів з розрахунку здійснення її в розмірах, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2021 року № 325, які суперечать розмірам допомоги, передбачених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

У режимі відеозв’язку відбулися засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою підготовлено подання по 44 справах одержувачів житлової субсидії. По 41 ухвалено позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По одному домогосподарству припинено надання житлової субсидії у зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства, ще по одному – в результаті верифікації даних.

За результатами засідання другої прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат 26 внутрішньо переміщеним особам без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Департамент продовжував роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня уклали дев’ять договорів на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації на суму 792 тис грн.

По актах виконаних робіт перерахували підприємствам-виробникам засобів реабілітації 628,2 тис. грн.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 23 квітня перебували на обліку, становила 3034 особи, із яких 2671 (88%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1107 осіб (зареєстрованих безробітних – 894).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 66 осіб.

Станом на 23 квітня розірвано 69 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 686 одиниць: для робітників – 455, службовців – 170, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 61.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.