005.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (17–24 травня 2021 року).

Бюджет

Станом на 20 травня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 842,2 млн грн, що становить 39,4% до плану на рік.

Сума перевиконання пропорційно 1/12 становила 29,8 млн грн, в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 11,9 млн грн, місцевих податків та зборів – 17,7 млн грн.

Сума перевиконання за розписом – 61,6 млн грн за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 44,4 млн грн; місцевих податків та зборів – 11,8 млн грн; плати за оренду комунального майна – 2,9 млн грн.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 22,2 млн грн, що становить 34,3% до плану на рік та на 2,1 млн грн (або на 10,2%) менше надходжень за відповідний період 2020 року.

До бюджету розвитку надійшло 4,3 млн грн (кошти від відчуження майна).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 198,3 млн грн, що становить 99,5% до плану на січень–травень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом травня надійшло: від оренди комунального майна – 2,08 млн грн, що становить 110,4% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 976,3 тис. грн, що становить 94,8% від планового завдання на місяць; плати за землю – 8,5 млн грн, що становить 51,9% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 31,7 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 40 тис. грн. плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,2 рази перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало одне підприємство міста: ТОВ «Газтех» (19,2 тис. грн),

Разом із тим, спеціалісти відділу з охорони праці управління провели перевірку КП «Міськсвітло» з питань охорони праці та школи № 9 з питань виконання припису про усунення виявлених порушень.

Крім того, працівники управління взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів, під час якої охопили 35 об’єктів (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 52 дитини: хлопчиків – 28, а дівчаток – 24.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 567 особи проти 402.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 187, вуличних травм – 258, дорожньо-транспортних – чотири, спортивних – 30, інших – 88, виробничих – не звертались.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 214755 декларація про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» СМР – 110 677, КНП «ЦПМСД № 2» СМР – 104078), що становить 81,3% постійного населення міста.

Освіта

Тривав процес зарахування дітей до 1 класу на 2021–2022 навчальний рік із врахуванням вимог законодавства про освіту та дотриманням карантинних обмежень. Надано 2618 заяв.

Відбулися наради із заступниками директорів школи ІІ-ІІІ ступенів щодо завершення навчального року та проведення ЗНО, а також з відповідальними за ЗНО.

Спеціалісти управління освіти і науки, керівники закладів освіти взяли активну участь у вебінарах з проблем організації харчування в закладах освіти, його технологічного забезпечення, оцінювання умов харчування під час інституційного аудиту в закладі загальної середньої освіти, проведених Державною службою якості освіти Сумської області за участі Міністерства освіти і науки України та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Учителі-логопеди закладів дошкільної і загальної середньої освіти стали активними учасниками Логопедичного фестивалю «Логофест – 2021», проведеного спільно з СумДПУ імені А. С. Макаренка. Захід об’єднав майже 200 педагогів, надавши їм можливість проявити себе, поділитися досвідом, обговорити актуальні проблеми корекційної педагогіки.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели тренінги, марафон цифрової грамотності, засідання фокус-групи, онлайн-засідання професійної спільноти музичних керівників та інструкторів фізичної культури закладів дошкільної освіти, педагогічна асамблея для вчителів закладів загальної середньої освіти.

Інклюзивно-ресурсний центр № 1 здійснив комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами (44 дитини).

Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в закладах освіти Сумської міської територіальної громади. Зафіксовані захворювання двох працівників закладів загальної середньої освіти та чотирьох учнів. На самоізоляції перебували три класи (90 учнів). У садочках функціонувала 461 група для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 6972 вихованці. Хворіли на гостру респіраторну хворобу COVID-19 дитина, чотири працівники, одна група перебувала на самоізоляції (семеро дітей).

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги;
за необхідності – в день звернення заявників.

З 19 травня діють робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, комунальній установі «Центр учасників бойових дій», опрацьовується питання організації прийому мешканців громади за місцем їх проживання в приміщеннях бібліотек тощо.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.
Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (22 особи), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще чотирьом сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальної установи.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 795 осіб із числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 57 осіб з приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 59 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 41 отримувачу соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники, доставляли їх додому. які їх обслуговують, доставили безплатні обіди, які надаються щовівторка та щочетверга.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» відбувалася в онлайн-режимі.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 20 особам, відділення обліку бездомних осіб – восьми громадянам.

Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додатковим відомостям 610 одержувачам на 2,1 млн грн.

Внутрішньо переміщеним особам (882 особи) перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за травень 2021 року на 1,2 млн грн.

При надходженні фінансування з державного бюджету, 25124 особам перераховано на банківські установи субсидії та пільги за квітень на загальну суму 24,5 млн грн. Вже з 18 травня громадяни мали можливість отримати дані кошти в банківських установах.

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 4 346,2 тис. грн.

АТ «Українська залізниця» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському сполученні в сумі 500 тис. грн.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» сім’ї, в якій виховується дитина з інвалідністю з вадами слуху, надано матеріальну допомогу для придбання слухових апаратів (36,8 тис. грн).

За рахунок коштів, передбачених у бюджеті громади на виконання виборчих програм і доручень виборців, 24 сім’ям, які опинилася в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу (268 тис. грн).

Відповідно до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» надано матеріальну допомогу чотирьом сім’ям захисників України, які опинилися в складних життєвих обставинах (53,7 тис. грн).

У режимі відеозв’язку відбулися засідання комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, та комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

Для розгляду першою підготовлено подання по 10 справах одержувачів житлової субсидії. По дев’яти ухвалено позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). Також комісєю ухвалено рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги одному учаснику бойових дій з числа учасників антитерористичної операції за місцем його фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.

За результатами засідання другої прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат 32 внутрішньо переміщеним особам без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Департамент продовжував роботу з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом тижня уклали 27 договорів на забезпечення осіб з інвалідністю засобами реабілітації на суму 633,7 тис. грн.

По актах виконаних робіт перерахували підприємствам-виробникам засобів реабілітації 768,6 тис. грн.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 21 травня перебували на обліку, становила 2836 осіб, із яких 2462 особи (87%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1331 особу (зареєстрованих безробітних – 1086).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 77 осіб.

Станом на 21 травня розірвано 87 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 694 одиниці: для робітників – 460, службовців – 181, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 53.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.