005.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (14–21 червня 2021 року).

Бюджет

Станом на 17 червня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,028 млрд грн, що становить 48,1% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 27 млн грн, що становить 41,7% до плану на рік.

До бюджету розвитку надійшло 5,8 млн грн (кошти від відчуження майна – 4,4 млн грн, кошти пайової участі в розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 297,5 млн грн, що становить 99,8% до плану на січень–червень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом червня надійшло: від оренди комунального майна – 2,7 млн грн, що становить 143,5% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 146,8 тис. грн, що становить 163,1% від планового завдання на місяць; плати за землю – 2,4 млн грн, що становить 14,8% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 14,2 тис. грн.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 42,9 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,5 рази перевищує завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня заборговану заробітну плату виплачувало одне підприємство міста: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (1,9 млн грн), АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1,3 млн грн), ТОВ «Газтех» (34 тис. грн), ТОВ «Кінотеатр «Дружба» (15 тис. грн).

Разом із тим, спеціалісти відділу з питань праці інформували роботодавців та працівників щодо ефективних способів дотримання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин та провели 96 таких зустрічей із суб’єктами господарювання, в рамках яких охопили 147 осіб. За результатами відповідних відвідувань було виявлено три працівника без оформлення трудових договорів.

Крім того, фахівцями відділу з охорони праці управління було проведено перевірку ТОВ «КК «Коменерго-Суми» та ТОВ «КК «Сумитехнобудсервіс» з питань охорони праці, перевірку КУ «Сумська міська водолазно-рятувальна служба», КП «МСК «Тенісна академія» та МУФЗН «Спорт для всіх» щодо виконання рішення виконкому № 178 «Про затвердження тимчасових Правил утримання та експлуатації дитячих ігрових та спортивних майданчиків у м. Суми».

Крім того, працівники управління взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів, під час якої охопили 37 об’єктів (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилась на світ 24 дитини: хлопчиків – 14, а дівчаток – 10.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 552 особи проти 535.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 247, вуличних травм – 213, дорожньо-транспортних – п’ять, спортивних – 17, інших – 68, виробничих – дві.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 213923 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» СМР – 110675, КНП «ЦПМСД № 2» СМР – 103248), що становить 80,9% постійного населення міста.

Освіта

У закладах загальної середньої, дошкільної освіти продовжувалися звіти керівників про виконану роботу перед громадськістю. Матеріали звітів, повідомлення про дату та час їх проведення оприлюднено на вебсайтах закладів.

Відбулось планове засідання колегії управління освіти і науки. Розглянуті актуальні питання функціонування галузі та прийняті відповідні рішення.

Представники управління освіти і науки взяли участь у ІV Форуму керівників органів управління освітою, директорів опорних закладів загальної середньої освіти, що відбувся в Конгрес-Центрі СумДУ. Обговорені питання трансформації закладів загальної середньої освіти та удосконалення формули розподілу освітньої субвенції.

Комісія з питань належного функціонування закладів освіти вивчила організацію харчування ЗДО № 2 на вимогу заявника. Керівнику вказали на термінове усунення недоліків, які були виявлені під час перевірки.

Освітяни громади забезпечили організацію проведення зовнішнього незалежного оцінювання з географії. За результатами ЗНО з англійської мови 200 балів отримала учениця класичної гімназії Богдана ГЛУЩЕНКО (вчитель – Людмила КОВАЛЬОВА).

На базі 28 шкіл 15 червня розпочали роботу пришкільні табори з денним перебуванням. Таким видом відпочинку охоплено близько 2000 дітей, більшість з яких належать до пільгових категорій. Пришкільні табори працюватимуть 14 робочих днів (по 6 липня ), з шестигодинним режимом роботи.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників створили покрокові інструкції для користування онлайн-інструментами Trello, Microsoft To Do, Vyond. Надавався організаційний супровід проходження курсів підвищення кваліфікації в інституті післядипломної освіти.

Інклюзивно-ресурсний центр № 1 провів комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку 37дітей із особливими освітніми потребами.

У садочках функціонувала 201 група для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 3754 вихованців. У закладах загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади зафіксовані захворювання на COVID-19 двох працівників. .

Продовжувалася вакцинація працівників закладів освіти Сумської міської територіальної громади. Протягом тижня щеплено 508 осіб.

Розпочатоі ремонтні роботи в п’яти закладах освіти: капітальний ремонт навчальних приміщень ЗОШ № 6 (здійснено демонтаж оздоблення стін та підлоги), капітальний ремонт туалетних кімнат у ЗОШ № 24 (здійснюється демонтаж облицювання стін, стелі та підлоги); капітальний ремонт підлоги харчоблоку у ЗДО № 13 (демонтовано покриття підлоги); капітальний ремонт групових приміщень у ЗДО №27 (в одній групі здійснено демонтаж підлоги, улаштування лінолеуму та підлогових плінтусів); капітальний ремонт будівлі з заміною вікон ЗДО № 29 (віконні блоки замінено, здійснено облаштування віконних укосів).

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги.

Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (10 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще чотирьом сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальної установи.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 795 осіб із числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли їх додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів. З нагоди Дня батька організовано привітання 19 батьків загиблих (померлих) захисників України, батька загиблого воїна – інтернаціоналіста та багатодітного батька, який самостійно виховує трьох дітей, із врученням цінних подарунків.

Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» відбувалася в онлайн-режимі. Для 30 відвідувачів терцентру організовано відвідування кінотеатру «Дружба» та обласного краєзнавчого музею; 80 осіб взяли участь в пішохідній прогулянці до міського парку ім Кожедуба та дитячого парку «Казка», до скверу Героїв Небесної Сотні та скверу Інституту бізнесу СумДУ.

Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 17 особам, відділення обліку бездомних осіб – 25 громадянам.

Продовжувалася підготовка справ та документів одержувачів житлової субсидії для розрахунку розміру даної допомоги на неопалювальний період без звернення громадян. Відсутність інформації Міністерства фінансів України щодо верифікації даних по отримувачам житлової субсидії унеможливлює проведення автоматичного розрахунку розміру житлової субсидії з травня 2021 року.

Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додатковим відомостям 161 одержувачу на 1,3 млн грн.

Внутрішньо переміщеним особам (884 особи) перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за червень 2021 року на 1,3 млн грн.

АТ «Українська залізниця» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському сполученні в сумі 125 тис. грн.

На виконання програми Сумської міської територіальної громади «Милосердя» дев’яти особам, інвалідність яких пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС, перераховано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1100 грн.

Відповідно до програми Сумської міської територіальної громади «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» захиснику України, який отримав поранення під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн.

Двом військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі по 3 тис. грн.

Забезпечено підготовку документів та виплату разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни за рахунок коштів Державного бюджету України: відповідно до переліку осіб, які є пенсіонерами Сумського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області та Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області, протягом звітного періоду дану допомогу виплачено 12 ветеранам війни на 24,1 тис. грн, а також 20,8 тис. грн перераховано на спеціальні рахунки військових частин, установ та організації для виплати допомоги 14 особам за місцем їх служби.

У режимі відеозв’язку відбулося засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. У підсумку ухвалено позитивне рішення щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 29 ВПО без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 18 червня перебували на обліку, становила 2640 осіб, із яких 2306 осіб (87%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1614 осіб (зареєстрованих безробітних – 1321).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 84 осіб.

Станом на 18 червня розірвано 99 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 761 одиницю: для робітників – 502, службовців – 195, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 64. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.