Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (12–19 липня 2021 року).
Бюджет
Станом на 15 липня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,2 млрд грн, що становить 56,5% до плану на рік.
До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ОТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 31,7 млн грн, що становить 49% до плану на рік.
До бюджету розвитку надійшло 6,9 млн грн (кошти від відчуження майна – 5,5 млн грн, кошти пайової участі в розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 317,7 млн грн, що становить 99,9% до плану на січень–липень.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом липня надійшло: від оренди комунального майна – 842,9 тис. грн, що становить 44,8% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 286 тис. грн, що в 3,2 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 2,7 млн грн, що становить 15,5% від планового завдання на місяць (земельного податку – 1 млн грн або 13,5% від плану на липень; орендної плати – 1,7 млн грн або 17,1% від плану на липень); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 27,3 тис. грн.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 14,8 млн грн, що становить 113,4 % від планового завдання на сім місяців; від відчуження комунального майна – 5,5 млн грн, що в 3,1 раза перевищує планове завдання на сім місяців; плати за землю – 96,2 млн грн, що становить 83,3% від планового завдання на сім місяців (земельного податку – 35,6 млн грн або 70,6% від плану на сім місяців; орендної плати – 60,6 млн грн або 93,2% від плану на сім місяців);продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що складає 19,8% від планового завдання на рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 472,5 тис. грн., що в 9,5 раза перевищує планове завдання на рік.
Крім того, з початку року до бюджету надійшло 42,9 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,5 раза перевищує завдання на рік.
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією протягом тижня заборговану заробітну плату виплатили три підприємства міста на суму 1,9 млн грн: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1,7 млн грн, ТОВ «Газтех» – 188,6 тис. грн., ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 11,6 тис. грн.
Усього з початку липня вищевказані підприємства-боржники виплатили 4,4 млн грн заборгованої заробітної плати, у тому числі: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 3,9 млн грн, ТОВ «Газтех» – 443,7 тис. грн, ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 21,6 тис. грн.
Протягом тижня працівники управління з питань праці взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів (заходами контролю охоплено 24 об’єкти (аптеки, медичні заклади)), провели перевірку комунального підприємства та магазину.
Охорона здоров’я
Протягом тижня в місті з’явилось на світ 47 дітей: хлопчиків – 24 та дівчаток – 23.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 536 осіб проти 589.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 250, вуличних травм – 240, дорожньо-транспортних – три, спортивних – чотири, виробничих – одна, інших – 38.
З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста укладено 214290 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» СМР – 110675, КНП «ЦПМСД № 2» СМР – 103615) , що становить 81,1% постійного населення.
Освіта
У рамках організації оздоровчої кампанії закладами загальної середньої освіти проведено закупівлі путівок за рахунок коштів місцевого бюджету для учнів пільгових категорій до приміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку «Ровесник», «Універ», «Зоряний» ПАТ «Сумихімпром». Для 159 дітей розпочалися оздоровчі зміни.
Відбулися дві онлайн-наради: керівників закладів загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади, на якій розглянули питання організації оздоровлення дітей, утримання закладів освіти в міжнавчальний період та стану використання субвенції на закупівлю обладнання для харчоблоків і заступників директорів закладів загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади з питання організації освітнього процесу в новому 2021–2022 навчальному році.
Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній онлайн-конференції «Сучасні тенденції розвитку освіти: готуємося до нового навчального року», Всеукраїнській науковій онлайн-конференції «Інноваційні підходи, інтерактивні технології та дієві інструменти для роботи вчителя», презентаційному меседжі «Роль Центру професійного розвитку педагогічних працівників в забезпеченні консультативної та інформаційної діяльності керівників закладів освіти», у онлайн-консультуванні Управління Державної служби якості освіти в Сумській області.
У садочках функціонували 150 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідували 2643 вихованці.
З 12 липня призупинено роботу ЗДО № 20, № 37 у зв’язку із початком ремонтних робіт. На цей період вихованців влаштовано до інших закладів дошкільної освіти міста.
Тривали ремонтні роботи у дев’яті закладах освіти: капітальний ремонт приміщень ССШ № 3, СПШ № 32; капітальний ремонт навчальних приміщень ЗОШ № 6; капітальний ремонт туалетних кімнат у ЗОШ № 8, № 24, ССШ № 9, ЗДО № 40; капітальний ремонт приміщення майстерні В. Піщанської ЗОШ; капітальний ремонт куточків видачі їжі по групах у ЗДО № 14.
На виконання вимог стандарту ISO 50001:2018 спеціалісти управління, які мають відповідну кваліфікацію, здійснюють внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту. Такий уже проведено в ЗДО № 2, № 16, № 21, № 24.
Соціальний захист
Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).
Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги;
Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.
У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.
Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.
Особам, які проходять гемодіаліз (дев’ять осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі».
Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 794 особи з числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.
У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.
За сприяння терцентру «Берегиня» 100 одинокопроживаючим громадянам видано продуктові набори, надані благодійником.
У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.
КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.
Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» проводилася в онлайн-режимі. Для 20 відвідувачів терцентру організовано відвідування кінотеатру «Дружба», для 20 – екскурсію до Сумського обласного художнього музею ім. Н. Онацького, 50 осіб взяли участь в пішохідній прогулянці міським парком ім Кожедуба та дитячим парком «Казка», 15 – відвідали храм св. Георгія з нагоди релігійного свята Петра і Павла. Всього минулого тижня 100 осіб взяли участь у восьми онлайн та офлайн-заходах культурно-виховного спрямування, 90 осіб – у трьох майстер-класах із декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії.
Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 21 особі, відділення обліку бездомних осіб – 14 громадянам.
КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян в сумі 86,5 тис. грн.
Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: мешканці територіальної громади, якій виповнився 101 рік, надано матеріальну допомогу до Дня народження, в розмірі 5 тис. грн; 45 мешканцям виплачено щомісячні соціальні гарантії за липень 2021 року на 58,4 тис. грн, зокрема 20 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 927 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни (по 1854 грн, або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1 тис. грн), а також дев’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи (по 1200 грн кожному) з числа учасників бойових дій в Афганістані (п’ять осіб) та захисників України (чотири особи);
Семи учасникам антитерористичної операції, які були включені до списку, затвердженого рішенням Сумської міської ради в 2020 році, перераховано цільову допомогу для придбання житла в розмірі 350 тис. грн.
У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. У підсумку ухвалено позитивне рішення щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 20 ВПО без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 16 липня перебували на обліку, становила 2483 особи, з яких 2158 осіб (87%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1855 осіб (зареєстрованих безробітних – 1507).
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 85 осіб.
Станом на 16 липня розірвано 108 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.
Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 787 одиниць: для робітників – 525, службовців – 192, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 70.
Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.