001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (9–16 серпня 2021 року).

Бюджет

Станом на 12 серпня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,4 млрд грн, що становить 62,2% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 41,5 млн грн., що становить 59,8% до плану на рік.

До бюджету розвитку становлять 7,5 млн грн. (кошти від відчуження майна – 6,1 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 343,7 млн грн, що становить 99,3% до плану на січень–серпень, до спеціального фонду – 5,2 млн грн, що становить 89,3% до плану на січень-серпень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом серпня надійшло: від оренди комунального майна – 284,8 тис. грн, що становить 15,1% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 562,1 тис. грн, що в 6,2 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 2,3 млн грн, що становить 13,5% від планового завдання на місяць (земельного податку – 867,8 тис. грн або 10,9% від плану на серпень; орендної плати – 1,5 млн грн або 15,7% від плану на серпень); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 70,6 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 16,8 млн грн, що складає 89,1% від планового завдання на вісім місяців; від відчуження комунального майна – 6,1 млн грн, що складає 126,7% від планового завдання на вісім місяців; плати за землю – 111,9 млн грн, що складає 84,3% від планового завдання на вісім місяців (земельного податку – 41,7 млн грн, або 71,3% від плану на вісім місяців; орендної плати – 70,3 млн грн, або 94,5 % від плану на вісім місяців); продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що складає 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 669,4 тис. грн, що складає 135,8% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 42,9 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,5 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією з початку серпня заборговану заробітну плату виплатили чотири підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 205,8 тис. грн; ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 3,6 млн грн; ТОВ «Газтех» – 62,3 тис. грн; ТОВ «Кінотеатр «Дружба» – 15 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці взяли участь у перевірці одного комунального медичного закладу з питань додержання законодавства про працю, перевірці ДСЮШ «Спарпак» та СШ ДЮСШ «Спартаківець» з питань дотримання вимог з охорони праці, провели три вступних інструктажі з охорони праці та взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів, охопивши заходами контролю 25 об’єктів (аптеки, медичні заклади).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 42 дитини: хлопчиків – 18, а дівчаток – 24.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 493 осіб проти 496.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 236, вуличних травм – 221, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – вісім, інших – 26, виробничих – одна.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста укладено 215242 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111235, КНП «ЦПМСД № 2» –104007), що становить 81,5% постійного населення міста.

Освіта

Управління освіти і науки спільно з управлінням охорони здоров’я провело10 та 12 серпня масову вакцинацію 195 працівників освіти від коронавірусної хвороби COVID-19 вакциною Moderna та 60 працівників вакциною Pfizer. Всього щеплено 2814 (49,3%) працівників освіти, з яких 492 минулого тижня.

Працівники управління та керівники закладів освіти Сумської міської територіальної громади взяли участь у організованому управлінням Державної служби якості освіти в Сумській області вебінарі щодо ведення шкільної ділової документації у закладах освіти.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників підготували сценарій групового виступу на педагогічному міксі «Є ідея!» та майстер-клас з теми «Презентабельність педагога, ефективна комунікація та комунікативний менеджмент в освіті», створено презентацію до майстер-класу «40 хвилин навколо ноосфери», розроблено буклети «Шість ознак нової української школи» та «Секрети успішного оратора».

У садочках функціонували 157 груп для дітей, категорії яких визначені рішенням виконавчого комітету. Всього садочки відвідують 2819 вихованців. У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади зафіксовано захворювання однієї дитини на COVID-19. На самоізоляції перебувала група (15 дітей).

Розпочато капітальні ремонти: харчоблоку ЗОШ № 15, третього поверху ССШ № 25, туалетної кімнати середньої групи СПШ № 28, даху ІІ корпусу ССШ № 30.

Тривали капітальні ремонти: туалетних кімнат ЗОШ №№ 8, 18, 24, ССШ № 9; харчоблоку ЗОШ № 4, 12, 20, ССШ №№ 7, 10, ДНЗ № 35; покрівлі з утепленням ССШ №№ 7, 29, класична гімназія; приміщень ССШ №№ 3, 17 21, ЗОШ №№ 5, 6, 13, ЗЗСО № 26, СПШ №№ 11, 32, ДНЗ № 16; куточків видачі їжі по групах ДНЗ № 14; вимощення ДНЗ №№ 20, 36; приміщення майстерні В.Піщанська ЗОШ; монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації ЗЗСО № 21.
У закладах освіти продовжувалася підготовка теплових господарств до роботи в опалювальний період 2021–2022 років відповідно до графіків підготовки. Проводяться гідравлічні випробування внутрішніх систем опалення, промивка систем опалення, ремонт запірно-регулюючої арматури, ізоляція внутрішніх трубопроводів теплової мережі, метрологічна повірка вимірювальної техніки, поточні ремонти приміщень індивідуальних теплових пунктів.

Отримано акт готовності до нового опалювального періоду 2021–2022 років ССШ №№ 1, 7, 10, 25, 29, ЗОШ №№ 5, 13, 18,1 9, 22, 23, 24, 26, 27, В-Піщанська ЗОШ, СПШ № 11, НВК № 16, ДНЗ №№ 3, 6, 10, 13, 14, 17, 18,1 9, 28, 29, 35, 38, 39, 40, ДЮСШ № 2, ЦЕНТУМ.

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у ЗДО №№ 6, 14, 18, 19, ССШ №№ 9,17, ЗОШ №№ 15, 24, Спеціальна школа. Складено акти. Закладами усуваються невідповідності.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийомі громадян з питань соціального захисту директором та заступниками директора здійснювалися в рамках «прямої телефонної лінії»; документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).
Здійснювався прийом громадян на спеціально визначених робочих місцях в Громадській приймальні департаменту: за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, з яких заяви для їх оформлення повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або у випадках, коли громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку, а також з 18 травня – з питань оформлення субсидії з урахуванням вимог нового порядку надання даного виду допомоги;
Діяли робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно – розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.
У секторі очікування Громадської приймальні функціонували місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту, та у фоє адмінбудівлі – додаткові місця для відвідувачів.

Забезпечувався прийом мешканців громади спеціалістом департаменту в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та у старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (16 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще восьми сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

Соціальні робітники територіального центру «Берегиня» обслуговували на дому 794 особи з числа одинокопроживаючих жителів громади, в тому числі 55 осіб із приєднаних до міста громад.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» здійснювала прийом відвідувачів з дотриманням усіх протиепідемічних заходів. Організовано проведення на базі установи вакцинацію учасників бойових дій та членів їх сімей (72 особи) від коронавірусної інфекції.

Робота з відвідувачами терцентру «Берегиня» проводилася в онлайн-режимі. Для 20 відвідувачів терцентру організовано відвідування кінотеатру «Дружба»; 15 осіб взяли участь в екскурсіях містом на тему: «Вулицями старого міста», 50 осіб – у пішохідній прогулянці міським парком ім. Кожедуба та дитячим парком «Казка». Всього протягом тижня 180 осіб взяли участь у 25 онлайн та офлайн-заходах культурно-виховного спрямування, 125 осіб – у п’яти майстер-класах із декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії.
Центр реінтеграції бездомних осіб надав послуги відділення нічного перебування 16 особам, відділення обліку бездомних осіб – 14 громадянам.

У повному обсязі забезпечено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за серпень поточного року 13592 мешканцям громади на 25,6 млн грн.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії (1690 осіб) перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за липень (462,4 тис. грн).

Виконувались програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей». Так, на минулому тижні: 100 мешканцям виплачено щомісячні соціальні гарантії за серпень на 221,8 тис. грн, зокрема дев’яти особам, яким виповнилося 100 і більше років, та 24 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 927 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни та (по 1854 грн або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), 17 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів (по 3 тис. грн кожній), 24 дітям загиблих (померлих) захисників України (в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку), 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1 тис. грн), а також дев’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи (по 1200 грн кожному) з числа учасників бойових дій в Афганістані (п’ять осіб) та захисників України (чотири особи); мешканці громади надано цільову матеріальну допомогу для проведення термінового лікування (100 тис. грн); 150 Почесним донорам України виплачено одноразову матеріальну допомогу в розмірі 1 тис. грн; п’яти військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі по 3 тис. грн; чотирьом захисникам України, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн; 15 сім’ям загиблих (померлих) захисників України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в сумі 10 тис. грн.

Також на минулому тижні восьми учасникам антитерористичної операції, які були включені до списку, затвердженого рішенням Сумської міської ради в 2020 році, перераховано цільову допомогу для придбання житла в розмірі 350 тис. грн.

У режимі відеозв’язку проведено засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. У підсумку ухвалено позитивне рішення щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 30 ВПО без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 13 серпня перебували на обліку, становила 2338 осіб, з яких 2054 осіб (88%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2080 осіб (зареєстрованих безробітних – 1682).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 85 осіб.

Станом на 30 липня розірвано 118 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 939 одиниць: для робітників – 566, службовців – 286, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 87.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.