002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (6 – 13 вересня 2021 року).

Бюджет

Станом на 9 вересня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,6 млрд грн, що становить 70,6% до плану на рік.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 42,8 млн грн, що становить 61,7% до плану на рік.

До бюджету розвитку становлять 7,5 млн грн. (кошти від відчуження майна – 6,1 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 368,5 млн грн, що становить 93,7% до плану на січень–вересень, до спеціального фонду – 5,2 млн грн, що становить 43,4% до плану на січень-вересень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом вересня надійшло: від оренди комунального майна – 141,1 тис. грн, що становить 7,5% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 12,3 тис. грн, що становить 12,3% від планового завдання на місяць; плати за землю – 890,7 тис. грн, що становить 5,1% від планового завдання на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 10 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 18,9 млн грн, що складає 96,1% від планового завдання на дев’ять місяців; від відчуження комунального майна – 6,1 млн грн, що складає 124,6% від планового завдання на дев’ять місяців; плати за землю – 130,9 млн грн, що складає 87,2% від планового завдання на дев’ять місяців; продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що складає 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 724 тис. грн, що складає 146,2% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 43,5 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,6 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією протягом серпня заборговану заробітну плату виплатили три підприємства міста: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 1,05 млн грн; ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1,7 млн грн; ТОВ «Газтех» – 27 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці провели інформаційно-роз’яснювальну роботу серед роботодавців та найманих працівників міста, які здійснюють сезонну роздрібну торгівлю овочами та фруктами щодо найбільш ефективних способів дотримання законодавства про працю з питань оформлення трудових відносин, провівши такі зустрічі на 41 об’єкті здійснення сезонної торгівлі та охопивши 31 особу. У результаті відповідних відвідувань було виявлено 30 працівників без оформлення трудових договорів.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 48 дітей: хлопчиків – 21, а дівчаток – 27.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 431 особа проти 406.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 194, вуличних травм – 182, дорожньо-транспортних – одна, спортивних – 15, інших – 38, виробничих – одна.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста укладено 215627 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111235, КНП «ЦПМСД № 2» –104392), що становить 83,3% постійного населення міста.

Освіта

Працівники управління освіти і науки взяли участь у фінальній конференції проєкту «Підвищення енергоефективності в освітніх закладах м. Суми».

Також відбулася серія онлайн-нарад з керівниками закладів освіти з питань організаційно-просвітницької роботи щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19 та організації харчування в закладах освіти.

Спільно з сектором ЮП ВП Сумського РУП ГУНП в Сумській області проведено онлайн-нараду із заступниками директорів шкіл з виховної роботи з питання організації виховного процесу у 2021 – 2022 навчальному році щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.

Організовано третє засідання робочої групи з питань розробки Положення про шкільний громадський бюджет Сумської міської територіальної громади.

Під головуванням заступника міського голови Станіслава ПОЛЯКОВА провели засідання координаційної ради з питань національно-патріотичного виховання, під час якого розглянули підсумки проведення дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Джура» та опрацьовали пропозиції щодо підготовки та проведення заходів по відзначенню Дня захисника України.

Разом із тим, тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. Всього вакциновано 5056 осіб, що складає 84,7 %.

У садочках функціонувала 451 група, які відвідували 5461 вихованець.

Було завершено капітальний ремонт приміщення СПШ №11 та коридору ЗОШ № 13.

Тривали ремонтні роботи в харчоблоках ЗОШ № 4, ЗОШ № 15, ССШ № 17, СПШ № 32, капітальний ремонт покрівлі з утепленням ССШ № 7, ССШ № 29, ЗДО № 21, капремонт туалетних кімнат ЗОШ № 8, ЗОШ № 18, ЗЗСО № 19, СПШ № 28, ДНЗ № 17, приміщень ЗОШ № 5, ЗДО № 22, вимощення у ЗОШ № 22, приміщення майстерні у Верхньопіщанській ЗОШ, спортивного майданчика ЗОШ № 27.

Крім цього, розпочато капітальний ремонт системи водопостачання та каналізації ДНЗ № 25, капітальний ремонт харчоблоку Стецьківського ЗЗСО, капітальний ремонт сходинок на центральному вході в будівлю ДНЗ № 6.

Водночас у закладах освіти тривали роботи з підготовки теплових господарств до роботи в опалювальний період 2021 – 2022 років відповідно до графіків підготовки (актів готовності вже отримано 94%).

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11 прийнято 748 мешканців громади (332 надано відповідні документи для оформлення різних видів соціальної допомоги та компенсацій).

Також, мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35).

Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

Особам, які проходять гемодіаліз (11 осіб), щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще чотирьом сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

Територіальним центром «Берегиня» забезпечено надання соціальних послуг 2829 громадянам, в тому числі 59 особам із числа жителів старостинських округів, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 202 послуги (85 – відділенням соціальної адаптації, 100 – послуг медичного характеру, п’ять – ЦНАП, одна – транспортна послуга, 11 – юридичні послуги) 125 особам, у тому числі, двом учасникам бойових дій, які вперше звернулися до установи.

Центром реінтеграції бездомних осіб надано послуги відділення нічного перебування 14 особам, з яких 10 отримали фахову допомогу психолога, а чотирьом – надано допомогу в оформленні різних документів.

На виконання програм Сумської міської територіальної громади «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей» відшкодовано КП «Електроавтотранс» витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (4,4 млн. гривень), 11 учасникам АТО, які були включені до списку, затвердженого рішенням міської ради в 2020 році, перераховано цільову допомогу для придбання житла в розмірі 350 тис. грн.

На оздоровлення до дитячих центрів «Молода гвардія» та «Артек» направлено сім дітей пільгової категорії (всього в даних закладах оздоровилися 68 дітей громади).

Для 12 осіб пільгової категорії оформлено документи для оздоровлення в санаторно-курортних закладах. До кінця року санаторно-курортним лікуванням в межах виділених з Державного бюджету України коштів буде забезпечено ще близько 170 осіб.

Організовано направлення 26 осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, а також хворих на ДЦП, на оздоровлення до оздоровчого закладу санаторного типу «Ровесник». Після оздоровлення даним особам за кошти бюджету громади буде частково компенсовано витрати на оздоровлення в розмірі 1,5 прожиткових мінімуми для осіб, які втратили працездатність.

Ще 169 дітей з інвалідністю пройшли реабілітацію в 14 реабілітаційних установах України (зокрема – в Сумському обласному центрі комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю, установах Львівської, Одеської, Київської областей), в тому числі протягом звітного періоду на реабілітацію направлено одну дитину.

З метою стимулювання дітей з багатодітних сімей до здобуття вищої освіти здійснювався прийом заяв на виплату одноразової матеріальної допомоги дітям з багатодітних сімей, які в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, в розмірі прожиткового мінімуму для осіб відповідної вікової категорії. Чисельність студентів серед них щороку збільшується (з 26 осіб в 2017 році до 40 осіб в 2020 році).

Проведено засідання комісій з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 22 справи) та з розгляду заяв громадян з питань, щодо надання цільової матеріальної допомоги для вирішення питань, пов’язаних з проведенням капітального ремонту власних житлових будинків (квартир) особами, які згідно із законодавством мають право на таку пільгу. Також проведено опікунську раду з питань опіки над повнолітніми особами, на якій розглянуто вісім заяв щодо встановлення опіки над повнолітніми особами.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 10 вересня перебували на обліку, становила 2135 осіб, з яких 1876 осіб (88%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2379 осіб (зареєстрованих безробітних – 1915).

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 88 осіб.

Станом на 10 вересня розірвано 131 трудовий договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладені до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1117 одиниць: для робітників – 618, службовців – 394, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 105.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.