004.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (11 – 18 жовтня 2021 року).

Бюджет

Станом на 12 жовтня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1,8 млрд грн, що становить 80,4% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 400,4 млн грн (або на 28,3%).

Із загальної суми надходжень 67,9% (1,2 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 21,6% (392,8 млн грн) – місцеві податки та збори (зокрема, 12,7% (231,4 млн грн) – єдиний податок; 8,1% (146,2 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 7,3 % (131,9 млн грн) – акцизний податок; 1,2% (21,6 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 54,2 млн грн, що становить 77,1% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку склали 8,6 млн грн (кошти від відчуження майна – 7,2 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 444,4 млн грн, що становить 101,5% до плану на січень–жовтень за розписом, до Спеціального фонду – 11 млн грн, що становить 94,8% до плану на січень-жовтень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом жовтня надійшло: від оренди комунального майна – 230,3 тис. грн, що становить 12,3% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 672,2 тис. грн, що в 7,5 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 1,6 млн грн, що становить 10,1% від планового завдання на місяць (земельного податку – 656,7 тис. грн або 10,6 % від плану на жовтень; орендної плати – 929,7 тис. грн. або 9,8 % від плану на жовтень); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 27,3 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21,6 млн грн, що становить 100,3% від планового завдання на 10 місяців; від відчуження комунального майна – 7,2 млн грн, що становить 122,2% від планового завдання на 10 місяців; плати за землю – 146,2 млн грн, що складає 88,2% від планового завдання на 10 місяців; від продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що становить 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 917,2 тис. грн, що складає 185,2% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 43,8 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що в 4,6 раза перевищує завдання на рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» виплатило 167,1 тис. грн. двоє підприємств-боржників виплатили 5312,8 тис. грн.

Усього з початку жовтня двоє підприємств-боржників виплатили 2,8 млн грн: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1,8 млн грн, ТОВ «Газтех» – 927 тис. грн (прострочену заборгованість із заробітної плати погашено в повному обсязі).

Протягом тижня працівники управління з питань праці перевірили одне комунальне підприємство на додержання законодавства про працю, зайнятість населення та охорону праці.
Крім того, протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. Заходами контролю було охоплено 21 об’єкт (аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 28 дітей: хлопчиків – 16, дівчаток – 12.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилася: 342 особи проти 430.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 147, вуличних травм – 117, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 22, інших – 53.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 214753 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111235, КНП «ЦПМСД № 2» – 103518), що становить 82,9% постійного населення міста.

Освіта

Відбулась онлайн-нарада з керівниками закладів загальної середньої освіти, на якій розглянули питання організації освітнього процесу під час карантину, стану організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти та вакцинації працівників галузі «Освіта».

Обліковано дітей шкільного віку та учнів у Сумській міській територіальній громаді. Загальна кількість дітей віком від 6 до 18 років, що проживають на території громади, становить 30609.

Від COVID-19 вакциновано 5599 працівників галузі, що складає 91,5%.

Консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників провели марафон цифрової грамотності «Як генерувати та використовувати меми в освітньому процесі?» для 21 педагога ЗЗСО, підготували матеріали трьох педагогів до збірки МОН України щодо єдиного дня вшанування пам'яті жертв Голодомору 1932–1933 років, організували ІК-практикум «Застосунок Microsoft Teams для ефективної роботи в умовах дистанційного навчання» у рамках Студії цифрової активності, провели тренінг за програмою позитивного розвитку Lions Quest «Соціальні та емоційні компетентності ХХІ століття» для 24 педагогів ЗОШ № 5, організували проходження основних та за вибором курсів підвищення кваліфікації 89 педагогами, курсів НУШ – 17 вчителями.

У садочках функціонували 441 груп. Всього садочки відвідували 4525 вихованців. У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади зафіксували захворювання 12 працівників та 10 дітей на COVID-19, на самоізоляції перебували 10 груп (120 дітей).

Здійснювався щоденний моніторинг захворюваності в закладах загальної середньої освіти міста. Хворіли 103 учнів, 35 працівників. На самоізоляції перебували 69 класів, 1847 учнів.

Завершено капітальний ремонт приміщення майстерні В. Піщанська ЗОШ.

Тривали капітальні ремонтні роботи у закладах освіти: ремонт харчоблоку ЗОШ № 4, ССШ № 17, СПШ № 32, Стецьківський ЗЗСО; ремонт покрівлі з утепленням ССШ № 7, ССШ № 29, ССШ № 30, ДНЗ № 21, БНРЦ № 1; ремонт туалетних кімнат ЗЗСО № 19; ремонт вимощення ЗОШ № 22; ремонт спортивного майданчика ЗОШ № 27; ремонт сходинок на центральному вході в будівлю ДНЗ № 6.

Розпочато капітальний ремонт «Монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації» ССШ № 1 та капітальний ремонт даху п’ятого блоку ЗОШ № 24.

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у ДНЗ №№ 5, 15, 31, 33 та ССШ №№ 1, 2.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11. Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.
У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3158 послуг соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії (1682 осіб), перерахували щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за вересень на 460 тис. гривень.

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (401,7 тис. грн); двом мешканцям громади надано цільову матеріальну допомогу для проведення термінового лікування (в розмірі 20 тис. грн і 70 тис. грн); 22 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу за рахунок коштів депутатів (248 тис. грн); надано матеріальну допомогу 23 особам з інвалідністю з психічними захворюваннями та ДЦП для компенсації вартості оздоровлення (61 тис. грн); трьом багатодітним сім’ям, діти з яких в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (7,1 тис. грн); 53 мешканцям виплачено щомісячні соціальні гарантії за жовтень на 153,4 тис. грн, зокрема дев’яти особам, яким виповнилося 100 і більше років (по 927 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу (1854 грн, або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), 17 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів (по 3 тис. грн кожній), 26 дітям загиблих (померлих) захисників України (в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку); шести військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі по 3 тис. грн; захиснику України, який отримав захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн; з нагоди Дня Захисника України виплачено матеріальну допомогу 95 особам з інвалідністю внаслідок війни з числа захисників України (по 1 тис. грн); сім’ї померлого захисника України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в сумі 10 тис. грн.

Особам, які проходять гемодіаліз (22 особи) щоденно надавали послугу «Соціальне таксі». Ще восьми сумчанам допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» забезпечено надання 2645 соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 974 осіб із числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. У вівторок і четвер у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проходили заняття «Групи здоров’я», на озері Чеха – зі скандинавської ходьби. Для 20 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба», обласної бібліотеки для дітей та обласної наукової бібліотеки; 56 осіб взяли участь у прогулянці дитячим парком «Казка» та в екскурсії до обласного краєзнавчого музею. Всього протягом тижня 200 осіб взяли участь в 32 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 70 осіб – у трьох майстер- класах із декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії. Тривала робота Університету третього віку: відбулись заняття на факультетах «Сучасних технологій», «Основ медицини та здорового способу життя», «Народознавства і фольклору», «Креативного рукоділля», «Геронтопсихлогії», «Віртуального туризму», «Гаджетів», якими було охоплено 160 слухачів поважного віку. Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 19 особам. Надано соціальних послуг 10 громадянам, у тому числі двоє осіб звернулися вперше, з 10 особами проведено психологічну роботу.

У відповідності до програми «Милосердя» 53 нужденних громадян щовівторка та щочетверга отримували безоплатні обіди в їдальні, а ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома соціальні робітники доставляли обіди додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 260 послуг. З нагоди Дня захисника та захисниць України вирішено питання надання знижок учасникам бойових дій салонами краси.

Для 20 осіб пільгової категорії оформлено документи для оздоровлення в санаторно-курортних закладах. Організовано направлення 13 дітей пільгових категорій на оздоровлення до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія».

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 13 жовтня перебували на обліку, становила 2159 осіб, з яких 1819 осіб (84%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 2683 особи, із них зареєстрованих безробітних – 2129 осіб.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 119 осіб.

Станом на 13 жовтня розірвано 145 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1060 одиниць: для робітників – 676, службовців – 292, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 92.

Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.