0012.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (1–8 листопада 2021 року).

Бюджет

Станом на 4 листопада до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2 млрд грн, що становить 83,8% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 429,6 млн грн (або на 28%).

Із загальної суми надходжень 67,6% (1,3 млрд грн) – податок на доходи фізичних осіб; 21,9% (430,3 млн грн) – місцеві податки та збори (зокрема, 12,8% (252,5 млн грн) – єдиний податок; 8,1% (159,5 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 7,4% (144,5 млн грн) – акцизний податок; 1,2% (23,9 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 60,4 млн грн, що становить 85,3% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку склали 9,7 млн грн (кошти від відчуження майна – 8,3 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 445 млн грн, що становить 99,8% до плану на січень–жовтень за розписом, до Спеціального фонду – 11,3 млн грн, що становить 93,8% до плану на січень-жовтень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом жовтня надійшло: від оренди комунального майна – 2,5 млн грн, що становить 69,6% від уточненого завдання на жовтень; від відчуження комунального майна – 1,7 млн грн, що в 1,3 раза перевищує уточнене планове завдання на місяць; плати за землю – 14,8 млн грн, що становить 94,7% від планового завдання на місяць (земельного податку – 6,2 млн грн або 99,3% від плану на жовтень; орендної плати – 8,7 млн грн або 91,7% від плану на жовтень); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 107,1 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 23,9 млн грн, що становить 102,7% від планового завдання на 10 місяців; від відчуження комунального майна – 8,2 млн грн, що становить 129,4% від планового завдання на 10 місяців; плати за землю – 159,5 млн грн, що складає 96,2% від планового завдання на 10 місяців (земельного податку – 61,7 млн грн або 86% від плану на 10 місяців; орендної плати – 97,8 млн грн або 104% від плану на 10 місяців); від продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що становить 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 997 тис. грн, що складає 112% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року надійшло 8,9 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 93,7% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом тижня АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» виплатило 2257,2 тис. грн заборгованої заробітної плати.

Усього з початку жовтня чотирма підприємствами-боржниками виплачено 9506,5 тис. грн заборгованої заробітної плати: ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 7031,9 тис. грн; АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 1515,8 тис.; ТОВ «Газтех» – 949 тис. грн (прострочену заборгованість із заробітної плати погашено в повному обсязі), ТОВ Кінотеатр «Дружба» – 9,8 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління з питань праці перевірили комунальне підприємство на додержання законодавства про працю та зайнятість населення. Крім того, взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів (перевірено 14 об’єктів: аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 43 дитини: хлопчиків – 27, дівчаток – 16.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилася: 280 осіб проти 325.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 158, вуличних травм – 87, спортивних – чотири, інших – 31.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 213717 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 112048, КНП «ЦПМСД № 2» – 101669), що становить 82,6% постійного населення міста.

Освіта

Здійснювались заходи контролю за організацією освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання закладами загальної середньої та позашкільної освіти.

В онлайн-режимі організовано проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад. На вихідних пройшли змагання з української мови та літератури, трудового навчання.

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. У школах вакциновано 3460 працівників (99%), в садочках – 2210 осіб (98%), 146 осіб мають протипоказання. У 25 закладах дошкільної освіти та семи школах із «зеленими» сертифікатами 100% працівників. «Жовтий сертифікат» мають 100% працівників у 23 школах та 30 дитсадках.

У закладах дошкільної освіти функціонували 433 групи. Всього садочки відвідували 5069 вихованців.

У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади захворювання на COVID-19 зафіксовано у 13 працівників та 20 дітей, на самоізоляції перебували 18 груп (225 дітей), у закладах загальної середньої освіти – у 29 працівників.

Завершено капітальний ремонт «Монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації» ЗОШ № 5 та ремонт дитячого спортивного майданчика ЗОШ № 27.

Тривали капітальні ремонтні роботи: ремонт «Монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації» у ССШ № 1, № 9, СПШ № 11, ДНЗ № 7, № 13, № 22, ЦЕНТУМ; ремонт стадіону ССШ № 2; ремонт харчоблоку ЗОШ № 4, ССШ № 17, СПШ № 32, Стецьківський ЗЗСО, Великочернеччинського ЗЗСО; ремонт покрівлі з утепленням ССШ № 7, ЗОШ № 24, ССШ № 29, ДНЗ № 21, СБНРЦ № 1; ремонт господарського блоку ДНЗ № 38; ремонт музичної зали у ДНЗ № 39.

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту в ДНЗ № 30 та ЗОШ № 20.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11. Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.
У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3589 послуг соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

У повному обсязі забезпечено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за листопад 13919 мешканцям громади на суму 24,5 млн грн.

Перераховано готівкою житлові субсидії та пільги за жовтень 25376 представникам домогосподарств (24,2 млн грн).

Профінансовано три заклади вищої та три заклади фахової передвищої освіти для забезпечення проведення виплати 743 студентам, яким призначено соціальну стипендію за вересень, на 1,7 млн грн.

Жителям громади, які проходять гемодіаліз (20 осіб), надавали послугу «Соціальне таксі», ще дев’яти допомагали з підвезенням до лікувальних установ..

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» забезпечено надання 2417 соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 779 осіб із числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. У вівторок і четвер у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проходили заняття «Групи здоров’я», на озері Чеха – зі скандинавської ходьби. З 62 особами провели чотири заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя». Для 15 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба»; 70 осіб взяли участь у прогулянці міським парком ім. Кожедуба та дитячим парком «Казка; для 20 відвідувачів відділення «Спільнота» провели арт-заняття творчої студії. Всього протягом тижня 200 осіб взяли участь в 32 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 30 осіб – у майстер- класі з декоративно-прикладного мистецтва та кулінарії. Тривала робота Університету третього віку: відбулись заняття на факультетах «Сучасних технологій», «Основ медицини та здорового способу життя», «Народознавства і фольклору», «Креативного рукоділля», «Геронтопсихлогії», «Віртуального туризму», «Гаджетів», якими було охоплено 176 слухачі поважного віку. Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 19 особам. Надано послуги з соціальної інтеграції та реінтеграції п’яти громадянам, з шістьма бездомними особами проведено заняття «Підготовка до співбесіди з роботодавцем при працевлаштуванні». Проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо діяльності Будинку нічного перебування з працівниками залізничного вокзалу, розповсюджено листівки серед відвідувачів Свято-Троїцького собору. У результаті співпраціз благодійниками та волонтерами 20 отримувачів соціальної послуги з ночівлі забезпечено вечерею.

У відповідності до програми «Милосердя» 40 нужденних громадян двічі на тиждень отримували безоплатні обіди в закладах громадського харчування, а ще 60 особам, котрі є отримувачами соціальної послуги догляду вдома, соціальні робітники доставляли їжу додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 224 послуги. за сприяння комунальної установи центру 37 захисників України та членів їх сімей мали безплатно відвідали вистави Сумського національного академічного театру ім. Щепкіна.

Відбулися засідання: комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, в ході якого представники відповідальних структурних підрозділів доповіли про стан забезпечення доступності громадського та приватного транспорту, соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури Сумської міської територіальної громади для осіб з інвалідністю всіх нозологій; комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 23 справи).

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 5 листопада перебували на обліку, становила 2141 особа, з яких 1788 осіб (84%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 2890 осіб, із них зареєстрованих безробітних – 2297 осіб.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 121 особи.

Станом на 5 листопада розірвано 153 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 1044 одиниці: для робітників – 658, службовців – 298, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 88. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.