002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (8–15 листопада 2021 року).

Бюджет

Станом на 11 листопада до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2 млрд грн, що становить 86,8% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 443,5 млн грн (або на 27,9%).
Із загальної суми надходжень 67,5% (1,4 млрд грн) – податок на доходи фізичних осіб; 22,1% (449,4 млн грн) – місцеві податки та збори (зокрема, 13,2% (269,5 млн грн) – єдиний податок; 7,9% (161,2 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 7,3% (147,5 млн грн) – акцизний податок; 1,2% (24,1 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 61,2 млн грн, що становить 86,5% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку становили 9,7 млн грн (кошти від відчуження майна – 8,3 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 471,3 млн грн, що становить 95,4% до плану на січень–листопад за розписом, до Спеціального фонду – 11,3 млн грн, що становить 94,7% до плану на січень-листопад за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом листопада надійшло: від оренди комунального майна – 329,8 тис. грн, що становить 17,5% від плану на місяць; плати за землю – 1,8 млн грн, що становить 10,8% від планового завдання на місяць (земельного податку – 928 тис. грн або 13,8% від плану на листопад; орендної плати – 827,8 тис. грн або 8,6% від плану на листопад); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 58,4 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 24,2 млн грн, що становить 96,3% від планового завдання на 11 місяців; від відчуження комунального майна – 8,2 млн грн, що становить 127,8% від планового завдання на 11 місяців; плати за землю – 161,2 млн грн, що складає 88,5% від планового завдання на 11 місяців (земельного податку – 62,7 млн грн або 79,8% від плану на 11 місяців; орендної плати – 98,6 млн грн або 95,1% від плану на 11 місяців); від продажу земельних ділянок – 39,5 тис. грн, що становить 19,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 1,1 млн грн, що становить 118,6% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року надійшло 9,2 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що становить 96,8% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з інформацією, наданою Головним управлінням статистики у Сумській області, станом на 1 листопада заборгованість із заробітної плати на загальну суму 242349,2 тис. грн мали вісім роботодавців: 239755,7 тис. грн належало семи економічно активним підприємствам (222920,6 тис. грн загальної суми заборгованості – АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання»); 2593,5 тис. грн – ТОВ «Маш-Сервіс», яке з 1 лютого 2021 року Головним управлінням статистики у Сумській області віднесено до категорії підприємств, які припинили подавати звіти.

У порівнянні з 1 жовтня поточного року загальна сума заборгованості із заробітної плати по місту зменшилася на 9008 тис. грн, а загальна кількість підприємств-боржників не змінилася (ТОВ «Газтех» заборгованість погашено в повному обсязі, але з’явилось нове економічно активне підприємство-боржник – ДП «Сумська біологічна фабрика» із заборгованістю в розмірі 195,3 тис. грн).

Зменшення заборгованості із заробітної плати у порівнянні з 1 жовтня відбулося внаслідок зменшення такої заборгованості чотирма економічно активними підприємствами: АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» (1594,9 тис. грн), ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» (6596,9 тис. грн), ТОВ «Кінотеатр «Дружба» (9,7 тис. грн), ТОВ «Сумська фірма «Усе для дому» (58,8 тис. грн).

Згідно з оперативною інформацією, з початку листопада АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» було виплачено 2257,2 тис. грн заборгованої заробітної плати.

Протягом тижня працівники управління з питань праці перевірили комунальне підприємство на додержання законодавства про працю та зайнятість населення. Крім того, взяли участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів (перевірено 27 об’єктів: аптеки, медичні центри).

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 43 дитини: хлопчиків – 28, дівчаток – 15.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилася: 311 осіб проти 280. Ушкоджень, отриманих у побуті, – 172, вуличних травм – 89, дорожньо-транспортних – п’ять, спортивних – 21, інших – 24.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 213653 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 112048, КНП «ЦПМСД № 2» – 101605), що становить 82,5% постійного населення міста.

Освіта

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання взяли участь 40 учнів 9–11 класів із 15 закладів загальної середньої освіти (за результатами перевірки журі визначило 16 переможців), у ІІ етапі олімпіади з української мови та літератури – 81 учень 7–11 класів із 26 закладів загальної середньої освіти (переможцями стали 25 школярів).

В онлайн-режимі пройшли ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики, історії та ІІ етап ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка.

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. У школах вакциновано 3460 працівників (99%), у садочках – 1896 осіб (98%), 111 осіб мають протипоказання. Станом на п'ятницю, 12 листопада, відсторонено від роботи дев'ять осіб у дитсадках, 18 – у школах. У 25 закладах дошкільної освіти та семи школах вакциновано двома дозами та мають «зелені» сертифікати 100% працівників. «Жовтий сертифікат» мають 100% працівників у 23 школах та 30 закладах дошкільної освіти..

У закладах дошкільної освіти функціонували 424 групи. Всього садочки відвідували 4875 вихованців.

У закладах дошкільної освіти захворювання на COVID-19 зафіксовано в 11 працівників і 35 дітей (на самоізоляції перебували 27 груп, 323 дитини), у закладах загальної середньої освіти – у 18 працівників.

Тривали капітальні ремонтні роботи у закладах освіти: монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації у ССШ №№ 1, 9, СПШ № 11, ДНЗ №№ 7, 13, 22, ЦЕНТУМ; ремонт стадіону у ССШ № 2; ремонт харчоблоку у ЗОШ № 4, ССШ № 17, СПШ № 32, Стецьківському ЗЗСО, Великочернеччинському ЗЗСО; ремонт покрівлі з утепленням ССШ № 7, ЗОШ № 24, ССШ № 29, ДНЗ № 21, СБНРЦ № 1; ремонт туалетів у ДНЗ № 20; ремонт огорожі у ДНЗ № 33; ремонт господарського блоку в ДНЗ № 38; ремонт музичної зали в ДНЗ № 39. 

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у ЗОШ № 12, гімназії № 1, ДНЗ № 10 та ДНЗ № 20.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11. Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.
У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3639 послуг соціального характеру послуг соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

Громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії (1676 осіб), перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за жовтень на 456,9 тис. грн.

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (89,2 тис. грн); мешканцю територіальної громади, якому виповнилося 100 років, надано матеріальну допомогу до Дня народження, в розмірі 5 тис грн; шести багатодітним сім’ям, діти з яких в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (13,9 тис. грн); двом мешканцям громади надано одноразову цільову матеріальну допомогу для проведення лікування та ремонту квартири (350 тис. грн); шести військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. грн; двом захисникам України, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн; сім’ї загиблого захисника України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в сумі 10 тис. грн; 12 учасникам антитерористичної операції, які були включені до списку, затвердженому рішенням Сумської міської ради в 2020 році, перераховано цільову допомогу для придбання житла в розмірі 350 тис. грн.

Протягом тижня зареєстровано 10 випадків домашнього насильства відносно дев’яти осіб, в тому числі щодо трьох осіб насильство вчинялось неодноразово, а щодо шести – вперше. Так, двічі вчинялось насильство братом, який зловживає алкогольними напоями, по відношенню до сестри, з початку року до вирішення конфліктів в цій родині представники поліції залучались вже 30 разів. Аналогічно через зловживання спиртними напоями вже вдруге з початку року вчинялось насильство сином щодо матері та онуком щодо бабусі. В трьох сім’ях насильство вчиняли чоловіки по відношенню до дружин через непорозуміння на побутовому підґрунті. У трьох сім’ях конфлікти врегульовано. З постраждалими проведено роботу щодо з’ясування причин та обставин вчинення насильства, визначено види допомоги, якої вони потребують. Основна причина випадків насильства – це зловживання алкогольними напоями та на побутовому ґрунті.
Жителям громади, які проходять гемодіаліз (21 особа), надавали послугу «Соціальне таксі», ще восьми допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» забезпечено надання 2426 соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 780 осіб із числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. У вівторок і четвер у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проходили заняття «Групи здоров’я», на озері Чеха – зі скандинавської ходьби. З 56 особами провели три заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя». Для 10 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба»; 60 осіб взяли участь у прогулянці міським парком ім. Кожедуба та дитячим парком «Казка». З нагоди Дня української писемності та мови проведено низку заходів, в яких взяли участь в режимі офлайн близько 60 осіб, в режимі онлайн – 65 осіб, а саме: годину цікавих повідомлень «Мандрівка у країну писемності», усний журнал «Рідна мова – серця мого подих», літературну вітальню «Там де звучить рідна мова, живе український народ», свято пісні «Сторінками українських народних пісень», створено карту України з орнаментами різних регіонів «Україно моя вишивана!».

Всього протягом тижня 178 осіб взяли участь в 38 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 55 осіб – у майстер- класі з декоративно-прикладного мистецтва. Тривала робота Університету третього віку: відбулись заняття на факультетах «Сучасних технологій», «Основ медицини та здорового способу життя», «Народознавства і фольклору», «Креативного рукоділля», «Геронтопсихлогії», «Віртуального туризму», «Гаджетів», якими було охоплено 167 слухачі поважного віку.

Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 21 особі. Також надано 23 послуги з соціальної інтеграції та реінтеграції бездомним громадянам, вісім осіб отримали фахову допомогу психолога. Здійснено соціальний патруль, в рамках якого проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо діяльності Будинку нічного перебування в районі пр-ту Курський по зупинках громадського транспорту, смітниках, територіями закладів торгівлі.

У результаті співпраці з благодійниками та волонтерами 20 отримувачів соціальної послуги з ночівлі забезпечено вечерею.

У відповідності до програми «Милосердя» 40 нужденних громадян двічі на тиждень отримували безоплатні обіди в закладах громадського харчування, а ще 60 особам, котрі є отримувачами соціальної послуги догляду вдома, соціальні робітники доставляли їжу додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 355 послуг. За сприяння комунальної установи центру 33 захисники України та членів їх сімей безплатно відвідали вистави Сумського національного академічного театру ім. Щепкіна. Центром організовано та надано благодійну допомогу донці загиблого захисника України (засоби гігієни) та особі з інвалідністю внаслідок війни 1 групи з числа захисників України (дрова).

В онлайн-режимі відбулося засідання міської комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 18 справ стосовно призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог).

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 12 листопада перебували на обліку, становила 2150 осіб, з яких 1784 особи (83%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 2953 особи, із них зареєстрованих безробітних – 2343.

Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 121 особи.

Станом на 12 листопада розірвано 156 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 989 одиниць: для робітників – 619, службовців – 287, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 83. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.