0012.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (15–22 листопада 2021 року).

Бюджет

Станом на 18 листопада до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2,1 млрд грн, що становить 88,9% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 451,4 млн грн (або на 27,7%).

Із загальної суми надходжень 67,2% (1,4 млрд грн) – податок на доходи фізичних осіб; 22,3% (465,6 млн грн) – місцеві податки та збори (зокрема, 13,6% (284 млн грн) – єдиний податок; 7,8% (162,6 млн грн) – земельний податок та орендна плата); 7,2% (149,4 млн грн) – акцизний податок; 1,2% (26 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 62,1 млн грн, що становить 87,8% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку становили 9,7 млн грн (кошти від відчуження майна – 8,3 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 498,6 млн грн, що становить 99,7% до плану на січень–листопад за розписом, до Спеціального фонду – 11,3 млн грн, що становить 94,7% до плану на січень-листопад за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом листопада надійшло: від оренди комунального майна – 2,2 млн грн, що становить 117% від плану на місяць; плати за землю – 3,2 млн грн, що становить 19,4% від планового завдання на місяць (земельного податку – 1,4 млн грн або 21,6% від плану на листопад; орендної плати – 1,7 млн грн або 17,9% від плану на листопад); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 58,7 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 26,1 млн грн, що становить 103,8% від уточненого планового завдання на 11 місяців; від відчуження комунального майна – 8,2 млн грн, що становить 127,6% від уточненого планового завдання на 11 місяців; плати за землю – 162,6 млн грн, що складає 89,3% від планового завдання на 11 місяців (земельного податку – 63,2 млн грн або 80,5% від плану на 11 місяців; орендної плати – 99,5 млн грн або 96% від плану на 11 місяців); від продажу земельних ділянок – 49,5 тис. грн, що становить 24,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 1,1 млн грн, що становить 118,6% від планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року надійшло 9,2 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що становить 96,8% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією протягом тижня ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» виплатило 1653 тис. грн. заборгованої заробітної плати.

Усього з початку листопада двома підприємствами-боржниками виплачено 1,8 млн грн. заборгованої заробітної плати: ДП «Сумська біологічна фабрика» – 195,3 тис. грн. (заборгованість погашено в повному обсязі); ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1653 тис. грн.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 31 дитина: хлопчиків – 14, дівчаток – 17.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилася: 323 особи проти 311.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 162, вуличних травм – 129, спортивних – 13, дорожньо-транспортних– три, виробничих – одна, інших – 15.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 214298 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 112640, КНП «ЦПМСД № 2» – 101658), що становить 82,8% постійного населення міста.

Освіта

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики взяли участь 20 учнів 8–11 класів із восьми закладів загальної середньої освіти (за результатами перевірки журі визначило дев’ятьох переможців), з історії стали – 70 учнів 8–11 класів із 23 закладів загальної середньої освіти (переможцями стали 23 школярів).

В онлайн-режимі відбувся ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із англійської мови та біології.

П’ятеро керівників закладів освіти пройшли курси функціонального навчання з цивільного захисту.

Вихованець Центру науково-технічної творчості молоді Олександр ТВЕРДОХЛІБ посів І місце в обласному етапі ХІІ Всеукраїнської науково-технічної виставки-конкурсу молодіжних інноваційних проєктів «Майбутнє України» в номінації «Технічна творчість та винахідництво».

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. У школах вакциновано 3480 працівників (99,6%), у садочках – 1907 осіб (99,7%), 111 осіб мають протипоказання, 19 осіб відсторонено.

У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади функціонували 442 групи, відвідували заклади 5125 вихованців.

У садочках зафіксовано захворювання на COVID-19 13 працівників та 12 дітей, на самоізоляції перебували дев’ять груп (142 дитини). У закладах загальної середньої освіти на COVID-19 хворіли 16 працівників.

Завершено капітальний ремонт стадіону ССШ № 2, капітальний ремонт харчоблоку ЗОШ № 4, ССШ № 17, СПШ № 32, капітальний ремонт туалетів ДНЗ № 20.

Тривали капітальні ремонтні роботи: монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації у ССШ №№ 1, 9, СПШ № 11, ДНЗ №№ 7, 13, 22, ЦЕНТУМ; ремонт харчоблоку Стецьківський ЗЗСО, Великочернеччинського ЗЗСО; ремонт покрівлі з утепленням ССШ № 7, ЗОШ № 24, ССШ № 29, ДНЗ № 21, СБНРЦ № 1; ремонт пральні у ДНЗ № 3; ремонт огорожі в ДНЗ № 33; ремонт господарського блоку в ДНЗ № 38; ремонт музичної зали в ДНЗ № 39.

Спеціалісти управління освіти і науки провели внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту в ЗОШ № 5 та ДНЗ № 27.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11. Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.
У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3586 послуг соціального характеру послуг соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додаткових відомостях 354 одержувачам на 2,6 млн грн.

Виконувалися програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»: АТ «Українська залізниця» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському сполученні (125 тис. грн), шести сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу за рахунок коштів депутатів (37,5 тис. грн); 99 мешканцям виплачено щомісячні соціальні гарантії за листопад 2 на 211,8 тис. грн, зокрема дев’яти особам, яким виповнилося 100 і більше років, та 21 особі з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років (по 927 грн або 50% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність); особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу, двом ветеранам підпільно-партизанського руху та учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни (по 1854 грн, або 100% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність), 17 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів (по 3 тис. грн кожній), 26 дітям загиблих (померлих) захисників України (в розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку), 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів (по 1 тис. грн), а також дев’яти особам з інвалідністю внаслідок війни І групи (по 1200 грн кожному) з числа учасників бойових дій в Афганістані (п’ятеро осіб) та захисників України (чотири особи); двом багатодітним сім’ям, діти з яких в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (4,5 тис. грн); чотирьом сім’ям, в яких виховуються діти, хворі на онкологічні та онкогемоталогічні захворювання, виплачено матеріальну допомогу для придбання лікарських засобів, виробів медичного призначення та проведення обстеження (100 тис. грн); двом сім’ям, в яких виховуються діти з інвалідністю з вадами слуху, надано матеріальну допомогу для придбання слухових апаратів (81,3 тис. грн); до Міжнародного дня сліпих надано матеріальну допомогу 173 особам з інвалідністю І групи по зору (по 500 грн) та 111 особам з інвалідністю ІІ групи по зору (по 300 грн); семи військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. грн; трьом сім’ям загиблих захисників України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в сумі 10 тис. грн..

Завершено виплату разової грошової допомоги до 5 травня ветеранам війни, яка здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України: відповідно до переліку осіб, які є пенсіонерами Сумського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області та Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області, дану допомогу виплачено 38 ветеранам війни на 55,7 тис. грн, а також 4,5 тис. грн перераховано на спеціальні рахунки військових частин, установ та організації для виплати допомоги трьом особам за місцем їхньої служби.

Протягом тижня зареєстровано 12 випадків домашнього насильства відносно 12 осіб, в тому числі щодо семиосіб насильство вчинялось неодноразово, а щодо п’яти – вперше. У п’яти сім'ях конфлікти, які відбувались між дружинами та чоловіками, врегульовано.
Жителям громади, які проходять гемодіаліз (21 особа), надавали послугу «Соціальне таксі», ще семи допомагали з підвезенням до лікувальних установ.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» забезпечено надання 2501 соціальної послуги громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. Соціальні робітники терцентру на дому обслуговували 774 особи з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 56 осіб із приєднаних до міста громад.

Заняття з відвідувачами відділень терцентру організовано в онлайн та офлайн режимах: продовжувалася інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їхніми батьками та слухачами «Університету третього віку», проводилися онлайн-конкурси, марафони та вікторини. У вівторок і четвер у спортзалі міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проходили заняття «Групи здоров’я», на озері Чеха – зі скандинавської ходьби. З 52 особами провели п’ять занять у рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя».

Для 10 відвідувачів терцентру організували відвідування кінотеатру «Дружба»; 49 осіб взяли участь у прогулянці міським парком ім. Кожедуба та дитячим парком «Казка», 30 – в екскурсії до Ботанічного саду СумДПУ ім А. С. Макаренка.

Всього протягом тижня 170 осіб взяли участь у 37 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування, 28 осіб – у двох майстер-класах із декоративно-вжиткового мистецтва.

Тривала робота Університету третього віку: відбулись заняття на факультетах «Сучасних технологій», «Основ медицини та здорового способу життя», «Народознавства і фольклору», «Креативного рукоділля», «Геронтопсихлогії», «Віртуального туризму», «Гаджетів», якими було охоплено 162 слухачі поважного віку.

Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалася 34 особам. Також надано 29 послуг із соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання, відновлення трудових і соціальних навичок, 17 осіб отримали фахову допомогу психолога.

Здійснено соціальний патруль, в рамках якого проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо діяльності Будинку нічного перебування в районі вул. Г. Кондратьєва та вул. Петропавлівська на зупинках громадського транспорту, в місцях збору побутових відходів, на території закладів торгівлі.

У відповідності до програми «Милосердя» 40 нужденних громадян двічі на тиждень отримували безоплатні обіди в закладах громадського харчування, а ще 60 особам, котрі є отримувачами соціальної послуги догляду вдома, соціальні робітники доставляли їжу додому.

У рамках реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечили хлібобулочними виробами.

За сприяння терцентру 10 осіб, які опинилися в складних життєвих обставинах, отримали безкоштовно продукти харчування.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 398 послуг. За сприяння комунальної установи центру восьмеро захисники України та членів їх сімей безплатно відвідали вистави Сумського національного академічного театру ім. Щепкіна. Центром організовано організовано та надано благодійну допомогу матері захисника України та транспортну послугу захиснику України, якого доправлено на лікування до Рівненського обласного госпіталю ветеранів війни в смт. Клевань.

В онлайн-режимі відбулися засідання дорадчих органів: координаційної ради з питань сімейної політики, протидії домашньому насильству (опрацьовано стан домашнього насильства в громаді, визначено шляхи взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у цій сфері відповідно до компетенції, напрацьовано план спільних дій із надання допомоги постраждалим від домашнього насильства з урахуванням карантинних обмежень; напрацьовано просвітницько-профілактичні заходи з відповідної тематики, які проводитимуться з 25 листопада до 10 грудня під час Всеукраїнської щорічної акції «16 днів проти насильства»); комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (розглянуто 13 справ стосовно призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог); комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика (ухвалено рішення щодо призначення житлової субсидії двом домогосподарствам, а також відповідно до рішення суду припинено раніше призначену житлову субсидію з травня 2020 року).

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 19 листопада перебували на обліку, становила 2121 особа, з яких 1785 осіб (84%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 3012 осіб, із них зареєстрованих безробітних – 2386.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 123 осіб.

Станом на 19 листопада розірвано 156 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 921 одиницю: для робітників – 596, службовців – 241, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 84. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.