001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (22–29 листопада 2021 року).

Бюджет

Станом на 25 листопада до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2,1 млрд грн, що становить 90,8% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 485 млн грн (або на 27,4%).

Із загальної суми надходжень 29,8% (328,5 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 23,4% (90,9 млн грн) – місцеві податки та збори, зокрема 63,5 млн грн – єдиний податок; 23,5 млн грн – земельний податок та орендна плата; 10,2% (14,1 млн грн) – акцизний податок; 25% (5,3 млн грн) – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 63,7 млн грн, що становить 90% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку становили 9,7 млн грн (кошти від відчуження майна – 8,3 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,4 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 498,7 млн грн, що становить 99,6% до плану на січень–листопад за розписом, до Спеціального фонду – 11,3 млн грн, що становить 94,7% до плану на січень-листопад за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом листопада надійшло: від оренди комунального майна – 2,3 млн грн, що становить 132,7% від плану на місяць; плати за землю – 5,5 млн грн, що становить 34,1% від планового завдання на місяць (земельного податку – 2 млн грн або 31% від плану на листопад; орендної плати – 3,4 млн грн або 36,3% від плану на листопад; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 73,8 тис грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 26,1 млн грн, що становить 105% від уточненого планового завдання на 11 місяців; плати за землю – 165,4 млн грн, що становить 90,6% від планового завдання на 11 місяців; (земельного податку – 63,7 млн грн, або 81,3% від плану на 11 місяців; орендної плати – 101,7 млн грн, або 97,7% від плану на 11 місяців; від продажу земельних ділянок – 49,5 тис. грн, що складає 24,8% від планового завдання на 2021 рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 1,8 млн грн, що складає 120,3% від уточненого планового завдання на рік.

Крім того, з початку року надійшло 9,2 тис грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 96,8% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, з початку листопада двома підприємствами-боржниками було виплачено 1848,3 тис. грн заборгованої заробітної плати.

Заборгованість виплачували ДП «Сумська біологічна фабрика» – 195,3 тис. грн (заборгованість погашено в повному обсязі) і ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1653 тис. грн.

Протягом тижня працівниками управління розпочато перевірку одного комунального підприємства з питань додержання законодавства про працю, зайнятість населення та охорони праці.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 48 дітей: хлопчиків – 28, дівчаток – 20.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилася: 328 осіб проти 323.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 175, вуличних травм – 105, спортивних – 18, дорожньо-транспортних– одна, інших – 29.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 218168 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 112640, КНП «ЦПМСД № 2» – 105528), що становить 84,2% постійного населення міста.

Освіта

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології взяли участь 82 учні 8–11 класів із 24 закладів загальної середньої освіти. Учасниками ІІ етапу олімпіади з англійської мови стали – 108 учнів 8-11 класів із 23 закладів загальної середньої освіти.

В онлайн-режимі організовано проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з правознавства, географії та ХХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

Заклади освіти Сумської громади долучилися до Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насильства».

Спільно з представниками Сумського управління ГУ Держпродспоживслужби в Сумській області здійснено перевірку шкіл №№ 6, 9, 12, 15, 17, 21, 26, 27, 28 щодо дотримання ними вимог постанови Кабінету Міністрів України 09.12.2020 № 1236 (зі змінами) та постанови Головного державного санітарного лікаря України від 06.09.2021 року № 10 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID -19)».

Вивчено питання організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в спеціальній школі, ССПШ № 31, БНРЦ № 1 та спеціальних класах НВК № 16.

На базі ССШ № 17 відбулося онлайн-засідання вчителів-логопедів на тему «Нейропсихологічний підхід у корекції порушень мовлення молодших школярів». Надано рекомендації проведення корекційної роботи на логопунктах під час карантинних умов, з метою покращення якості надання освітніх послуг.

Проведено науково-практичну онлайн-конференцію «Актуальні питання охорони праці та здоров’я збереження в умовах сучасної школи».

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. У школах вакциновано 3494 працівника (100%), у садочках – 1907 осіб (99,7%), 105 осіб мають протипоказання, 19 осіб у закладах освіти відсторонено.

У закладах дошкільної освіти Сумської громади функціонували 438 груп, відвідували заклади 5510 вихованців.

Завершено капітальний ремонт інженерних мереж БНРЦ № 1, пральні ДНЗ № 3, огорожі ДНЗ № 33, господарського блоку ДНЗ № 38. Тривають капітальні ремонтні роботи у закладах освіти, а саме: ССШ №№ 1, 9, СПШ № 11, ДНЗ №№ 7, 13, 22, ЦЕНТУМ, Стецьківський ЗЗСО, Великочернеччинський ЗЗСО, ДНЗ № 31, ССШ № 7, ЗОШ № 24, ССШ № 29, ДНЗ № 21, СБНРЦ № 1, Великочернеччинський ЗЗСО, НВК № 16, ДНЗ № 39.

Спеціалістами управління освіти і науки проведено внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у ДНЗ № 25.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3509 послуг соціального характеру щодо оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та житлової субсидії.

На минулому тижні проведено автоматичний розрахунок розміру житлової субсидії та нарахування пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за листопад поточного року з урахуванням повного місяця надання послуги з постачання теплової енергії.

Профінансовано три заклади вищої та три заклади фахової передвищої освіти для забезпечення проведення виплати 785 студентам, яким призначено соціальну стипендію за листопад, на суму 1,5 млн грн.

Виконувались програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей». КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (3,3 млн грн). Проведено відшкодування витрат надавачам послуг та ОСББ за надані в жовтні 2021 року пільги на оплату житлово-комунальних послуг окремим громадянам, пільги яким встановлені рішенням Сумської міської ради (185,8 тис. грн), а також за надані в звітному місяці пільги з оплати послуг зв’язку (68,1 тис. грн). 51 сім’ї, яка опинилася в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу на загальну суму 284,5 тис грн. Семи багатодітним сім’ям, діти з яких в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (16,3 тис. грн). До Міжнародного дня людей з інвалідністю надано матеріальну допомогу 72 особам з інвалідністю з дитинства І групи (підгрупи А) в розмірі 400 грн. Військовослужбовцю, який проходить військову службу за контрактом у ЗСУ, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис грн. 32 сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165, проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за жовтень.       

Організовані та проведені в онлайн режимах засідання дорадчих органів, а саме: комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам; комісії з питань, пов’язаних з отриманням житлових субсидій та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги; щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли та осіб з інвалідністю, внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення; щодо розгляду питань по наданню цільової матеріальної допомоги мешканцям Сумської громади з числа осіб з інвалідністю, що пересуваються за допомогою крісел колісних, для вирішення ними питань, пов’язаних із проведенням реконструкції житлових будинків (квартир), під час якої погоджені кошторисні розрахунки вартості реконструкції квартири особи з інвалідністю, яка пересувається на кріслі колісному.

Проводився щоденний моніторинг стану роботи підпорядкованих комунальних установ соціального захисту населення та якості надання ними соціальних послуг.

ТЦ «Берегиня» забезпечено надання 2602 соціальних послуг 1520 громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.

Продовжувалась реалізація спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб», завдяки якому 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами (за тиждень безкоштовно видано 300 одиниць хліба та 300 батонів).

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом звітного періоду надано 460 послуг. За сприяння комунальної установи 18 захисників України та членів їх сімей безплатно відвідали вистави в Сумському  національному академічному театрі ім. Щепкіна. Центром організовано та надано транспортну послугу матері захисника України Євгена Коростельова до Міністерства оборони України (м. Київ) задля участі в урочистому ритуалі пам’яті загиблих військовослужбовців.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 26 листопада перебували на обліку, становила 2126 осіб, з яких 1817 осіб (86%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 3060 осіб, із них зареєстрованих безробітних – 2420. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 124 осіб.

Станом на 26 листопада розірвано 162 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 903 одиниці: для робітників – 589, службовців – 228, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 86. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.