004.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (29 листопада – 6 грудня 2021 року).

Бюджет

Станом на 1 грудня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2,2 млрд грн, що становить 93,6% до плану на рік. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 479,3 млн грн (або на 28%).                

Із загальної суми надходжень 67,2% (1 474,0 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 22,4% (490,8 млн грн) – місцеві податки та збори, зокрема 297,9 млн грн – єдиний податок; 173,8 млн грн – земельний податок та орендна плата; 160 млн грн – акцизний податок; 26,5 млн грн – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 69,5 млн грн, що становить 98,3% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку становили 9,9 млн грн (кошти від відчуження майна – 8,3 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,5 млн грн, кошти від продажу землі – 0,1 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 499,8 млн грн, що становить 99,9% до плану на січень-листопад за розписом, до Спеціального фонду – 11,3 млн грн, що становить 94,7% до плану на січень-листопад за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом листопада надійшло: від оренди комунального майна – 2,6 млн грн, що складає 141,4% від плану на місяць; плати за землю – 14,6 млн грн, що складає 87,9% від планового завдання на місяць (земельного податку – 6,5 млн грн, або 92,5% від плану на листопад; орендної плати – 8,1 млн грн, або 84,7% від плану на листопад); продажу земельних ділянок – 10,0 тис. грн, що складає 20% від плану на місяць; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 145,6 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 26, 1 млн грн, що складає 105,6% від уточненого планового завдання на 11 місяців; плати за землю – 173,3 млн грн, що складає 95,4% від планового завдання на 11 місяців; (земельного податку – 68 млн грн, або 86,5% від плану на 11 місяців; орендної плати – 105,3 млн грн, або 102,2% від плану на 11 місяців; від продажу земельних ділянок – 49,5 тис. грн, що складає 24,8% від планового завдання на рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 1,6 млн грн, що складає 128,4% від уточненого планового завдання на рік.

Крім того, з початку року надійшло 9,2 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 96,8% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, за листопад трьома підприємствами-боржниками було виплачено 4,5 млн грн заборгованої заробітної плати.

Заборгованість виплачували АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 2,2 млн грн, ДП «Сумська біологічна фабрика» – 195,3 тис. грн (заборгованість погашено в повному обсязі); ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1,7 млн грн.

Протягом тижня працівниками управління розпочато перевірку одвох комунальних підприємств з питань додержання законодавства про працю, зайнятість населення та охорони праці.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 63 дитини: хлопчиків – 34, дівчаток – 29.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилася: 362 осіб проти 328.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 185, вуличних травм – 88, спортивних – 25, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 25, інших – 62.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 213267 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 112640, КНП «ЦПМСД № 2» – 100627), що становить 82,4% постійного населення міста.

Освіта

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства взяли участь 31 учень 9-11 класів із 17 закладів загальної середньої освіти. Учасниками ІІ етапу олімпіади з географії стали – 54 учні 8-11 класів із 25 закладів загальної середньої освіти. Учасниками ІІ етапу ХХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика стали 119 учнів.

В онлайн-режимі організовано проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з німецької мови, французької мови та фізики.

Учні шкіл №№ 7, 12, 21, 27, класичної гімназії, переможці міського етапу ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, стали учасниками обласного етапу конкурсу.

Управлінням Державної служби якості освіти у Сумській області розпочато інституційний аудит ССШ № 7.

У рамках Школи педагогічної майстерності для учасників Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2022» учасників конкурсу ознайомлено з можливостями сервісів Mentimeter та Wordwoll.

Триває організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. У школах вакциновано 3495 працівників (100%), у садочках – 1913 осіб (99,8%), 101 особа має протипоказання, 16 осіб у закладах освіти відсторонено.

У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади функціонувало 430 груп, відвідувало заклади 5289  вихованців.

У садочках зафіксовано захворювання на COVID-19 9 працівників та 17 дітей, на самоізоляції перебуває 17 груп (146 дітей). У закладах загальної середньої освіти на COVID-19 хворіло 79 учнів та 23 працівники.

Завершено ремонт системи опалення Великочернеччинського ЗЗСО та капітальний ремонт «Монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації» ДНЗ № 22.

Тривали капітальні ремонтні роботи у закладах освіти, а саме: у ССШ №№ 1, 9, СПШ № 11, ДНЗ №№ 7, 13, ЦЕНТУМ; ЗЗСО № 21; Стецьківський ЗЗСО, Великочернеччинського ЗЗСО, ДНЗ № 31; ССШ №№ 7, 19, ЗОШ № 24, ДНЗ № 21, СБНРЦ № 1; НВК № 16; ДНЗ № 13; № 39.

Спеціалістами управління освіти і науки проведено внутрішній аудит системи енергетичного менеджменту у ССШ № 7, ЗЗСО № 19, МНВК.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 4361 послуг соціального характеру.

Організовано проведення та участь в заходах під час Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»: розповсюдження друкованої продукції, організація перегляду відеоматеріалів з відповідної тематики, організація проведення та участі спеціалістів департаменту, структурних підрозділів, суб'єктів взаємодії та студентської молоді в онлайн-квесті з безпечного працевлаштування та онлайн-челенджі з нагоди Міжнародного дня за скасування рабства «Рабство заборонено – але Торгівля людьми існує».

Територіальним центром «Берегиня» забезпечено надання 2629 соціальних послуг 1547 громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.

Із 56 особами проведено сім занять в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя». Для 17 відвідувачів терцентру організовано безкоштовне відвідування кінотеатру «Дружба», для 58 осіб організовано пішохідні прогулянки до парку ім. І. М. Кожедуба та парку «Казка».

Всього протягом минулого тижня 200 осіб взяли участь в 49 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування та більше 100 осіб – у восьми майстер-класах з декоративно-ужиткового мистецтва.

Особам, які проходять гемодіаліз (21 особа) щоденно надавали послугу «Соціальне таксі», ще дев'ять мешканців громади отримували послуги з підвезення до лікувальних закладів.

Відповідно до програми «Милосердя» двічі на тиждень 53 особи отримували безкоштовні обіди у закладі громадського харчування, ще 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома обіди доставляли соціальні робітники.

Продовжувалась реалізація спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб», завдяки якому 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами.

У рамках відзначення Міжнародного дня людей з інвалідністю проведено низку заходів для відвідувачів відділень денного перебування терцентру «Берегиня», якими охоплено близько 100 осіб.

Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалась 36 особам. Протягом звітного періоду вперше взято на облік троє бездомних осіб, надано 53 заходи із соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових та соціальних навичок, 18 осіб отримали фахову допомогу психолога.

КУ «Центр учасників бойових дій» надано 698 послуг 367 особам, в тому числі чотири учасники бойових дій та член сім’ї захисника України вперше звернулися до установи.

Організовано та проведено святковий концерт з нагоди відзначення Дня Збройних Сил України та Міжнародного дня волонтера.

За сприяння Центру 16 захисників України та члени їх сімей безкоштовно відвідали вистави в національному академічному театрі ім. Щепкіна.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 3 грудня перебували на обліку, становила 2080 осіб, з яких 1796 осіб (86%) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприянням служби зайнятості працевлаштовані 3134 осіб, із них зареєстрованих безробітних – 2080. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 132 осіб.

Станом на 3 грудня розірвано 171 трудовий договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 870 одиниці: для робітників – 553, службовців – 233, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 84. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.