002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (20–27 грудня 2021 року).

Бюджет

Станом на 23 грудня до Загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2,3 млн грн, що становить 99,5% до плану на рік.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 505,8 млн грн (або на 27,7%).              

Із загальної суми надходжень 67,8% (1 582,6 млн грн) – податок на доходи фізичних осіб; 21,8% (509,3 млн грн) – місцеві податки та збори, зокрема 309,1 млн грн – єдиний податок; 180,1 млн грн – земельний податок та орендна плата; 166,1 млн грн – акцизний податок; 28,8 млн грн – плата за оренду комунального майна.

До Спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 78,7 млн грн, що становить 111,2% до плану на рік.

Надходження до бюджету розвитку становили 10,8 млн грн (кошти від відчуження майна – 9,1 млн грн, кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1,6 млн грн, кошти від продажу землі – 0,1 млн грн).

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 549,7 млн грн, що становить 98,7% до плану на рік; до Спеціального фонду – 24 млн грн, що становить 99,8% до плану рік.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом грудня надійшло: від оренди комунального майна – 2,2 млн грн, що складає 120,1% від плану на місяць; плати за землю – 6,4 млн грн, що складає 39,9% від планового завдання на місяць (земельного податку – 1,7 млн грн, або 26,7% від плану на грудень; орендної плати – 4,5 млн грн, або 49,6% від плану на грудень); коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 133,8 тис. грн.

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 28,8 млн грн, що складає 106,6% від уточненого планового завдання на 12 місяців;

плати за землю – 180,2 млн грн, що складає 91,0% від планового завдання на 12 місяців; (земельного податку – 69,7 млн грн, або 81,8% від плану на 12 місяців; орендної плати – 110,4 млн грн, або 97,9% від плану на 12 місяців); від продажу земельних ділянок – 49,5 тис. грн, що складає 24,8% від планового завдання на рік; коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 1,2 млн грн, що складає 143,4  від уточненого планового завдання на 2021 рік.

Крім того, з початку року до бюджету надійшло 11,5 тис. грн плати за встановлення земельного сервітуту, що складає 121,1% від планового завдання на 2021 рік.

Заборгованість із заробітної плати

Згідно з оперативною інформацією, протягом попереднього тижня двома підприємствами-боржниками було виплачено 5433,2 тис. грн заборгованої заробітної плати.

Заборгованість виплачували АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 3602 грн;

ДП «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» – 1831,2 тис. грн.

Протягом тижня працівники управління брали участь у роботі мобільної групи з контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України щодо запровадження карантинних заходів. Заходами контролю охопили 20 об’єктів.

Охорона здоров’я

Протягом тижня в місті з’явилось на світ 38 дітей: хлопчиків – 20, дівчаток – 18.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, зменшилася: 424 особи проти 463.

Ушкоджень, отриманих у побуті – 198, вуличних травм – 158, спортивних – 19, дорожньо-транспортних – дві, інших – 47.

З початку приписної компанії у комунальних медичних закладах міста Суми укладено 210445 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (КНП «ЦПМСД № 1» – 111188, КНП «ЦПМСД № 2» – 99257), що становить 81,3% постійного населення міста.

Освіта

Завершено проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з 16 навчальних предметів. Участь в олімпіадах взяли 853 учні, визначено 263 переможці та призери.

За підсумками ІІІ (обласного) етапу ХХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика учні шкіл Сумської міської територіальної громади здобули чотири перемоги та 1 призове місце.

Центром професійного розвитку педагогічних працівників Сумської міської ради проведено ряд заходів з підвищення фахової майстерності педагогічних працівників.

Здійснено організаційний супровід проходження основних курсів підвищення кваліфікації в СОІППО 62 педагогами, курсів НУШ – 48 педагогами.

Тривала організаційно-просвітницька робота щодо вакцинації працівників закладів освіти від коронавірусної хвороби COVID-19. У школах вакциновано 3520 працівників (100%), у садочках – 1930 осіб (99,9%), 85 осіб має протипоказання, вісім осіб у закладах освіти відсторонено.

У закладах дошкільної освіти Сумської міської територіальної громади функціонувало 447 груп, відвідували заклади 5165 вихованців.

У садочках зафіксовано захворювання на COVID-19 чотирьох працівників та п'ять дітей, у закладах загальної середньої освіти хворіли 45 учнів та дев'ять працівників.

Проводилось фінансування закладів відповідно до укладених договорів на придбання матеріалів, обладнання, інвентарю, оплату послуг (крім комунальних), отримані продукти харчування.

Здійснювалась виплата на карткові рахунки дітей у сумі 1810 грн на дитину одноразової допомоги дітям-сиротам та дітям позбавленим батьківського піклування по досягненню 18-річчя.

Оголошено вдруге відкриті торги на закупівлю продуктів харчування на 2022 рік. Оголошено спрощені закупівлі послуг на 2022 рік.

Соціальний захист

Департамент продовжував роботу з урахуванням карантинних обмежень: особисті прийоми громадян проводилися за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення); документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси; керівники департаменту надавали роз’яснення та консультації щосереди на «прямій телефонній лінії».

У Громадській приймальні департаменту, на додаткових робочих місцях, які організовані для прийому громадян із питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, КУ «Центр учасників бойових дій» та на віддаленому робочому місці департаменту за адресою: вул. Охтирська, 11.

Також мешканці Сумської міської територіальної громади мали можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адміністративну будівлю (вул. Харківська, 35). Забезпечувався прийом жителів громади спеціалістами департаменту в старостинських округах.

У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3283 послуги соціального характеру.

Проведено автоматичний розрахунок розміру житлової субсидії та нарахування пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги за грудень поточного року.

При розрахунку розміру житлової субсидії за грудень проведено донарахування житлової субсидії по 6879 домогосподарствам за жовтень та листопад 2021 року по тим отримувачам субсидії, які використали електричну енергію в цих місяцях понад 250 кВт та тариф за використану електроенергію склав 1,68 грн. (за весь обсяг споживання). Загальна сума доплати склала 263,2 тис. грн.

Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за поточний місяць по додатковим відомостям 238 одержувачам на 1,2 млн грн.

869 внутрішньо переміщеним особам перераховано щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, за грудень 2021 року на 1,2 млн грн.

Виконувались програми Сумської міської територіальної громади соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей».

КП «Електроавтотранс» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян (2 110,5 тис. грн). АТ «Українська залізниця» відшкодовано витрати за пільгове перевезення окремих категорій громадян на залізничному транспорті у приміському сполученні (750 тис грн.). Власникам автостоянок компенсовано вартість послуг із зберігання в жовтні-грудні поточного року транспортних засобів 24 водіїв з інвалідністю та водіїв, які перевозять осіб з інвалідністю (34,7 тис. грн). двом мешканкам територіальної громади, яким виповнилося 101 і 105 років, надано матеріальну допомогу до дня народження, в розмірі 5 тис грн. Також працівники департаменту привітали зі 105-річнм ювілеєм мешканку громади з місцем її проживання. Багатодітній сім’ї, дитина з якої в 2021 році вступила до закладу вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (2,3 тис. грн). Особі з інвалідністю, що пересувається за допомогою крісла колісного, надано цільову матеріальну допомогу для проведення реконструкції житлової квартири (78 тис. грн). Двом захисникам України, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8 тис. грн. 29 сім’ям учасників бойових дій, які фактично проживають за адресою: м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 165, проведено відшкодування вартості спожитих житлово-комунальних послуг за листопад-грудень 2021 року (53,1 тис. грн).

Організовані та проведені в онлайн режимах засідання дорадчих органів, а саме: комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам і комісії з питань альтернативної (невійськової) служби.

ТЦ «Берегиня» забезпечено надання 2565 соціальних послуг 1375 громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги: 61 соціальний робітник терцентру на дому обслуговував 788 осіб з числа одинокопроживаючих мешканців громади, в тому числі 23 особи з приєднаних до міста громад, де найбільш затребуваною є допомога у доставці продуктів харчування та ліків, доставці води з колодязів. Проведено роботу по виявленню потребуючих в наданні соціальних послуг та взято на обслуговування ще три особи.

Продовжувалась інформаційна, освітня та культурно-розвивальна робота з відвідувачами відділень, їх батьками та слухачами «Університету третього віку», проводились онлайн конкурси, марафони та вікторини.

Для 106 осіб організовано пішохідні прогулянки до парку імені І.М. Кожедуба та парку «Казка», скверу імені Героїв Небесної Сотні, проведено екскурсію по місту «Місто до новорічних свят». У рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя» проведено 10 занять для 68 осіб.

Всього протягом минулого тижня 200 осіб прийняли участь в 68 онлайн та офлайн заходах культурно-виховного спрямування та 100 осіб – в семи майстер - класах з декоративно-ужиткового мистецтва.

За сприяння терцентру 97 відвідувачів відділень денного перебування отримали новорічні подарунки.

24 особам, які проходять гемодіаліз, надано послугу «Соціального таксі», ще 12 мешканців громади отримали послуги з підвезення до лікувальних закладів.

Відповідно до програми «Милосердя» двічі на тиждень 53 особи отримували безкоштовні обіди у закладі громадського харчування та 47 отримувачам соціальної послуги догляду вдома обіди доставляли соціальні робітники.

Реалізовувався спільний з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб», завдяки якому 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами.

Послуга притулку в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня надавалась 38 особам, з них п'ять бездомних вперше з початку опалювального періоду звернулися за даною послугою на минулому тижні.

КУ «Центр учасників бойових дій» протягом звітного періоду надано 623 послуги (394 – відділенням соціальної адаптації, 217 – послуг медичного характеру) 360 особам, у тому числі три учасники бойових дій та 3 члени сімей захисників України вперше звернулися до установи.

Для 15 дітей захисників України проведено майстер-клас з виготовлення новорічних прикрас.

56 захисників України та члени. їх сімей безкоштовно переглянули вистави в театрі ім. М.С. Щепкіна.

За сприяння Центру вирішено питання забезпечення дровами батьків загиблого захисника України.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 24 грудня перебували на обліку, становила 2054 особи, з яких 1793 (87%) отримували допомогу по безробіттю.

З початку року за сприяння служби зайнятості працевлаштовані 3274 особи, із них зареєстрованих безробітних – 2581 особи. Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 154 осіб.

Станом на 24 грудня розірвано 176 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладених до 1 січня 2015 року.

Актуальна база вакансій на цю дату налічувала 804 одиниці: для робітників –543, службовців – 186, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 75, навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.