Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (15–22 травня 2023 року).
Бюджет
Станом на 18 травня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 969,4 млн грн, що становить 36,7% до плану на рік.
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становила 35,8 млн грн або «-» 3,6%, переважно через податок на доходи фізичних осіб.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 115,9 млн грн (або на 13,6%) переважно через податок на доходи фізичних осіб, акцизний податок, місцеві податки та збори, плату за надання адміністративних послуг і надходження орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2022 року та січень – лютий 2023 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).
До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 41,2 млн грн, що становить 38,9% до плану на рік.
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 198,5 млн грн (98,8 % до плану на січень-травень за розписом), до спеціального – 0,7 млн грн, грантові кошти GIZ на реалізацію проєкту «Улаштування мережевої сонячної електростанції для забезпечення безперебійного гарячого водопостачання будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди».
Плата за землю та комунальне майно
Протягом травня надійшло:
- від оренди комунального майна – 8,1 млн грн, що становить 165,3% від планового завдання на травень;
- від відчуження комунального майна – 669,2 тис. грн, що становить 743,6 % від планового завдання на травень ;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 2 тис. грн, що становить 149,3% від планового завдання на травень;
- плати за землю – 6,9 млн грн, що становить 87,9% від планового завдання на травень (земельного податку – 1,6 млн грн або 43,1% від плану на поточний місяць; орендної плати – 5,3 млн грн або 126,8% від плану на поточний місяць);
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 450,9 тис. грн, що в 13,3 раза перевищує планове завдання на травень.
З початку року надходження склали:
- від оренди комунального майна – 37,2 млн грн, що становить 62% від планового завдання на рік;
- від відчуження комунального майна – 1,1 млн грн, що складає 124,8% від планового завдання на рік;
- коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 9,4 тис. грн, що становить 62,7% від планового завдання на рік;
- плати за землю – 67,2 млн грн, що становить 170,7% від планового завдання на січень – травень (земельного податку – 21 млн грн або 114,1% від плану на січень – травень; орендної плати – 46,1 млн грн або 220,7% від плану на січень – травень (коштом погашення заборгованості за попередні періоди));
- коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 2,5 млн грн, що в 14,9 раза перевищує планове завдання за січень – травень;
- плати за встановлення земельного сервітуту – 11,6 тис. грн, що становить 62,4% від планового завдання на січень – травень.
Крім того, надійшло 544,9 тис. грн коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності (планові розрахунки не передбачалися).
Освіта
Відбулася нарада заступників директорів з НВР щодо організованого завершення 2022/2023 навчального року, отримання документів про освіту, реєстрації на НМТ та нарада з заступниками директорів з виховної роботи з питань організації та моніторингу виховного процесу в умовах дистанційного навчання, забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, шкільною та спортивною формами.
Проведено семінар-практикум з вихователями-методистами закладів дошкільної освіти «Про планування роботи закладу дошкільної освіти на рік», на якому опрацьовано його форму, структуру, розділи, додатки тощо.
На базі Центру професійного розвитку педагогічних працівників відбулася XIII міжнародна науково-практична конференція «Освіта і здоров’я» за участю науковців кафедри громадського здоров’я та медико-біологічних основ фізичної культури СумДПУ ім. А.С. Макаренка та 92 педагогів. Під час заходу розглядалися проблеми навчання здоров’ю, формування свідомого ставлення до життя і здоров’я учасників освітнього процесу.
Соціальний захист
Протягом звітного періоду надано 3734 послуги соціального характеру з оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.
За оформлення довідки про взяття на облік звернулися 200 внутрішньо переміщених осіб.
Підготовлено клопотання та пакети документів для отримання путівки до інтернатного закладу на трьох людей.
Протягом звітного періоду 52 особи надали 74 заявки на забезпечення 170 технічними та іншими засобами реабілітації
Протягом тижня зареєстровано випадки домашнього насильства щодо 13 осіб. Кривдникам винесені приписи із забороною контактувати із постраждалими. Працівниками мобільної бригади здійснено 15 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг.
Проведено виплату усіх видів державної соціальної допомоги за травень по додаткових відомостях 229 одержувачам на 1,5 млн грн.
Виконувалися програми «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей».
Проведено засідання комісії з питань альтернативної (невійськової) служби, під час якого розглянуто питання щодо дострокового припинення проходження альтернативної служби в КП «Міськводоканал».
Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.
КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» 1684 громадянам надано 2823 соціальні послуги. Уперше взято на обслуговування 16 осіб. Організовано та проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. У рамках співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ» працівники терцентру та його відвідувачі надавали допомогу у виготовленні маскувальних сіток та маскувального одягу, спідньої білизни, шкарпеток, подушок, оберегів і браслетів, килимків. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами. Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалися 26 людей, ще двоє безхатьків уперше звернулися до установи та отримала відповідні соціальні послуги. Проведено заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових та соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди. Здійснено два виходи соціального патруля в місця можливого скупчення бездомних осіб в районі вул. Котляревського, вул. Гарбузівська, вул. Українських Перемог, вул. Роменська, вул. Берестовська та в районі СумДПУ ім. А.С. Макаренка, в ході яких розповсюджено листівки з інформацією про роботу Будинку нічного перебування та виявлено двох бездомних, котрі відмовилися від отримання соціальних послуг в установі.
КУ «Центр учасників бойових дій» протягом тижня надано 535 послуг з соціальної адаптації. Проведено 11 заходів культурно-виховного спрямування для учасників бойових дій та членів їхніх сімей. Організовано безоплатний перегляд вистав у Сумському національному академічному театрі ім. М. Щепкіна та Театрі юного глядача.
Ринок праці
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 19 травня перебували на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості, становила 1957 осіб (1123 сумчан), з яких 731 особа (485 сумчан) отримували допомогу з безробіття.
З початку 2023 року за сприянням служби зайнятості працевлаштували 1198 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 924.
Під замовлення роботодавців організували професійне навчання для 93 безробітних.
До виконання суспільно корисних робіт залучили 128 осіб з-поміж зареєстрованих безробітних. На виконання громадських робіт направили 26 осіб.
Актуальна база вакансій станом на 19 травня налічувала 481 одиницю: для робітників – 245, службовців – 176, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребує спеціальної підготовки, – 60.