001.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сумської міської ТГ (27 листопада – 4 грудня 2023 року).

 Бюджет

Станом на 1 грудня до загального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 2,4 млрд грн, що становить 86,8% до плану на рік.

Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 133,2 млн грн або «—» 5,3%, переважно через податок на доходи фізичних осіб.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 68,8 млн грн (або на 3%) переважно коштом акцизного податку, місцевих податків та зборів, плати за надання адміністративних послуг і надходження коштів від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності (погашення заборгованості за жовтень – грудень 2022 року ТОВ «Сумитеплоенерго»).

До спеціального фонду бюджету Сумської міської ТГ (без урахування офіційних трансфертів) надійшли кошти в сумі 104,8 млн грн, що становить 96,9% до плану на рік.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 511,4 млн грн, до спеціального фонду – 493,4 млн грн (зокрема: 200 млн грн – кошти на реконструкцію теплових мереж для забезпечення взаємного резервування теплових джерел Сумської ТЕЦ та КППВ в Сумах; 200 млн грн – кошти на реконструкцію каналізаційного напірного колектора; 52,9 млн грн – кошти на капітальний ремонт з впровадженням заходів комплексної термомодернізації та відновлення аварійних елементів будівлі, що виникли внаслідок збройної агресії російської федерації Сумського ДНЗ (ясла-садок); 16,6 млн грн – кошти на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності; 15,6 млн грн – кошти на реконструкцію сталевих ділянок водоводу діаметром 500 мм, коригування; 2,8 млн грн – кошти для закладів освіти на придбання засобів навчання мультимедійного, комп’ютерного обладнання, меблів, навчально - методичної літератури для закладів загальної середньої освіти комунальної власності; 1 млн грн – кошти для державного навчального закладу «Сумське міжрегіональне вище професійне училище» на оплату послуг з проведення обстеження об'єктів та виготовлення проєктно-кошторисної документації; 4,1 млн грн – грантові кошти GIZ на реалізацію проєкту «Улаштування мережевої сонячної електростанції для забезпечення безперебійного гарячого водопостачання будівлі КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради»; 0,4 млн грн – кошти на реалізацію грантового проєкту «Підвищення обізнаності населення Сумської міської територіальної громади про можливості відновлювальної енергетики», ЦЕНТУМ.

Плата за землю та комунальне майно

У листопаді надійшло:

  • від оренди комунального майна – 8,6 млн грн, що становить 230,5% від планового завдання на місяць;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету – 2,7 тис. грн, що становить 200% від планового завдання на листопад;
  • плати за землю — 5,9 млн грн грн, що становить 75,9% від планового завдання на місяць (земельного податку – 1,7 млн грн або 46,3% від плану на поточний місяць, орендної плати – 4,3 млн грн або 101,7% від плану на поточний місяць);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 1,2 млн грн, що в 35,4 раза перевищує планове завдання на листопад.

З початку року надходження склали:

  • від оренди комунального майна – 89,1 млн грн, що становить 102,6% від планового завдання на рік;
  • від відчуження комунального майна – 2,6 млн грн, що становить 160,6% від планового завдання на рік;
  • коштів гарантійного та реєстраційного внесків, що визначені Законом України «Про оренду державного та комунального майна», які підлягають перерахуванню оператором електронного майданчика до відповідного бюджету, – 29,5 тис. грн, що становить 91% від планового завдання на рік;
  • плати за землю – 111,3 млн грн, що становить 93,1% від планового завдання на січень – листопад (земельного податку – 33,3 млн грн або 82,2% від плану на січень – листопад; орендної плати – 78 млн грн або 98,7% від плану січня – листопада);
  • коштів за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного заняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок – 6,2 млн грн, що становить 140,7% від планового завдання на листопад;
  • плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій) – 17,6 тис. грн, що становить 121,4% від планового завдання на січень – листопад;
    коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності, – 1,6 млн грн, що становить 100% від планового завдання на січень – листопад.

 Освіта

У семи закладах освіти продовжували, у трьох – розпочали капітальні ремонти у підвальних приміщеннях з метою пристосуванням їх для використання як найпростіших укриттів.

Отримано 331 освітній набір для закладів дошкільної освіти від ЮНІСЕФ. Набори призначені для рекреаційної роботи в укриттях з дітьми під час повітряних тривог.

За даними моніторингу сезонної захворюваності, відсоток недужих серед здобувачів освіти зріс тиждень майже вдвічі. Серед школярів нездужало 3,3% дітей від загальної кількості, серед дошкільнят – 8,3%. Зафіксовано випадок захворюваності на COVID-19.

Отримано 4837 підручників «Географія», «Інформатика», «Вступ до історії» для учнів 5 – 6 класів НУШ.

Фахівці КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» спільно з Центром професійного розвитку педагогічних працівників провели освітній кластер для 22 педагогів закладів загальної середньої освіти на тему: «Толерантне ставлення здобувачів освіти до осіб з особливими освітніми потребами: перешкоди, виклики, можливості», а у співпраці з бібліотекарями – захід для дітей з особливими освітніми потребами на тему: «Артерапія засобами кольорової графіки у поєднанні з читанням казок».

Соціальний захист

Надано 3291 послугу соціального характеру з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій, житлової субсидії, отримання гуманітарної допомоги.

Прийнято з питань соціального захисту 71 ВПО, яка прибули до громади з районів проведення бойових дій чи тих, які перебувають в окупації чи оточенні Оформлено як ВПО 42 жителі прикордонних районів Сумської області.

Протягом звітного періоду 38 осіб надала 47 заявок на забезпечення 135-ма технічними та іншими засобами реабілітації. Документи по цих зверненнях цифровані та сформовані справи направлені до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.

Оформлено вісім договорів та направлено на реабілітацію 10 дітей з інвалідністю.

Зареєстровано 18 випадків домашнього насильства (щодо трьох людей – повторно). Постраждалим надано допомогу відповідно до проведеної оцінки потреб, кривдникам винесено приписи з забороною контактувати з постраждалими особами. Працівниками мобільної бригади здійснено 13 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг.

На виконання програм соціального спрямування «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей» забезпечено виплату різних додаткових гарантій за рахунок коштів бюджету громади на суму 914 тис. грн:

  • двом жителям громади, житло яких було пошкоджене внаслідок війни російської федерації проти України, виплачено матеріальну допомогу для відшкодування витрат за його самостійне відновлення (33,5 тис. грн);
  • двом домогосподарствам, житло яких у 2022 році було зруйновано внаслідок військової агресії рф проти України, виплачено цільову щомісячну матеріальну допомогу для покриття витрат на проживання за листопад (8,5 тис. грн);
  • чотирьом членам сімей загиблих (померлих) захисників України надано матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань в розмірі 10 тис. грн;
  • 74 Захисникам України, які отримали поранення, надано матеріальну допомогу в розмірі 10,5 тис грн;
  • двом сім’ям (шість осіб) захисників України, які беруть безпосередню участь у бойових діях, надано матеріальну допомогу на оплату житлово-комунальних послуг;
    трьом багатодітним сім’ям, діти з яких в 2023 році вступили до закладів вищої освіти, перераховано допомогу в розмірі прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку (8,2 тис. грн).

Проведено засідання дорадчих органів: комісії щодо розгляду заяв деяких категорій осіб про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення; виїзне засідання робочої групи з питань запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі, створеної при Координаційній раді з питань сімейної та гендерної політики, протидії домашньому насильству.

Надання соціальних послуг забезпечено в рамках роботи підпорядкованих комунальних установ, міського центру соціальних служб та громадської організації «Товариство допомоги особам з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, «Феліцитас» (через надання фінансової підтримки). Серед отримувачів послуг найбільший попит мали послуги соціальної адаптації (організація дозвілля та психологічний супровід), догляду вдома, натуральної допомоги, а також транспортні та медичні послуги.

КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня» надано 3031 соціальну послугу. Вперше взято на обслуговування вісім людей. Здійснено виїзди мультидисциплінарної команди до села Стецьківка. Соціальні робітники надали допомогу восьми жителям громади з-поміж вразливих верств населення (рубання дров, перукарські послуги, придбання харчових продуктів і медикаментів).
Організовано та проведено інформаційну, освітню та культурно-розвивальну роботу, заняття в рамках програми «Підготовка осіб з інвалідністю до самостійного життя», заходи культурно-виховного спрямування, майстер-класи з декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарії, заняття «Групи здоров’я» та на факультетах Університету третього віку. У межах співпраці з волонтерським рухом «МИ ТУТ» працівники терцентру та його відвідувачі надавали допомогу у виготовленні маскувальних сіток, спідньої білизни, подушок, килимків та оберегів. Завдяки реалізації спільного з ПАТ «Сумська Паляниця» проєкту «Соціальний Хліб» 300 одиноких громадян забезпечено хлібобулочними виробами.

Послугою ночівлі в Будинку нічного перебування терцентру «Берегиня» щодня користувалися 22 людини, четверо звернулися до Пункту обігріву та залишилася на ночівлю. Проведено заходи з соціальної інтеграції та реінтеграції, навчання та відновлення трудових і соціальних навичок, групові профілактичні та психокорекційні бесіди, індивідуальні психологічні консультації. За сприяння установи для 22-х безхатьків проведено благодійний обід, 9-х бездомних забезпечено продуктовими наборами, 8-х – речами. Здійснено вихід соціального патруля в місця можливого скупчення бездомних осіб в районі Залізничного вокзалу, вул. Привокзальна, вул. Британська, вул. Гетьмана Павла Скоропадського, просп. Тараса Шевченка, під час якого розповсюджено листівки з інформацією щодо Будинку нічного перебування. Виявлено безхатька, котрий згодом звернувся до установи за отриманням відповідних соціальних послуг.

КУ «Центр учасників бойових дій» надано 510 послуг учасникам бойових дій і членам їхніх сімей. Проведено сім заходів культурно-виховного спрямування.

Ринок праці

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 1 грудня перебували на обліку в Сумській філії Сумського обласного центру зайнятості, становила 1510 людей (827 сумчан), з яких 559 безробітних (408 сумчан) отримували допомогу з безробіття.

З початку року за сприяння служби зайнятості працевлаштували 2823 людини, з них зареєстрованих безробітних – 2102.

Чисельність безробітних, які проходили професійне навчання під замовлення роботодавця, становила 352 людини.

До виконання суспільно корисних робіт залучили 1438 людей з-поміж зареєстрованих безробітних (у Сумах – 344 осіб).

На виконання громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру у 2023 році направлено 128 осіб з-поміж зареєстрованих безробітних.

Актуальна база вакансій станом на 1 грудня налічувала 724 одиниці: для робітників – 282, службовців – 391, для осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 51.