006.jpg

У Сумській міській територіальній громаді працюють над забезпеченням електроенергією життєво важливих об’єктів при відключеннях світла.

Про проблеми, які спричиняє дефіцит електроенергії для роботи об’єктів критичної інфраструктури Сум, зокрема, й міського пасажирського електротранспорту, йшлось на понеділковій апаратній нараді 27 травня.

За ініціативи в.о. міського голови Артема КОБЗАРЯ сьогодні провели спільну нараду за участі: радника міського голови Ігоря ПЕРЕПЕКИ, в. о. начальника відділу транспорту, зв'язку та телекомунікаційних послуг Інни ЧИРКИ, представників КП «Електроавтотранс» та АТ «Сумиобленерго».

Головна тема обговорення: як при відключеннях світла, будь-то погодинні чи аварійні графіки, і тим більше під час можливих тривалих блекаутів, зберегти подачу електроенергії для безперебійної роботи комунальних підприємств, у тому числі – «Електроавтотрансу».

В. о. міського голови Артем Кобзар наголосив, звертаючись до присутніх: «Ми добре розуміємо, що обмеження електропостачання будуть і надалі. Але наша мета – зробити їх мінімальними для сумчан. Маємо вже сьогодні подбати, щоб в осінньо-зимовий період, коли енергоспоживання зросте в рази, а з цим зростуть й терміни відключень, комунальний електротранспорт міг працювати. Хай навіть збільшаться інтервали руху тролейбусів, але люди мають знати, що він точно приїде».

Зокрема, представники підприємства акцентують: обладнання на тягових електропідстанціях та кабельні мережі, які живлять тролеї, збудовані у 60-тих роках минулого століття, тож, давно працюють понад свою проєктну потужність. До того ж випадки частих знеструмлень, коливання електричної напруги у мережі спричиняють численні аварійні ситуації, які виводять з ладу обладнання, та заважають роботі підприємства.photo_2024-05-28_14-28-27__copy.jpg

Олексій ГЕРЕНКО, заступник начальника ОДС АТ «Сумиобленерго» пояснив ситуацію з дефіцитом електроенергії в енергосистемі України через російські атаки на енергетичні об’єкти України. А також правила застосування лімітів і графіків відключень як вимушений захід, через дефіцит генерації та нерівномірність споживання електроенергії упродовж доби.

В. о. начальника відділу транспорту, зв'язку та телекомунікаційних послуг Інна ЧІРКА послалася на недавню урядову Постанову та інші нормативні документи, відповідно до яких «Електроавтотранс» має ввійти до переліку критично важливих об’єктів з пріоритетним електропостачанням відповідно до встановленого мінімального навантаження.

В «Електроавтотрансі» вже зініціювали проведення коштом підприємства тримісячних курсів перенавчання для водіїв тролейбусів. Щоб у разі необхідності вони змогли сісти за кермо автобусів і забезпечити пасажирські перевезення. Говорять, списки охочих вже сформовані.

У підсумку учасники зустрічі вирішили підготувати звернення міської ради до Кабміну щодо включення підприємства до переліку критично важливих об’єктів, враховуючи великий обсяг соціальних перевезень тролейбусами, порівняно з автобусами. Так, щодня у будні на лінії виходять до 38 «рогатих», тоді як автобусів лише 16. Також планують звернутися до міст-побратимів з проханням про надання обладнання для модернізації електричних тягових підстанцій.

ДОВІДКОВО: Цьогоріч через масовані російські атаки українська енергетика постраждала більше, ніж в перший рік повномасштабної війни. В Міненерго прогнозують: до кінця 2024 року дефіцит електроенергії становитиме 5-7%, а у 2025 році – 7% у першому кварталі та по 3% на квартал до кінця року.