Фінансовий і соціальний стан Сум (12 – 19 вересня 2016 року).
Бюджет
Станом на 16 вересня до Загального фонду міського бюджету власних доходів надійшло 709,6 млн грн. (81,6 % до плану на рік).
Сума перевиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 93,8 млн грн. (за розписом – 56,6 млн грн.), податок на доходи фізичних осіб – 29 млн грн. (за розписом – 10,6 млн грн.), єдиний податок – 19,2 млн грн. (за розписом – 12,6 млн грн.), земельний податок та орендна плата – 17,8 млн грн. (за розписом – 12,3 млн грн.), акцизний податок – 12,4 млн грн. (за розписом – 7,4 млн грн.), плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів – 12,8 млн грн. (за розписом – 11 млн грн.) , плата за оренду комунального майна – 3,2 млн грн. (за розписом – 3,7 млн грн.), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1,6 млн грн. (за розписом – 1,4 млн гривень).
У порівнянні з відповідним періодом минулого року в співставних значеннях надходження загального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 237,3 млн грн.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) надійшло 43 млн грн. (71 % до плану на рік), що на 4,7 млн грн. більше надходжень за відповідний період 2015 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 2,8 млн грн. (82,6 % до планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12), в тому числі: 1,5 млн грн. – кошти від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності; 296 тис. грн. – кошти від продажу земельних ділянок; 922,1 тис. грн. – кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту; 105 тис. грн. – відсотки за користування позиками, які надавалися з місцевих бюджетів.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 752,4 млн грн. (99,4 % до плану на січень – вересень за розписом), Спеціального фонду – 40 тис. грн. (25 відсотків).
Плата за землю та комунальне майно
Станом на 19 вересня від оренди комунального майна надійшло 14,1 млн грн. (93,4 % плану на рік).
Від відчуження комунального майна з початку року отримано 1,5 млн грн. (145,4 % плану на рік).
Плати за землю з початку року надійшло 103,3 млн грн. (85,5 % плану на рік).
Від продажу земельних ділянок за 2016 рік отримано 296 тис. грн. (11,4 % від плану на рік).
Заборгованість із заробітної плати
Впродовж тижня (з 12 по 19 вересня) заборгованість із заробітної плати зменшилась на 133,5 тис. грн., за рахунок часткових виплат в ТОВ «Сумиспортінвест» (77,2 тис. грн.), ПАТ виробничо-енергетична компанія «Сумигазмаш» (44,3 тис. грн.), ТОВ «Маш-Сервіс» (12 тис. грн.).
Станом на 19 вересня сума загального боргу складає 71,7 млн грн.
Його накопичили 29 підприємств: вісім – економічно активні (38,8 млн грн.), 10 – підприємства-банкрути (31,6 млн грн.), 11 – економічно неактивні (1,3 млн грн.).
Питома вага боргів –54,1 % – належить економічно активним підприємствам (ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 50,4 %); 44,1 % – підприємствам-банкрутам (ВАТ «Selmi» – 34,4 %, ПАТ «Центролит» – 5,3 %); 1,8 % – неактивним.
Охорона здоров'я
У міському клінічному пологовому будинку за останній тиждень з'явилось на світ 31 дитина (за попередній тиждень –41): хлопчиків – 16, дівчаток – 15.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 410 осіб проти 435.
Ушкоджень, отриманих у побуті, – 242 (переломи – 55, травми зв’язок – 52, рани – 70, вивихи – 11, інше – 54).
Вуличних травм – 149 (переломи – 42, травми зв’язок – 17, рани – 30, вивихи – чотири, інше – 56). Виробничих – дві, дорожньо-транспортних – одна, інших – 16.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 17 переселенців із Донецької та Луганської областей: дев'ятеро дорослих (восьмеро – з приводу лікування, один – за медоглядом) та восьмеро дітей (п'ятеро – щодо лікування, троє – на медогляд).
Медичної допомоги потребували й вісім військовослужбовців, котрі перебували в зоні проведення АТО (двоє лікувались стаціонарно). Зареєстрували шість телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовиків, котрі перебували на Сході країни, та їхніх рідних.
Освіта
Станом на 5 вересня в Сумах функціонувало 39 загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності, в яких навчалось 25494 учні
(932 класи).
До навчальних закладів міста у вересні призначено 306 педагогічних працівників, із них 59 випускників вищих навчальних закладів 2016 року.
Понад 600 школярів міста взяли участь в обласному Олімпійському уроці. Діти мали змогу переглянути легкоатлетичні та Олімпійську естафети, дізнатися про історію Олімпійського руху. Вихованці школи № 23 посіли
ІІ місце в Олімпійській естафеті.
Спільно зі спеціалістами відділу охорони здоров’я провели семінар-нараду для медичних сестер старших з питання виконання вимог Санітарного регламенту у дошкільних навчальних закладах.
Для вчителів основ здоров’я організували семінар-тренінг з метою відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілим. Захід проводився спільно з медичними працівниками та тренерами обласної організації Товариства Червоного Хреста України.
Відбулося засідання творчої групи учителів української мови та зарубіжної літератури щодо впровадження дистанційного навчання і розробки дистанційних курсів з відповідних предметів.
Відбулось 10 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.
На харчування учнів шкіл та вихованців дошкільних закладів з міського бюджету виділили 2,1 млн грн.
Працівники галузі отримали заробітну плату за першу половину вересня.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період із 9 по 15 вересня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулась 131 особа.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 16 вересня перебували на обліку, складала 2216 осіб, із них 1828 осіб (82 %) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 649 одиниць: для робітників – 396, службовців – 181, осіб, які не мають професії або займали місця, що не
потребують спеціальної підготовки, – 72.
З початку року розірвали 863 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, що були укладені до 1 січня 2015 року. Реєстрацію трудових договорів із початку минулого року органи державної служби не здійснюють.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 3149 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1550.
Організували та направили на виконання робіт тимчасового характеру 112 осіб.
До проведення громадських робіт із початку року залучили 664 особи з числа зареєстрованих безробітних: 322 працювали в КП «Зелене будівництво», 16 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат» та 326 – в управлінні соціального захисту населення.