0012.jpg

Кіберполіція радить громадянам бути уважними при купівлі та продажу товарів в мережі Інтернет.

Зокрема, треба звертати увагу на рейтинги продавців (покупців), перевіряти контакти (телефон та електронну пошту), підтримувати двосторонній зв'язок і зберігати історію листування або телефонних перемовин.

Правоохоронці радять розраховуватись зі службою доставки по факту отримання товару (оплата по факту) або передавати готівку безпосередньо продавцеві в руки.

Не рекомендують переказувати кошти на гаманці електронних платіжних систем (це не гарантія стовідсоткової ідентифікації особи користувача (продавця). Якщо продавець пропонує перерахувати кошти на рахунок однієї з банківських установ, слід вимагати від нього копію паспорта, а для Інтернет-магазинів – реєстраційні документи суб’єкта господарювання. Вказані документи потрібні для перевірки відповідності банківських реквізитів даним продавця (шахраї зазвичай використовують банківські картки сторонніх осіб, тому звертайте увагу на розбіжність між анкетними даними продавця та власника картрахунку).

Якщо обману уникнути не вдалося і продавець (покупець) не виходить на зв'язок (відключений телефон, ігнорує електронні повідомлення), слід зібрати необхідні матеріали, які дозволять здійснити низку ефективних оперативно-слідчих дій: скопіювати в електронному вигляді або за допомогою копіювальної техніки чек та/або інші документи, які підтверджують оплату; зберегти СМС-переписку та історію дзвінків з мобільного телефону (бажано зробити скріншоти (миттєві фотознімки екрану) або фото цих відомостей); зберегти історію переписки із «шахраєм», скріншоти сайта, соціальної сторінки з оголошеннями, поштові повідомлення разом із заголовками, будь-які контактні дані афериста та його можливих співучасників: номери телефонів, е-mail, skype або інших профілів спілкування.