005.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (1 – 8 травня 2017 року).

 Бюджет

До Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 408,9 млн грн. (31,4 % до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 становить 25,6 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 27,7 млн грн.; акцизний податок – 6,2 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 1,5 млн гривень.

Сума перевиконання за розписом – 15,2 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 5,3 млн грн.; єдиний податок – 5,4 млн грн., акцизний податок – 3,1 млн гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування трансфертів) збільшились на 99,8 млн грн. за рахунок податку на доходи фізичних осіб (+ 59,0 млн грн.), акцизного податку (+10,2 млн грн.), земельного податку та орендної плати (+6 млн грн.), єдиного податку (+18,4 млн грн.), плати за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів (+ 7 млн грн.) та інших.

Із загальної суми надходжень з початку року 58,5 % (239,1 млн грн.) становить податок на доходи фізичних осіб; 12,9 % (52,7 млн грн.) – єдиний податок; 13,2 % (54 млн грн.) – земельний податок та орендна плата; 9,6 % акцизний податок (39,3 млн грн.); 2,1 % (8,7 млн грн.) – плата за розміщення тимчасово вільних коштів; 1,6 % (6,6 млн грн.) – плата за оренду комунального майна; 1,0 % (4 млн грн.) – плата за надання адміністративних послуг.

До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 23,5 млн грн. (33,3 % до плану на рік), що на 2,2 млн грн. більше надходжень за відповідний період 2016 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 2,2 млн грн. що 1,9 раза більше від планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12.

Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 603,6 млн грн. (99 % до плану на січень-квітень за розписом), до Спеціального фонду офіційних трансфертів не надходило.

Плата за землю та комунальне майно

Станом на 5 травня від оренди комунального майна надійшло 6,6 млн грн. (38,5 % плану на рік).

Земельного податку з початку року отримано 17,3 млн грн. (33,9 % плану на рік), орендної плати – 36,7 млн грн. (31,7 %).

Від продажу земельних ділянок – 26,3 тис. грн. (2,4 %), від відчуження комунального майна – 1 млн грн. (101 %).

Заборгованість із заробітної плати

Станом на 1 травня заборгованість із заробітної плати існувала на 23 підприємствах міста в загальній сумі 103,4 млн грн., що більше до 1 квітня 2017 року на 9,4 млн грн. (10 %) та до 1 січня 2017 року – на 12,9 млн грн. (21,4 %).

Борги накопичили п’ять економічно активних підприємств (73,3 млн грн.), вісім – підприємства-банкрути (28,9 млн грн.), 10 – економічно неактивні (1,1 млн грн.).

Питома вага заборгованості – 70,9 % – належить економічно активним підприємствам (ПАТ «Сумське машинобудівне науково- виробниче об’єднання» – 69,7 %), 28 % – підприємствам-банкрутам (ВАТ «Selmi» – 24,3 %, ВАТ «Сумський м’ясокомбінат» – 1,8 %), 1,1 % – неактивним підприємствам.

Охорона здоров'я

У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з'явилось на світ 36 дітей (за попередній тиждень – 16): хлопчиків – 22, дівчаток – 14.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилась: 396 осіб проти 312.

Ушкоджень, отриманих у побуті, – 256 (переломи – 61, травми зв’язок – 36, рани – 71, вивихи – вісім, інше – 80).

Вуличних травм – 120 (переломи – 49, травми зв’язок – 13, рани – 24, вивихи – сім, інше – 27). Виробничих – дві, дорожньо-транспортних – три, інших – 15.

До міської дитячої клінічної лікарні Святої Зінаїди шпиталізували шестирічну дитину з гострим побутовим випадковим отруєнням бензином (ще лікується в анестезіологічному відділенні).

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 17 переселенців із Донецької та Луганської областей: 15 дорослих і двоє дітей. Всі – щодо лікування.

Медичної допомоги потребували й 13 військовослужбовців, котрі перебували в зоні проведення АТО.

Зареєстрували два телефонні дзвінки до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовиків, котрі перебували на Сході країни, та їхніх рідних.

Освіта

Заклади освіти міста здійснювали навчально-виховний процес відповідно до запланованих заходів.

У школах і садочках відбулись тематичні заняття, зустрічі, присвячені Дню перемоги у Другій світовій війні. У рамках акції «З добрим ранком, ветеране» учні привітали ветеранів Другої світової війни та учасників бойових дій, нагороджених орденами та медалями. У школах № 5, № 8, № 22, № 23, № 25, № 26 для ветеранів і жителів мікрорайонів провели концерти.

Відбулась акція «Перша хвилина миру» біля Пам’ятного знаку жертвам нацистських таборів.

Закінчилась державна атестація дитячого садочка № 31 «Ягідка».

Навчальні заклади № 2, № 4, № 9, № 10, № 15, № 18 перемогли у міському конкурсі волонтерських загонів.

На базі Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді провели заключний етап міського конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу «Школа сприяння здоров’ю».

Постійна комісія міської ради вивчала стан організації харчування учнів у школах № 12, № 15, гімназії № 1, дитячих садочках № 5, № 18, № 31, № 32.

У рамках участі Сумської міської ради у німецькій програмі Служби Старших Експертів (SES) іноземний експерт провів майстер-класи з для учнів, майстрів виробничого навчання у професійно-технічних навчальних закладах, лекції для кухарів шкіл і садочків.

Відбувся семінар керівників дошкільних навчальних закладів по формуванню лідерських компетентностей керівника за участі доктора педагогічних наук, провідного наукового співробітника Інституту проблем виховання Національної Академії педагогічних наук України Наталії ГАВРИШ.

Провели 10 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.

Розпочали капітальні ремонти будівель шкіл № 1, № 6 із заміною віконних блоків (за Програмою підвищення енергоефективності у бюджетній сфері міста Суми на 2017-2019 роки) і ремонтні роботи у ДНЗ № 7, № 25, № 33.

Тривали підготовчі роботи до проведення капітальних ремонтів в інших навчальних закладах.

Працював Телефон довіри для населення.

Ринок праці

За період із 28 квітня по 4 травня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 104 особи.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 5 травня перебували на обліку, складала 2326 осіб, із них 1958 (84 %) отримували допомогу з безробіття.

Актуальна база вакансій налічувала 861 одиницю: для робітників – 488, службовців – 273 , осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки, – 100. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.

З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 513 трудових договорів (укладені до 1 січня 2015 року).

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 2031особу, з них зареєстрованих безробітних – 891.

Організували та направили на виконання робіт тимчасового характеру 46 осіб.

До проведення громадських робіт із початку року залучили 176 осіб із числа зареєстрованих безробітних: 111 працювали у КП «Зелене будівництво», 43 – у департаменті соціального захисту населення, 22 – у КП «Спеціалізований комбінат».