002.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (12 – 19 березня 2018 року).

Бюджет

Станом на 15 березня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшли 281,9 млн грн. (18% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 35,9 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 22,8 млн грн.; акцизний податок – 17,0 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 4,6 млн гривень.

Сума перевиконання за розписом – 2,6 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 11,6 млн грн.; плата за надання адміністративних послуг – 2,5 млн гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 49,4 млн гривень.

До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшли 17,8 млн грн. (22,7% до плану на рік), що на 5,0 млн грн. (39,2%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 3,3 млн грн. що в 5 разів більше планових розрахунків на поточну дату пропорційно 1/12.

Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 422,0 млн грн. (69,7% до плану на січень-березень).

Плата за землю та комунальне майно

У березні від оренди комунального майна надійшло 120,6 тис. грн. (8% від планового завдання на місяць), від відчуження комунального майна – 377,3 тис. грн. (401,4% від планового завдання на місяць).

З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 3,7 млн грн. (18,3% від планового завдання на три місяці), від відчуження комунального майна – 2,5 млн грн. (249,7% від планового завдання на три місяці).

Станом на 14 березня на розподільчому рахунку знаходяться кошти від оренди комунального майна у сумі 375,0 тис. гривень.

Заборгованість із заробітної плати

Протягом минулого тижня (12 – 15 березня) підприємствами – боржниками міста було виплачено 12,4 млн грн. простроченої заборгованості із заробітної плати, з них: ПАТ «Сумське науково-виробниче об’єднання» – 11,7 млн грн.; ТОВ «Маш-Сервіс» – 280,1 тис. грн.; представництво ЗАТ «Объединенные газопромышленные технологии «Искра-Авигаз» – 253,9 тис. грн.; Філія «Сумський райавтодор» ДП «Сумський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» – 159,6 тис. грн. (заборгованість погашено у повному обсязі); ПрАТ ВЕК «Сумигазмаш» – 12,0 тис. грн.; ТОВ «Газмашсервіс» – 1,0 тис. гривень.

Станом на 1 березня поточного року сума загального боргу складала 135,7 млн гривень.

Його накопичили 22 підприємства: десять – економічно активні (106,5 млн грн.), вісім – підприємства-банкрути (29,1 млн грн.), чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).

Питома вага заборгованості – 78,4% – належить економічно активним підприємствам (75,5% – ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання»); 21,5% – підприємствам-банкрутам (ВАТ «Selmi» – 87,7%); 0,1% – економічно неактивним підприємствам.

Охорона здоров’я

У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній робочий тиждень з’явилась на світ 51 дитина (за попередній тиждень – 41): хлопчиків – 25, дівчаток – 26.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилась: 795 особи проти 323.

Ушкоджень, отриманих у побуті – 307 (переломи – 64, травми зв’язок – 51, рани – 70, вивихи – 10, інше – 116).

Вуличних травм – 395 (переломи – 49, травми зв’язок – 38, рани – 29, вивихи – три, інше – 26), виробничих – одна та інших – 22.

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулася 25 осіб − переселенців з Донецької та Луганської областей. З осіб, що звернулись усі дорослі (18 на амбулаторне лікування, шість – на стаціонарне лікування, одна – на медичний огляд).

Звернень переселенця із АРК не зареєстровано.

Медичної допомоги потребувало 14 військовослужбовців, що знаходилися у зоні АТО: з них один лікувався стаціонарно. Зареєстровано три телефонних дзвінка до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від родичів військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО.

Освіта

У школах і садочках міста тривав освітній процес.

На базі школи № 6 був організований міський конкурс ораторського мистецтва.

Сумські педагоги долучилися до Всеукраїнського форуму сім’ї «Щаслива родина – міцна Україна!», де були обговорені можливості запровадження в освітній процес предмета «Основи сім’ї».

Делегація сумських освітян взяла участь у конкурсі та ІХ Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2018». Відвідані конференції, презентації, семінари, круглі столи, майстер-класи, відкриті уроки, панельні дискусії. Шість із дев’яти робіт, які були представлені на конкурсі відзначені медалями: ІМЦ та ЗОШ № 8 – золота медаль, школа № 15, НВК № 11, дитячий садок № 8 – срібна, школа № 7 – бронзова.  

Педагоги міста були задіяні у навчальному тренінгу «Інноваційний інструментарій сучасного вчителя-філолога» у м. Біла Церква.

У рамках соціальної програми «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації» представники галузі відвідали спеціалізований освітній тренінг у м. Запоріжжі.

Організовано зустрічі учнів старших класів з керівником міського проекту зі створення цифрового середовища в м. Суми Вадимом Александровим.

Продовжувалась робота Школи «Юного олімпійця», яка тренує учнів до участі в 4 етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.

На базі Державного позашкільного оздоровчого закладу санаторного типу «Ровесник» відбувся регіональний фестиваль освітніх технологій «Перспектива – Суми 2018». Близько 300 педагогів Сумської області, Миколаєва, Чернігова, Києва, Полтави мали змогу оволодіти інноваційними технологіями в освіті, поспілкувавшись з відомими тренерами України. Усі учасники отримали сертифікати.

Здійснювався контроль за раціональним споживанням води та енергоресурсів закладами освіти.

У закладах освіти керівниками організовані методичні заходи, спрямовані на підвищення фахового рівня педагогів, результативність освітнього процесу.

Працював Телефон довіри для населення.

Ринок праці

За період з 7 по 15 березня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 250 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 16 березня перебували на обліку, складала 2111 осіб із них 1792 (85%) отримували допомогу з безробіття.

Актуальна база вакансій налічувала 970 одиниць: для робітників – 509, службовців – 380, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 81. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.

Станом на 16 березня поточного року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 129 трудових договорів, укладених до 1 січня 2015 року.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштували 1279 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 466.

Чисельність безробітних направлених на професійне навчання під замовлення роботодавця з початку року становить 83 особи.

На виконання громадських робіт у поточному році для інформування населення про надання житлових субсидій направлено 14 осіб з числа зареєстрованих безробітних у департамент соціального захисту населення. Також, з початку року десять осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

Філія ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Сумська регіональна дирекція» надала звіт про заплановане масове вивільнення 22 осіб у зв’язку зі скороченням 30 березня поточного року, ТОВ «НЕМ-ПРІНТ» подало звіт про заплановане масове вивільнення семи осіб у зв’язку з ліквідацією 16 квітня цього року, Сумський обласний центр зайнятості надав звіт про заплановане масове вивільнення 35 осіб у зв’язку з скороченням 27 квітня 2018 року.

12 березня у міському центрі зайнятості відбулась зустріч з учнями Сумського вищого професійного училища будівництва та автотранспорту. Темою розмови стала ситуація на ринку праці міста, та попит на ту чи іншу професію, які методи пошуку роботи є ефективними, типові помилки, що ускладнюють працевлаштування.

13 березня міський центр зайнятості брав участь у заході, організованому Українською Гельсінською спілкою з прав людини, де відбувалось оприлюднення та обговорення результатів моніторингу в м. Суми за методологією проекту «Місцевий індекс прав людини» – інструмента оцінювання рівня реалізації прав людини місцевою владою.

13 березня для шукачів роботи, які виявили бажання працевлаштуватися за професіями продавець продовольчих та непродовольчих товарів відбувся День відкритих дверей центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.

Із умовами проходження військової служби за контрактом 14 березня ознайомили на семінарі з орієнтації на службу в Збройних Силах України за участі офіцера відділення комплектування міського військового комісаріату.

Студенти випускних груп Сумського будівельного коледжу завітали 14 березня на зустріч із фахівцями міського центру зайнятості. Стратегія та ефективні методи пошуку роботи, наявність вакансій, можливості Центру професійного успіху «Моя кар’єра» стали предметом обговорення з гостями.

У рамках домовленості між керівництвом міського центру зайнятості та Координаційного центру гуманітарної політики Сумського державного університету студенти, майбутні фахівці у сфері психології та соціальної роботи пробують свої сили у практичній діяльності - залучаються до проведення семінарів з безробітними з техніки пошуку роботи, для молоді.

З метою оперативного задоволення кадрових потреб роботодавця та оперативного працевлаштування шукачів роботи 15 березня відбулась презентація ПАТ «Укрпошта», яке пропонувало офіційне працевлаштування, можливість кар’єрного росту, гідну заробітну плату.