Сумчанам роз’яснили особливості користування монетизованими субсидіями і пільгами на житлово-комунальні послуги.
Про поточну ситуацію з призначенням цих видів державної допомоги розповіли під час брифінгу директор департаменту соціального захисту населення Тетяна МАСІК і заступник директора департаменту, начальник управління надання державної соціальної допомоги Ірина ЛАГІРЕНКО.
Тетяна Масік нагадала, що наразі діють дві форми виплати субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг – безготівкова і готівкова. Перша передбачає, що субсидія (пільга) надходить на обліковий запис до ПАТ «Ощадбанк», і він розраховується за субсидіанта (пільговика) з надавачами послуг в межах виділеного розміру субсидії (пільги). Друга, – що «живі» гроші виплачуються безпосередньо одержувачам субсидії (пільги) і вони самостійно розраховуються з надавачами послуг.
Директор департаменту соціального захисту населення зауважила, що виплата «живими» грошима здійснюється у відповідності до фінансування, тому частині пенсіонерів субсидія та пенсія можуть надійти у різні дні.
Інформацію про розмір субсидії та стан її нарахування можна дізнатись онлайн із Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, щодо пільг – в особистому кабінеті пільговика на сайті ПАТ «Ощадбанк» (також налагоджується СМС-інформування цієї категорії).
У листопаді отримувачами субсидій є 28150 домогосподарств (406 обрали безготівкову форму). Пільгами на оплату за житлово-комунальні послуги користуються 12239 містян (231 обрав готівкову форму). У зв’язку з відсутністю інформації в Державній податковій службі України про доходи за ІІІ квартал 2019 року, департамент соцзахисту поки не реєструє справи, за якими звернення з призначення субсидії надійшли в листопаді (а таких понад 1500). Але обов’язково зробить це, щойно матиме необхідні дані. Охочі отримувати субсидію з листопада можуть подавати заяви у грудні та січні, повідомили посадовиці.
Тетяна Масік звернула увагу сумчан, які користуються пільгою у безготівковій формі, на те, що Ощадбанк перераховує кошти надавачам послуг у певній послідовності (тепло, газ і так далі). Тож, якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%, якщо ж ні, сплачується лише за ті послуги, на які вистачить коштів. Пільговик може визначити іншу послідовність, подавши відповідну заяву до департаменту соціального захисту населення.
Ірина Лагіренко наголосила претендентам на субсидію на важливості правильного заповнення заяв і декларацій. Вона закликала не приховувати статки, адже в окремих випадках рішення про призначення допомоги може прийняти відповідна комісія. Субсидіантам посадовиця наголосила на своєчасності інформування у разі різного роду змін.
Заступник директора департаменту розповіла, що останнім часом найчастіше сумчани-субсидіанти звертаються по порадою у виборі певного виду допомоги на житлово-комунальні послуги (субсидія чи пільга). Також просять роз’яснити причини зменшення розміру допомоги по домогосподарствах, які користуються індивідуальним опаленнями. Причиною такого зменшення є зниження ціни газу та відповідне коригування соціальних нормативів на це паливо для опалення.
Отримати консультації з питань оформлення субсидії чи пільги можна в громадській приймальні при департаменті соцзахисту населення (вулиця Харківська, 35), за місцем проживання (Хіммістечко, Курський та 9-й мікрорайони), у консультативних пунктах (ЦНАП та ТОВ «Міський єдиний інформаційно-розрахунковий центр»), а також за телефонами: 60-45-06, 63-54-97, 60-46-04, 60-45-01, (050) 4078199.
Спікери зауважили, що всім запитувачам намагаються надати вичерпну інформацію з порушених питань, навіть якщо вони не належать до їхньої компетенції. Разом із тим, порадили, що для оперативності вирішення питань, сумчанам краще звертатись безпосередньо до відповідальної структури/установи: щодо призначення субсидії (пільги) – до департаменту соціального захисту населення; щодо спожитих послуг, нарахованих сум, розміру заборгованості (переплати) – до управителів, ОСББ, виконавців комунальних послуг; щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг – до ПАТ «Ощадбанк»; щодо операцій за рахунком одержувача субсидії/пільг – до банку, в якому відкрито рахунок.