007.jpg

Рік тому, 14 грудня, у Сумах презентували бренд міста, який того ж дня схвалив виконавчий комітет, а за півтора тижня затвердила міська рада.

Про те, де та за допомогою чого просували впродовж року «обличчя Сум», розповіли на брифінгу начальник управління стратегічного розвитку міста Оксана КУБРАК та начальник відділу маркетингу, промоції та туризму цього ж структурного підрозділу Володимир НИКОНЕНКО.

Основне завдання бренду – позиціонування міста, збільшення туристичного потенціалу та створення привабливого бізнес-середовища.

«Бренд – це наш колективний образ, це кожен сумчанин, який розвиває у місті свої творчі здібності й таким чином дає поштовх до його розвитку», – зазначила Оксана Кубрак.

Вона розповіла, що управління планувало на поточний рік чимало заходів для просування бренду, але через пандемію довелося зосередитися на цифровому маркетингу.

Володимир Никоненко повідомив про те, що просування бренду розпочали зі структурних підрозділів міської ради, і вже нині більшість із них, а серед таких, власне управління стратегічного розвитку міста, відділ у справах молоді та спорту, департамент комунікацій та інформаційної політики, міський центр дозвілля молоді, управління архітектури та містобудування та інші, активно ним послуговуються. Серед головних популяризаторів – й МСК «Сумчанка». Використовує бренд у своїх рекламних комунікаціях і туристично-екскурсійний проєкт «В Сумах не сумують». Взяли бренд у використання й громадські організації та суб’єкти готельно-ресторанного бізнесу, комунальні підприємства. Упродовж року було забрендовано соціальну рекламу на білбордах, дев’ять тролейбусів, квитки на проїзд у громадському транспорті, туристичний портал «Відвідайте Суми», стадіон «Авангард», стікери з цукром і захисні маски. Створено з нуля чи оновлено інформацію про місто на туристичних сайтах, сформовано якісний фотоконтент, відзнято промоційні ролики, випущено сувенірну продукцію, створено сторінки бренду в соціальних мережах.

Оксана Кубрак зазначила, якщо раніше вони закликали бізнес активно використовувати бренд Сум, то нині навпаки, отримують відповідні прохання. Посадовиця нагадала, що 26 лютого поточного року міська рада ухвалила Положення про порядок використання бренду міста Суми, яким регламентуються правила і порядок його використання. Працівники управління стратегічного розвитку завжди готові проконсультувати усіх охочих як здійснювати брендування.

«Те, що жителі міста використовують бренд, нас надихає, і ми цим пишаємось», – сказав Володимир Никоненко.

Щодо брендованої продукції, то її наразі розповсюджують, головним чином, на заходах спортивного та іншого спрямування. Стати власником такої можна і отримавши перемогу в конкурсах, які проводяться управлінням стратегічного розвитку міста та Агенцією промоції «Суми». Та «батьки» бренду, сподіваються, що згодом знайдеться підприємець, котрий займатиметься її виробництвом.

У році наступному управління стратегічного розвитку міста запланувало продовжити заходи в напрямку підвищення впізнаваності бренду та реалізувати нові, аби лишень епідеміологічна ситуація дозволила це зробити.

Розраховують і на збільшення кількості туристів. Підстави для цього є – у 2020 році кількість переглядів на сайті «Відвідайте Суми» у порівнянні з 2019-м зросла на 53%.