0012.jpg

Центр професійного розвитку педагогічних працівників провів логопедичний інтенсив, який об’єднав 65 вчителів-логопедів, вихователів-методистів, вихователів закладів дошкільної освіти та продовжив роботу щодо професійного розвитку педагогічних працівників.

Керівник професійної спільноти, учитель-логопед ЗДО № 7 Оксана ЛОПАТКА ознайомила присутніх з планом роботи та представила спікерів заходу.

ЛЕОНІД БІТТЕРЛІХ, лікар-невролог обласної дитячої клінічної лікарні, кандидат медичних наук, висвітлив питання нейрологічних аспектів мовленнєвих порушень. Він окреслив причини затримки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку, пов’язані з порушеннями нейрологічних процесів кори головного мозку.

Питання особливостей нейропсихічної діагностики дітей раннього віку розкрила Тамара ХАРЧЕНКО, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри логопедії СумДПУ ім. А. С. Макаренка. Фахівець наголосила на важливості проведення нейропсихологічної діагностики дітей раннього віку для фахівців команди психолого-педагогічного супроводу, надала інформацію щодо показників розвитку психічних функцій нормотипових дітей 2–3 років, звернула увагу на врахування загальних критеріїв кожного психологічного віку у межах періодизації, надала інструментарій нейропсихологічних методів і технологій для застосування в практичній діяльності.

Юлія КРИКУНЕНКО, директор Інклюзивно-ресурсного центру № 1, окреслила інноваційні підходи до надання логопедичних послуг дітям з особливими потребами в закладах дошкільної освіти. Зазначила, що потреба дитини, як здобувача освіти у допомозі визначається за п’ятьма категоріями освітніх труднощів (інтелектуальні, функціональні, фізичні, навчальні, соціоадаптаційні), надала роз’яснення щодо алгоритму показників засвоєння навчальних навичок. Підсумувала, що реалізація доцільної підтримки для здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в закладі освіти за своєю суттю має бути орієнтована на забезпечення позитивної динаміки щодо подолання наявних бар’єрів у освітньому середовищі й сприяти позитивним зрушенням у навчанні та соціальній взаємодії. Наприкінці виступу Юлія Олександрівна відповіла на поставлені вчителями-логопедами питання щодо набору дітей в спеціальні групи з порушеннями мовлення.

Практично зорієнтованим був виступ Ніни ГУСЄВОЇ, учителя-логопеда ЗДО № 8, щодо діагностики мовленнєвих порушень як основного структурного компоненту професійної діяльності вчителя-логопеда. Доповідач проаналізувала основні блоки обстеження відповідно до мовленнєвої картки, надала інформацію щодо кількісної характеристики діагностики, зорієнтувала на вимоги до обстежень експресивного й імпресивного мовлення дітей, етапи діагностування.

Учитель-логопед ЗДО № 8 Юлія ДОЦЕНКО ознайомила з педагогічною літературою українських і зарубіжних авторів, які розглядали питання діагностики та обстеження мовленнєвих порушень. Подана інформація має цінність для застосування в практичній діяльності молодими вчителями-логопедами.