0012.jpg

Про нюанси роздрібної торгівлі підакцизними товарами та нафтопродуктами на території міста Суми говорили під час брифінгу 13 липня.

Заступник міського голови, керуючий справами виконавчого комітету Віктор ВОЛОНТИРЕЦЬ зазначив, що 30 березня поточного року Розпорядженням міського голови була створена робоча група з цього питання, до складу якої увійшли представники органу місцевого самоврядування, Державної фіскальної служби, підприємці та депутати міськради. Головним завданням даного органу є здійснення моніторингу роздрібної торгівлі підакцизними товарами та контролю за дотримання правил продажу алкогольних напоїв.

Також Віктор Волонтирець підкреслив, що до 2015 року акцизний податок до міського бюджету не надходив. І лише завдяки Закону України від 28 грудня 2014 року «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів зараховується до бюджетів об'єднаних територіальних громад, міських бюджетів.

Цього року по плану акцизний податок до міського бюджету має скласти понад 70 млн. грн. За І півріччя поточного року ця сума склала 49,1 млн. грн. (66,9 % від плану на рік).

«Звичайно цей податок є вагомим для сумської громади. У той же час він є своєрідною компенсацією за ті податки, які міська скарбниця втратила з 2015 року. Зокрема, мова йде про податок на доходи фізичних осіб. Проте завдяки акцизному податку місто отримало можливість вирішувати свої нагальні потреби», – сказав посадовець.

Про надходження акцизного податку в цифрах детально розповів начальник відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ДПІ у м. Сумах Павло ПАРАФІЙНИК. За його словами, збільшення надходжень акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів за І півріччя 2016 року у порівнянні з відповідним періодом 2015 року відбулося з причини збільшення з 1 березня 2016 року ставки акцизного податку на алкогольні напої (спирт етиловий – з 70,53 грн. за 1 літр 100- відсоткового спирту на 105,80 грн.), а з 1 січня - на пиво ( з 1,24 грн. за 1 літр на 2,48 грн., вина натуральні з 3,58 грн. за 1 літр на 7,16 грн., вина ігристі з 5,20 грн. за 1 літр на 10,40 грн. і т.д.). Ще однією причиною збільшення є запровадження і специфічної ставки для нафтопродуктів – 0,042 Євро за кожний літр реалізованого товару. Павло Парафійник повідомив, що протягом першого півріччя 2016 року проведено 21 фактичну перевірку суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами, під час виявлено 22 порушення, за якими застосовано штрафні санкції на загальну суму 82,6 тис. грн.
А от на проблемах, з якими зіткнулися підприємці з огляду на підвищення ставки акцизного податку останнім часом, зупинилися голова Сумської обласної ГО «Спілка підприємців, орендарів та власників Сумської області» Світлана ІЧЕНСЬКА.

Вона наголосила на тому, що такі зміни призвели до того, що кількість малих та середніх суб’єктів господарювання припинили свою діяльність, оскільки пиво відноситься до алкогольних напоїв, а для цього необхідно було сплачувати за ліцензії значні суми коштів.

Також підприємці скаржаться на відсутність акту на списання підакцизних товарів (у разі бою пляшок або крадіжки тютюнових, алкогольних напоїв), відсутність графи повернення товару постачальнику; на надання недостовірної інформації за кодами продукції та видами підакцизних товарів на кожний виріб, тому що коди постійно змінюються; наклейку акцизної марки виробником, яка майже не закріплена на пляшках.

У разі проведення перевірки та виявлення порушення також застосовуються штрафні санкції. Сама звітність займає багато часу, а під час заповнення виникають недоліки, які враховуються як подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів та за які застосовується фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 17 тис. грн.

«Такі дії призведуть до засилля незаконного продажу підакцизних товарів», – переконана Світлана Іченська.

Наостанок Віктор Волонтирець наголосив на тому, що в розрізі даного питання, необхідно зважати і на думку містян, які часто-густо нарікають на реалізацію суб’єктами господарювання алкогольних напоїв та пива після 22:00; продаж алкогольних напоїв, в першу чергу, тютюнових виробів та пива особам, яким не виповнилось 18 років; невідповідність ціни на ярликах товару та ціни, яка зазначається в чеку при розрахунку з покупцями за придбані товари, а також не виконання суб’єктами господарювання чинного законодавства про заборону реклами алкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів. Тому, аби врегулювати цю ситуацію, робоча група працюватиме й надалі та запрошуватиме на свої засідання як підприємців, так і пересічних громадян.