002.jpg

У Сумах продовжують здійснювати на умовах співфінансування (коштом міського бюджету на мешканців) капітальні ремонти житлових будинків.

Про минулорічні результати впровадження даної ініціативи та плани на поточний рік йшлось на виїзному брифінгу 20 квітня.

Буд. № 54 по вул. Героїв Крут, став першим, де жителі скористались механізмом співфінансування 60/40 (60% від загальної вартості робіт – це кошти міського бюджету, 40% − кошти мешканців) і в такий спосіб торік капітально відремонтували ліфт в одному з під’їздів.

Як розповів житель будинку Андрій ПОЧКУН, ремонтні роботи обійшлись у близько 175 тис. грн., 105 тис. грн. склали кошти міської скарбниці, 70 тис. грн. – гроші власників квартир, яких у під’їзді 40.

Принцип дольової участі співвласників у проведенні капітальних ремонтів у багатоповерхівках, переконаний Андрій Почкун, потрібен і має застосовуватись сумчанами якнайширше, адже дозволяє швидше вирішити проблемне для будинку питання і дисциплінує мешканців, котрі, вклавшись у ремонт, починають ставитись до спільної власності більш дбайливо.

Загалом торік до департаменту інфраструктури міста із заявами (пропозиціями) щодо дольової участі співвласників у проведенні капітального ремонту звернулись мешканці 17 житлових будинків. Після розгляду їхніх заявок та погодження їх двома постійними депутатськими комісіями, а також затвердження профільним заступником міського голови та міським головою у відповідності до поданих пропозицій були виконані роботи з капітального ремонту будинків за 13-ма адресами. У буд. № 54 по вул. Героїв Крут за принципом 60/40, по решті – 70/30: (вул. Заливна, 19 (ЖБК), вул. Іллінська, 52/2 (ОСББ); вул. Героїв Крут, 76 (ЖБК); вул. Заливна, 17 (ЖБК); вул. Прокоф’єва, 25/2 (ОСББ); вул. Прокоф’єва, 26 (ЖБК); вул. Миру, 34 (ОСББ); вул. В. Чорновола, 51 (ОСББ); вул. Нахімова, 40 (ОСББ); вул. Героїв Крут, 80А (ЖБК); вул. Героїв Крут, 80Б (ЖБК); вул. І. Сірка, 15 (ЖБК). На умовах співфінансування у дев’яти вищезазначених будинках виконано капітальній ремонт ліфтів, у двох – капітально відремонтовано покрівлі, ще в двох – встановлено індивідуальні теплові пункти та замінено вікна і двері в місцях загального користування. Робіт виконано на загальну суму 4,7 млн гривень.

«Можна чекати роками, а можна звернутись і за принципом 70/30 чи 60/40 вирішити проблему. Сумчани на конкретних прикладах бачать, що це працює. Звісно, ми не відмовляємось і від 100% фінансування робіт по тих будинках, де ситуація критична, але в той же час даємо можливість мешканцям пришвидшити виконання робіт. Проведення капітальних ремонтів у житловому секторі підтримуватимемо й надалі, бо треба доводити будинки до такого стану, щоб мешканці жили комфортно», – наголосив Олександр ЛИСЕНКО.

У нинішньому році, повідомив директор департаменту інфраструктури міста Григорій ЯРЕМЕНКО, у відповідності до виділених з міського бюджету коштів, за принципом співфінансування планується виконати капітальних ремонтів на суму 4,9 млн грн. (2,4 млн грн. – ліфти, 2,5 млн грн. – житловий фонд).

Станом на 15 квітня до департаменту інфраструктури міста з заявами (пропозиціями) щодо дольової участі співвласників у проведенні капітального ремонту житлових будинків звернулись мешканці 12 житлових будинків. По трьох вже прийнято позитивні рішення про надання співфінансування на проведення робіт із капітального ремонту багатоквартирних будинків. На даний час між департаментом інфраструктури міста та представниками даних житлових будинків укладаються договори про співробітництво. По решті дев’яти триває процедура розгляду та погодження постійними комісіями, затвердження профільним заступником міського голови та міським головою.

Вартість робіт по цих 12 житлових будинках вже становить майже 3,8 млн гривень. А відтак, зазначив Григорій Яременко, «вільних» коштів залишається небагато, тож, проситимуть додаткового фінансування за цим напрямком.

А для того, аби сумчанам було простіше скористатись механізмами співфінансування 70/30 та 60/40 при реорганізації департаменту інфраструктури міста створили відділ з впровадження нових форм управління житловим господарством, котрий опікується у тому числі й даними питаннями.

«Це такий собі принцип «єдиного вікна». Відділ здійснює супровід від першого звернення до закінчення робіт. Це спростило процедуру, адже мешканці не ходять по всьому департаменту, а звертаються напряму до людей, які відповідають за даний напрямок», – зауважив директор департаменту інфраструктури міста.