006.jpg

Робота зі зверненнями громадян проводиться відповідно до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації та рішень виконавчого комітету міської ради з даного питання.

З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені чинним законодавством терміни.

В І півріччі 2014 року до Сумської міської ради надійшло 1060 звернень громадян, що значно (на 51%) менше, ніж за аналогічний період минулого року.

Із загальної кількості звернень 156 (15%) становлять звернення отримані на особистих прийомах керівництва, 904 (85 %) - письмові звернення.

Усі звернення громадян вміщують 1103 питання різної тематики.

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни в І півріччі 2014 року, як і впродовж останніх років, займають питання житлово-комунального господарства, їх кількість склала 470, що становить 43% від загальної кількості. Слід зазначити, що в порівнянні з І півріччям минулого року звернень, з питань житлово-комунального господарства надійшло на 828 (64%) менше. Найчастіше громадяни порушували питання проведення ремонтів покрівель, мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту та утримання доріг і тротуарів, благоустрою прибудинкових територій. У звітному періоді позитивно вирішено 34 % питань житлово-комунального господарства.

Не зважаючи на те, що за звітний період кількість звернень з питань поліпшення житлових умов зменшилась з 94 до 81, а з земельних відносин з 101 до 73, зазначені питання залишаються актуальними для мешканців міста. Більшість звернень з питань поліпшення житлових умов порушують пільгові категорії населення: багатодітні родини, особи, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інваліди, тобто особи, які потребують особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих проблем.

Значно зменшилась кількість звернень з питань архітектури та будівництва з 188 в І півріччі 2013 року до 68 в звітному періоді. Переважно це питання незгоди з проведенням будівельних робіт, питання присвоєння поштової адреси.

Поряд з тим, кількість звернень з питань охорони здоров’я в звітному періоді зросла з 39 до 57. Здебільшого це питання забезпечення ліками по пільговим рецептам.

Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить, що повторних звернень за звітний період не надходило, тоді як загальна кількість колективних звернень за І півріччя 2014 року склала 105, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 34 звернення менше. Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 1827.

Майже в 2 рази зменшилась кількість звернень, що надійшли на розгляд з обласної державної адміністрації. В І півріччі 2014 року надійшло 96 таких звернень, тоді як в аналогічному періоді минулого року – 196.

На особливому контролі знаходяться звернення, які надійшли з Верховної Ради України, Адміністрації Президента та Кабінету Міністрів України, проводиться моніторинг результативності розгляду цих звернень.

Так, за І півріччя 2014 року таких звернень надійшло 11, з них 5 (39%) вирішено позитивно, на інші надані роз’яснення згідно з вимогами чинного законодавства.

Звернення жінок, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу міський голова розглядає особисто. За звітний період таких звернень надійшло 3, на які надано ґрунтовні роз’яснення.

Звертається особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення, зокрема інвалідів, пенсіонерів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС. В І півріччі 2014 року від даної категорії громадян надійшло 104 звернення. Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями збільшення розміру пенсій, призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, забезпечення житлом тощо.

Забезпечується уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди та інші непрацездатні особи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

В звітному періоді 30 громадянам міста, які опинились в складних життєвих обставинах, надано матеріальну допомогу на суму 27000 грн.

З метою поглибленого вивчення та вирішення існуючих проблем мешканців міста вiдповiдно до затвердженого графіку керівництвом мiської ради ведеться прийом громадян з особистих питань. За звітний період було проведено 41 прийом. У І півріччі 2014 року на особистий прийом до міського голови та його заступників звернулось 259 мешканців міста. Всього громадянами було порушено 178 питань, з них 58 - вирішено позитивно, що становить 33%.

Працівники сектору по роботі зі зверненням громадян щоденно ведуть консультативний прийом.

Управління документообігу та технічного забезпечення постійно інформує територіальну громаду міста про порядок прийому громадян керівниками органів влади.

З метою вдосконалення проведення особистого прийому громадян керівниками окремих структурних підрозділів здійснюється прийоми громадян за місцем проживання та роботи.

Стан виконавської дисципліни у виконавчому комітеті Сумської міської ради знаходиться на належному рівні. Відповіді на звернення громадян надаються своєчасно.

У разі коли звернення потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів із місцевого бюджету для вирішення питань, порушених в них, строки розгляду подовжуються. У цьому випадку заявникам надаються додаткові відповіді. У більшості випадків це стосується заяв, в яких порушуються питання житлово-комунального господарства (встановлення дитячих майданчиків, ремонт під’їздів у будинках, капітальні ремонти покрівель та ін.). Такі заяви залишаються на контролі до остаточного їх вирішення.

Крім того, працівниками сектору по роботі зі зверненнями громадян відділу документообігу управління проводяться вибіркові перевірки вирішення проблем, порушених у зверненнях мешканців міста.

При вибірковій перевірці достовірності наданих відповідей встановлено, що всі питання, порушені у зверненнях дійсно були вирішені структурними підрозділами міської ради та комунальними службами міста, надані відповіді відповідають дійсності.

Щоквартально проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян та вживаються відповідні заходи реагування для вирішення нагальних потреб мешканців міста. Інформація про розгляд звернень громадян структурними підрозділами Сумської міської ради щоквартально розміщується на офіційному сайті міської ради.

З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результатами розгляду звернень громадян у лютому 2014 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2013 рік та ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.

В березні 2014 року на апаратній нараді при міському голові було заслухано питання про стан роботи зі зверненнями громадян у відділі житлового господарства.

У напрямку вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та підвищення ефективності їх розгляду в квітні 2014 року проведено навчання посадових осіб органів місцевого самоврядування з питання «Про стан виконання структурними підрозділами Сумської міської ради Закону України «Про звернення громадян».

Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків у діяльності виконавчих органів Сумської міської ради.